Να γίνουν προαιρετικά τα Θρησκευτικά ζητά η Μαρία Ρεπούση

Να γίνουν προαιρετικά τα Θρησκευτικά ζητά η Μαρία Ρεπούση Facebook Twitter
108

Υπέρ της προαιρετικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, τάχθηκε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, εκτιμώντας ότι η έννοια του σύγχρονου λυκείου δεν συνάδει με τη διδασκαλία του μαθήματος.

Η κ. Ρεπούση είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

 «Στην Β' και Γ' των Επαγγελματικών Λυκείων δεν υπάρχει η Ιστορία. Αυτοί θα γίνουν πολίτες του κράτους. Και διδάσκονται ιστορία μόνο στην Α' Λυκείου. Αντίθετα, διδάσκονται τα Θρησκευτικά και αναρωτιέμαι: γιατί ενώ θέλετε να κάνετε ένα νέο σύγχρονο Λύκειο, επιμένετε στην αντίληψή σας για τα Θρησκευτικά που δεν είναι καν θρησκειολογία όπως ήταν σε παλαιότερα σχέδια επί της υπουργίας της Άννας Διαμαντοπούλου;».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι «όλη η σύγχρονη εκπαίδευση δεν πιστεύει πια στην θρησκευτική κατήχηση, παρά την επαφή των παιδιών με τις θρησκείες μέσα από ένα μάθημα ιστορικό, κοινωνιολογικό, για το ρόλο που έπαιξαν οι θρησκείες στην πορεία της ανθρωπότητας, και δέχομαι ότι έπαιξαν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Τα θρησκευτικά με την έννοια της ορθόδοξης κατήχησης, κατά την γνώμη μας, δεν έχουν θέση στο σύγχρονο Λύκειο. Εσείς όχι μόνο δεν τα κάνετε προαιρετικά ή δεν τα αλλάζετε, αλλά επιμένετε σε μια κυρίαρχη θέση η οποία αποτυπώνεται και στο πρόγραμμα Σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου, αλλά και στα υποχρεωτικά μαθήματα που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά για να πάρουν το απολυτήριό τους».

«Εξάλλου δεν νομίζω ότι όσο περισσότερη ορθόδοξη κατήχηση κάνουν τα παιδιά στα σχολεία τόσο καλύτεροι χριστιανοί θα γίνουν. Αντίθετα υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες και η Βιολογία που είναι βασική επιστήμη και δεν ξέρω πως μπορούν σε μια σειρά από ειδικότητες να απουσιάζει η Βιολογία ή να υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες».

108

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM
Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Διεθνή / Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Ο Τούρκος πρόεδρος ξεκαθάρισε πως περιμένει από τη νέα αμερικανική κυβέρνηση να βάλει ένα τέλος στον πόλεμο που τσακίζει τη Μέση Ανατολή και να σταματήσει να στηρίζει τους Κούρδους της Συρίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

20 σχόλια
Κατά τη δικιά μου γνώμη τα θρησκευτικά είναι το ίδιο αισχρά με όλες και σε όλες τις θρησκείες. Είναι ένα παντελώς άχρηστο μάθημα, που διδάσκεται φριχτά και ενίοτε και από εκλεκτά μέλη του κλήρου. Διπλή η ξερατίλα. Γι' αυτό και οφείλουμε στα παιδιά μας (εντάξει, σας) να τα πετάξουμε έξω από το σχολείο. Ας γυρνάνε καμία ώρα νωρίτερα να κοιμούνται σπίτι τους στην τελική. Παραμύθια ξέρετε κι εσείς να τους πείτε.
Κατά την γνώμη μου είναι λογικό να υπάρχει το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, αλλά σε καμία περίπτωση με τη μορφή του προσηλυτισμού που γίνεται στην Ελλάδα. Το θέμα είναι να μάθει ο μαθητής τις υπόλοιπες θρησκείες,τι πρεσβεύουν κλπ, όχι να επιμένει ο δάσκαλος για το πώς ο χριστός θα σώσει τον κόσμο. Πρέπει επιτέλους να ανοίξει λίγο το μυαλό μας,το να ΄μάθουν τα παιδιά για τις παγκόσμιες θρησκείες ή τα θρησκευτικά κινήματα, δεν είναι κακό. Όσες για την Ιστορία εννοείται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της σπουδαιότητας της σε σχέση με τα Θρησκευτικά.
