Πολύ Κακές Κριτικές: Ο Δανίκας θάβει το ''Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι''

Facebook Twitter
15

Είναι τόσο κακή η κριτική στα Νέα, που τελικά είναι απολαυστική! (Ευχαριστώ Βαγγέλη)

'Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι'' 

"Με πορδές δεν βάφονται αυγά"

Δύο τα εμπόδια πάνω στα οποία σκόνταψε η σκηνοθεσία. Και τα δύο αμιγώς made in Greece. Το πρώτο ότι ήθελε να τα πει όλα. Και όταν λέω «όλα», εννοώ «όλα». Ετσι καταστρέφεται η α φ η γηματική ροή. Ετσι η ταινία αποτελεί- ται από διάσπαρτα και πάσης φύσεως «επεισόδια». Κι έτσι τα πολλά «επεισόδια» συνιστούν μαγιά τηλεοπτικής σειράς. Το δεύτερο, ότι μιμείται αλλά δεν είναι ακριβώς μεγάλη παραγωγή.

Πράγμα που σημαίνει ότι τα λεφτά δεν ήταν αρκετά προκειμένου να πραγματοποιηθεί η βαθύτερη επιθυμία του Σμαραγδή για μια επικολυρική τοιχογραφία, τόσο βιογραφική όσο και ιστορική. Ετσι το βεστιάριο φτωχό. Ετσι περίπου χάρτινο το ντεκόρ.

Ετσι κάθε σκηνή μάχης ή ναυμαχίας μοιά- ζει με παιχνίδι παιδικό. Ετσι και με την εξαίρεση του γερμανού πρωταγωνιστή Σεμπάστιαν Κοχ, αλλά και του Αργεντινού Χουάν Ντιέγκο Μπότο, ακατάλληλο το καστ των ηθοποιών. Για παράδειγμα, δηλαδή, σε καμία σκηνή δεν υπάρχει ίχνος ελκυστικής γυναικείας παρουσίας. Ούτε ακόμα στο πολυτελές πορνείο της Αγίας Πετρούπολης. Λόγου χάρη, η Ελενα, η δεύτερη γυναίκα του Βαρβάκη, είναι κατ’ εκείνον «όμορφη».

Ρητορικά. Στην πραγματικότητα τίποτα πάνω της δεν σε συγκινεί. Ετσι, δεύτερο και μικρομεσαίο το επίπεδο της παραγωγής. Τουτέστιν, με πορδές δεν βάφονται αυγά. Το ερώτημα απλό: ποια στο καλό είναι η βασική σύγκρουση πάνω στην οποία βασίζεται και δικαιώνεται αυτή η πολυδιαφημισμένη ιστορία; Του Βαρβάκη με τους σφετεριστές της ελληνικής επανάστασης; Μα αυτό καταλαμβάνει ελάχιστο χρόνο.

Του Βαρβάκη με την εξουσία; Μα η Αικατερίνη η μεγάλη τον τίμησε με λεφτά και δόξες. Του Βαρβάκη με τους έρωτές του; Παίζει κι αυτό, αλλά λειτουργεί σαν συμπλήρωμα σ’ ένα ατελείωτο βιογραφικό σημείωμα! Το αποτέλεσμα καταλήγει καρικατούρα και ηθογραφία από παλιό ελληνικό σινεμά. Χωρίς ρυθμό. Χωρίς κορυφώσεις. Χωρίς συγκρούσεις. Χωρίς βιωμένα αισθήματα.

Χωρίς περιπέτεια. Χωρίς εκτυφλωτικές λάμψεις. Χωρίς ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Χωρίς ερμηνευτικές επιδόσεις. Ας πούμε, ποιος ο χαρακτήρας του ήρωα που υποδύεται ο Ακης Σακελλαρίου; Βιβλιοθηκάριος; Μα αυτό είναι επάγγελμα και καθόλου χαρακτήρας. Και τι ακριβώς εξυπηρετεί η σύντομη και εντελώς σχηματική εμφάνιση του «βιβλικού» Λάκη Λαζόπουλου; Του λαϊκού Ποσειδώνα;

Αν κοντά σε όλα αυτά προσθέσεις τη βαριεστημένη Κατρίν Ντενέβ και τον γραφικό Τζον Κλιζ, τότε λαμβάνεις μετάλλαξη συνταγής: το χαβιάρι ως φασολάδα ελληνική! Βαθμοί=3/10».

