Το οτι η Lady Gaga είναι μια καλολαδωμένη μηχανή μουσικού μάρκετινγκ το καταλαβαίνουν μέχρι και οι (πιο φανάτικ;-) πέτρες.
(lady gaga by Araki)
Στις 23 Μαϊου κυκλοφορεί επίσημα το Born this Way το τρίτο της album και όπως θα έχεις ήδη διαπιστώσει (ειδικά αν είσαι 20sth και το υπνωτικό hype σε συγκινεί όπως τον Σούπερ Γκούφυ τα φυστίκια του) έχουμε κατακλυστεί από κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο προωθησής του.
Είναι βέβαια χαρακτηριστικό της ιντερνετικής εποχής αυτός ο συγχρονισμένα παγκόσμιος κατακερματισμός του pop star και η 24hours πια ψηφιακή φρενίτιδα γύρω από αυτόν.
H Madonna εγκαθίδρυσε και συστηματοποίησε στην προδιαδικτυακή εποχή (μέχρι και της παρυφές της νέας) τη ποπ περσόνα ως πρωταγωνίστρια μιας ταινίας που εκτυλίσσεται από τις σελίδες των περιοδικών, μέχρι τις οθόνες των τηλεοράσεων και από κει στην καθιέρωση στο συνειδησιακό μας τοπίο με βασικό της χαρακτηριστικό και μέλημα την διαρκή αλλαγή.
Ο καταναλωτής βαριέται, το μουσικό τοπίο αλλάζει καθέ λίγο και λιγάκι, ο τραγουδιστής πρέπει να χαθεί μέσα στην εικόνα του και να ξανααναδυθεί για να καταφέρει να εκπλήξει το κουρασμένο μάτι μέσα στον καταιγισμό παρόμοιων πραγμάτων.
Βέβαια στην παλιά εποχή υπήρχε η κορύφωση του prime-time. Τώρα στην διαδικτυακή εποχή prime-time σημαίνει να υπάρχει η εικόνα σου (και το προϊον σου) σε κάθε bit, σε κάθε πίξελ (μέχρι να σε σιχαθούνε:-).
Η Gaga και το επιτελείο της το έχουν καταλάβει αυτό και το μοντέλο της προωθησής της βασίζεται ναι μεν στα αρχετυπικά ποπ μονοπάτια (από Bowie, Elton John, εως τη Madonna) αλλά εντελώς προσαρμοσμένα στο ποπ ψηφιακό κέλυφος. Το προιόν πρέπει πάση θυσία να πουλήσει και στους δέκτες πρέπει να δημιουργηθεί η παραίσθηση πως η Gaga είναι πανταχού παρούσα. All around the clock.
Έτσι αν στην προδικτυακή εποχή τα μεγάλα τηλεοπτικά (μουσικά και μη) δίκτυα και τα εμπορικά μίντια αναλάμβαναν τον ρόλο της διάχυσης και της διασποράς τώρα η lady gaga μέχρι και στο farmville διοχέτευσε τα πρώτα δείγματα απο το Born this way σε μια ειδικά διαμορφωμένη (sic) για την περίσταση φάρμα, την Gagaville.
Αυτό σημαίνει πως αν στην προιντερνετική εποχή οι φανς πηγαίναν όπου βρισκόταν το ποπ είδωλο, στην περίοδο που διανύουμε τώρα ο καλλιτέχνης πρέπει να πάει όπου βρίσκεται ο πελάτης-καταναλωτής του. Και ο καταναλωτής βρίσκεται στις on-line πλατφόρμες, στα social media, στο facebook, στο twitter, στα online παιχνίδια.
Στοιχειώδες:-)
σε λίγο: εντυπώσεις από τις πρώτες ακροάσεις του Born this way
(τι κάνω για το ρεπογτάζ;-)
σχόλια