Ευτυχώς που διάβασα τα σχόλια εδώ γιατί είχα αρχίσει να ανησυχώ, με τις αναφορές ορισμένων ΜΜΕ πίστεψα ότι ζω την χριστιανική εκδοχή των Ταλιμπάν. Ειλικρινά αδυνατώ να πιστέψω με ποια λογική ορισμένοι επικρίνουν αυτό που προσωπικά πιστεύω ότι είναι αυτονόητο: ότι δηλαδή είναι εξωφρενικό να εξωβελίζονται επιστήμες και τα Θρησκευτικά να είναι κυριολεκτικά το μοναδικό μάθημα που διδάσκεται σε όλες, μα σε όλες, τις βαθμίδες της εκπαίδευσης!! Αν είναι δυνατόν! Θρησκειολογία ή μάθημα του πώς οι διάφορες θρησκείες επηρεάζουν τον σύγχρονο κόσμο ή τον επηρέασαν στο παρελθόν θα μπορούσε να υπάρξει! Δεν μπορώ να καταλάβω τι το μεμπτό είπε η κυρία Ρεπούση, έχω την εντύπωση πως κάθε σοβαρός επιστήμονας και άνθρωπος θα συμφωνούσε μαζί της (και αυτό είναι ανεξάρτητο τόσο από τις θρησκευτικές αντιλήψεις του καθένα από εμάς, όσο και από τις απόψεις της κας Ρεπούση σε άλλα θέματα).
Πρέπει να γίνουν προαιρετικά τα θρησκευτικά (σε αυτές τις τάξεις τουλάχιστον).Το μαθήματος της ιστορίας είναι Πολύτιμοαλλά όχι έτσι όπως γίνεται...(δεν είναι το θέμα οι χρονολογίες ...το θέμα είναι η αλληλεπίδραση των γεγονότων....στον παγκόσμιο χάρτη)Η Ρεπούση τώρα... είναι σαν τον τσοπανάκο που έλεγε ψέμματα οτι του την πέφτει λύκοςκαι κάτι καλό να πει...έτσι όπως έχει καταχωρηθεί στις μνήμες μαςμε τις τόσες μπούρδες (συνωστισμός! κλπ που έχει κάνει) ...αντίδραση και μόνο αντίδραση θα εισπράττει ....Επιμένω όμως πως από θρησκευτικά και ιστορία....δεν τίθεται θέμα...πιο είναι το σπουδαιότερο....για έναν μελλοντικό Πολίτη του 21αιώνα
Τα τρώμε στη μάπα από το δημοτικό με το έτσι θέλω αντί να κάνουμε πχ ιστορία της τέχνης, μουσική -που το έχουν ξεφτιλισμένο μάθημα-, θέατρο, κινηματογράφο για να μην αναφερθώ στο ότι το παιδί έρχεται σε επαφή με τον φυσικό κόσμο και τις επιστήμες εξαιρετικά αργά. Επίσης αυτή η κακομοίρα η εξέλιξη ποτέ δεν καταφέρνει να διδαχτεί παρά μόνον ΑΝ προλάβουν στην τρίτη λυκείου...Δεν ξέρω αλλά εγώ μέχρι πριν κάποια χρόνια που ήμουν τριτάκι εξέλιξη δεν κάναμε. Θρησκευτικά όμως από το νηπιαγωγείο.Και δεν είναι θεωρία γαμώ το φελέκι μου. Δε διαλέγεις να την πιστέψεις ή όχι. Διαλέγεις να πιστέψεις αν ισχύει ο νόμος της βαρύτητας ή όχι; Είσαι τόσο ηλίθιος αν επιλέγεις να μην πιστεύεις στην εξέλιξη που σου αξίζει να σε πετάξουν από τον 45ο όροφο φωνάζοντάς σου "είναι απλώς μια θεωρία η βαρύτητα, σαν την εξέλιξη!!!προσευχήσου να μη σκοτωθείς". Σόρρυ ξέφυγα πάλι.Α και όσον αφορά στη Ρεπούση. Ό,τι έχει γράψει παρακαλώ να πάει για πολτοποίηση να φτιάξουμε τετράδια για τα παιδιά στην Αφρική.Σας φιλώ όλους πικρά.
Φυσικά και να καταργηθούν τα θρησκευτικά...Αλλά ακόμα καλύτερα αν καταργηθούν και όλα τα βιβλία που έχει γράψει η Ρεπούση και διδάσκονται στα σχολεία.
Και δίκιο να έχει, αυτή η γυναίκα έχει χάσει την αξιοπιστία της μετά το θέμα του "συνωστισμού". Περισσότερη προσοχή θα έδινε ο κόσμος στον Χάνιμπαλ Λέκτερ σε διάλεξή του για τα ανθρώπινα δικαιώματα... παρά σε αυτήν
Εκεί που ξεφύλλιζα κάτι "ψυχοχάρτια" του κατηχητικού της γιαγιάς μου, σε ένα περιοδικό "ο Σωτήρ", είχα διαβάσει ένα άρθρο κάτι θεολόγων που ωρύονταν για το μη κατηχητικό χαρακτήρα που θέλουν να δώσουν στο μάθημα των θρησκευτικών, και πως η κοινωνιολογικής φύσεως προσέγγιση των θρησκειών, οδηγεί στον "συγκρητισμό", δηλαδή η αντικειμενική παρουσίαση διάφορων θρησκειών, θα οδηγήσει τα παιδιά να πάρουν λίγο από εδώ, λίγο από εκεί. Φυσικά, η θέση τους είναι το μάθημα των θρησκευτικών να εμφυσήσει την Ορθοδοξία. Απ' όσο θυμάμαι, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο, το μάθημα των θρησκευτικών μόνο επιφανειακά είχε "κοινωνιολογικό" χαρακτήρα, στο δημοτικό δε, καθόλου. Ήταν πάντα καθαρά ορθόδοξη κατήχηση. Μόνο στην 3η γυμνασίου, ένας γαμάτος θεολόγος, δεν μας έκανε κατήχηση, και μας είχε εξηγηθεί σταράτα. Αυτό δε σημαίνει πως το βιβλίο δεν ήταν τελείως μεροληπτικό. Στο σχολείο, ήταν και είναι καθιερωμένη η πρωινή προσευχή. Εικόνες παντού, στις αίθουσες, στα γραφεία των καθηγητών... Στις γιορτές εκκλησία, αν και μπορούσες να αρνηθείς, αλλά δεν έχει καμιά σημασία. Το μάθημα πρέπει να γίνει καθαρά κοινωνιολογία/ιστορία της θρησκείας, κι αυτό στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού να αρχίσει να δίνεται μια ιδέα περί τίνος πρόκειται. Παιδεία και κατήχηση στους πρωτόγονους ιουδαϊκούς μύθους, είναι σχήμα οξύμωρο. Αν θέλουμε σαν κοινωνία να πάρουμε μια δυτική κατεύθυνση, Κράτος και Εκκλησία πρέπει φυσικά να διαχωριστούν, και στα σχολεία να πάψει η θρησκευτική κατήχηση και να καλλιεργηθεί η αμφισβήτηση, η κριτική σκέψη, πράγμα που ισοπεδώνουν τα θρησκευτικά Δόγματα. Τι τα στέλνουμε τα παιδιά σχολείο, αφού όλη η αλήθεια βρίσκεται στις Γραφές; Αφού αυτή εδώ η ζωή είναι παροδική, και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι όπως είπε καθαρά ο Ιησούς, να μισήσουμε τις οικογένειές μας, και να αφιερωθούμε σ' αυτόν. Αφού μόνο η μεταθανάτια ζωή έχει νόημα. Άσε που οι σοφοί θα παν στην κόλαση και οι μωροί στον παράδεισο. Από τη μια κατηχείς τα παιδιά σε ένα τέτοιο θρησκευτικό δόγμα, κι από την άλλη θες να βγάλεις πολίτες. Δηλαδή ας υποθέσουμε πως τα παιδιά έπαιρναν τελείως στα σοβαρά την κατήχηση, και μπαίναν στο τρυπάκι της θρησκείας με ζήλο, διαβάζοντας τις Γραφές και επηρεαζόμενα από την κοσμοθεωρία, την ηθική και την εσχατολογία των Γραφών σ'όλο τους το είναι, θα ήταν δυνατών να υπάρξει κοινωνία; Ή θα είχαμε ένα νέο κρούσμα "πρωτοχριστιανών" που θα ήταν με τις βαλίτσες στο χέρι για τον "άλλο κόσμο";
Ακούγεται σουρεαλιστικό αλλά κατα την γνώμη μου η μόνη λύση είναι να αντιδράσουν τα ίδια τα παιδιά (οι μαθητές δηλαδή) ,κάνοντας ομαδική αποχή από το συγκεκριμένο μάθημα. Πιστεύω οτι το 99% μαθητών είναι υπέρ της κατάργησης των θρησκευτικών. Κατα τα άλλα, πράγματι ακόμη πιο σημαντικό, εγκληματικό θα έλεγα, από το γεγονός οτι διδάσκονται τα θρησκευτικά, είναι το οτι ΔΕΝ διδάσκεται η Ιστορία.
Σε αντιδιαστολή φυσικά μιας κι οι Ελληνόπαιδες μαθητές έχουν την καλύτερη φυσική κατάσταση απο καταβολής κόσμου, η Φυσική Αγωγή μειώνεται κατά μια ώρα σε Α και Β Γυμνασίου και κατά μια ώρα στη Β Λυκείου.Τα μαθήματα καπνίσματος και κατανάλωσης πεινιρλί κι άλλων συναφών εδεσμάτων στα κυλικεία των σχολειών συνεχίζονται απρόσκοπτα.Εύγε...
Η θρησκειολογία είναι χρήσιμο μάθημα και καλώς υπάρχει. Αν η Ρεπούση έβλεπε πέρα από τις παρωπίδες της θα καταλάβαινε ότι βοηθάει στην ερμηνεία της ιστορίας.Κατά τα άλλα με εκνευρίζει όταν κάνει δηλώσεις για προφανώς ήσσονα θέματα και δε βγάζει κιχ για τα πραγματικά σοβαρά και επίκαιρα.
Θυμήθηκα και αντιγράφω ένα εξαιρετικό ποστ από "Το ελληνάκι"http://ellinaki.blogspot.gr/2010/06/blog-post_14.html <<Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2010Δεν είμαστε ΟυγκάνταΩς γνωστόν, ο επίσημος τίτλος του υπουργείου που είναι υπεύθυνο για την παιδεία στην Ελλάδα είναι: «Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων». Επειδή με αντιφάσεις που βγάζουν τόσο μάτι και ειδικά αυτές που αφορούν την παιδεία, δεν έχω ιδιαίτερα καλές σχέσεις, έκανα μία σύντομη έρευνα για να δω ποιοι είναι οι επίσημοι τίτλοι των υπουργείων παιδείας σε άλλες χώρες. Για να καταλάβω δηλαδή, τι αντίληψη υπάρχει για την παιδεία σε άλλους πολιτισμούς.Ας ξεκινήσουμε με κάποιες ευρωπαϊκές χώρες.Αυστρία:Υπουργείο Επιστήμης και ΈρευναςBundesministerium für Wissenschaft und ForschungΓαλλία:Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, Ανώτατης Εκπαίδευσης και ΈρευναςMinistre de l'Éducation nationale, de l'Enseignement supérieur et de la RechercheΓερμανία:Υπουργείο Παιδείας και ΈρευναςBundesministerium für Bildung und ForschungΔανία:Υπουργείο ΠαιδείαςUndervisnings MinisterietΕλβετία:Γραμματεία Παιδείας και ΈρευναςStaatssekretariat für Bildung und ForschungΙρλανδία:Υπουργείο Παιδείας και ΕπιστήμηςDepartment of Education & ScienceΙσπανία:Υπουργείο ΠαιδείαςMinisterio de EducaciónΙταλία:Υπουργείο Παιδείας, Πανεπιστημίων και ΈρευναςMinistero dell'Istruzione, dell'Università e della RicercaΜεγάλη Βρετανία:Τομέας Παιδείας (1/2βάθμια Εκπαίδευση)Department of EducationΤομέας Επαγγελματικής Καινοτομίας και Δεξιοτήτων (3βάθμια Εκπαίδευση)Department for Business Innovation & SkillsΝορβηγία:Υπουργείο Παιδείας και ΈρευναςKunnskapsdepartementetΟλλανδία:Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και ΕπιστημώνMinisterie van Onderwijs, Cultuur en WetenschapΣουηδία:Υπουργείο Παιδείας και ΈρευναςUtbildningsdepartementetΦιλανδία:Υπουργείο Παιδείας και ΠολιτισμούOpetus- ja kulttuuriministeriöΠάμε και λίγο εκτός Ευρώπης.Αυστραλία:Τομέας Παιδείας, Εργασίας και Επαγγελματικών ΣχέσεωνDepartment of Education, Employment and Workplace RelationsΙαπωνία:Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Επιστήμης και ΤεχνολογίαςΗΠΑ:Τομέας ΠαιδείαςDepartment of EducationΝότια Κορέα:Υπουργείο Παιδείας, Επιστήμης και ΤεχνολογίαςΚαναδάς:Υπουργείο ΠαιδείαςMinistry of EducationΠάμε και σε «λιγότερο πολιτισμένες χώρες» (Δεν παραθέτω τον πρωτότυπο τίτλο για ευνόητους λόγους. Κάνω κατευθείαν τη μετάφραση από την αντίστοιχη αγγλική ή γαλλική)Αίγυπτος:Υπουργείο ΠαιδείαςΤουρκία:Υπουργείο Εθνικής ΠαιδείαςΚένυα:Υπουργείο ΠαιδείαςΤαϊλάνδη:Υπουργείο ΠαιδείαςΖιμπάμπουε:Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού, Τεχνών και ΠολιτισμούΜοζαμβίκη:Υπουργείο Ανώτατης Παιδείας, Επιστήμης και ΤεχνολογίαςΝαμίμπια:Υπουργείο Παιδείας και ΠολιτισμούΡουάντα:Υπουργείο Παιδείας, Επιστήμης, Τεχνολογίας και Επιστημονικής ΈρευναςΟυγκάντα:Υπουργείο Παιδείας και ΑθλητισμούΛιβυή:Υπουργείο ΠαιδείαςΒόρεια Κορέα:Υπουργείο ΠαιδείαςΠακιστάν:Υπουργείο Παιδείας… έχε γούστο…Σαουδική Αραβία:Υπουργείο ΠαιδείαςΙράν:Υπουργείο ΠαιδείαςΑποκάλυψιc! Ο σκοταδισμός, η αστρολογία, και η μεταφυσική, αφορούν μόνο την ελληνική παιδεία. 300 χρόνια μετά την έλευση του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, 2500 χρόνια μετά τον αρχαίο ελληνικό Λόγο, και το κοινό νεοελληνικό πνεύμα θεωρεί ότι η μάθηση και η έρευνα συμπλέουν άψογα με το σύστημα αξιών μιας σειράς μυθολογικών συγγραμμάτων της εποχής του χαλκού και του προ-μεσαιωνικού σκοταδισμού. Δέκα με τόνο για την παγκόσμια πρωτοτυπία! Προφανώς αυτή την πρωτοτυπία είχε υπόψη το ελληνικό υπουργείο, όταν είχε τη δυνατότητα να εξαλείψει την μεγαλύτερη νοητική αντίφαση της ανθρωπότητας σε τίτλο υπουργείου. Τελικά κότσαρε απλά ένα «δια βίου μάθησης» και ξεμπέρδεψε.>>Source: http://ellinaki.blogspot.gr/2010/06/blog-post_14.html
Οταν ενα συστημα εχει προβλημα,εχει προβλημα παντου.Ρωτας βασικα ιστορικα γεγονοτα παιδια της δευτερας και τριτης γυμνασιου και το μονο που ξερουν να σου απαντησουν ειναι για την(!) ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ(!) Παολα και τον Παντελιδη.Χωρις να σημαινει οτι εχουν κατι στραβο οι ανθρωποι, αλλα δεν μπορουμε τωρα να συγκρινουμε την ιστορια λογου χαριν με τα θρυσκευτικα.Α και κατι τελευταιο.Ας μην κανουμε καν λογο δηλαδη για μαθηματα πρωτων βοηθειων και σεξουαλικης παιδειας ε? Σε τι Ελλαδα ζουμε αλλωστε!