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολύ Κακές Κριτικές: 50 Shades of Grey - ένα κακογραμμένο πατσαβούρι

Mικροπράγματα / Πολύ Κακές Κριτικές: 50 Shades of Grey - ένα κακογραμμένο πατσαβούρι

"Αυτό δεν είναι βιβλίο. Είναι καταγραφή ενός υγρού ονείρου μιας δωδεκάχρονης που πάτησε το λάθος βίντεο στο YouPorn, γραμμένη με τη γλώσσα μιας πουριτανής που προσπαθεί να κάνει cybersex."
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ: Δημήτρης Δανίκας εναντίον Sex and The City.

Μερικές φορές κάποιες κριτικές είναι τόσο εύστοχα βιτριολικές, τόσο αστεία κακές που αξίζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι το πολιτιστικό αγαθό που κρίνουν. Αυτές οι κριτικές κερδίζουν επάξια τη θέση τους στα ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ και στη νέα μικρο-στήλη Πολύ Κακές Κριτικές.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / Πολύ Κακές Κριτικές: ο Κοσμάς Βίδος για το βιβλίο του Αρναούτογλου.

Μερικές φορές κάποιες κριτικές είναι τόσο εύστοχα βιτριολικές, τόσο αστεία κακές που αξίζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι το πολιτιστικό αγαθό που κρίνουν. Αυτές οι κριτικές κερδίζουν επάξια τη θέση τους στα ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ και στη νέα μικρο-στήλη Πολύ Κακές Κριτικές.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / Πολύ Κακές Κριτικές: Η αφρισμένη κριτική που δεν ήθελε να γραφτεί.

Η Γιάννα διάβασε μια κατασπαρακτική κριτική ενός βιβλίου και μου έστειλε το λινκ. Υπεύθυνος γι' αυτήν ο βιβλιοκριτικός Γιάννης Γεωργακόπουλος του protagon, που προβληματίστηκε πολύ πριν τη γράψει. <br> <br> "Τα έχει όλα αυτή η κριτική", σχολιάζει η Γιάννα. "Δεν ξέρω τι μ' αρέσει περισσότερο. Απεγνωσμένο αγώνα της κριτικής για να μη γραφτεί, αφρούς, φλύκταινες, κάψιμο βιβλίων, την Άννα Βίσση, μάτι που γυαλίζει, τον Παπακαλιάτη - και την φράση που μ' άρεσε περισσότερο: "η παρέα του ποιητή Φανφάρα"
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

13 σχόλια
Συμφωνώ με την κριτική σε όλα τα σημεία εκτός από ένα:''σε καμία σκηνή δεν υπάρχει ίχνος ελκυστικής γυναικείας παρουσίας. Ούτε ακόμα στο πολυτελές πορνείο της Αγίας Πετρούπολης. Λόγου χάρη, η Ελενα, η δεύτερη γυναίκα του Βαρβάκη, είναι κατ’ εκείνον «όμορφη»''.Μιλάμε για καλλιστεία μήπως και δεν το κατάλαβα; Από πότε η ομορφιά είναι κριτήριο για μια καλή ταινία; Δλδ, ας πούμε, χωρίς ωραίες γυναίκες καλή ταινία δεν γίνεται;...όσο για τα αρνητικά σχόλια της κινηματογραφικής Έλενας, το βρίσκω άδικο. Σε σύγκριση με την βαριεστημένη, ομολογουμένως, Ζενέβ ήταν απείρως καλύτερη.
Ας τα πει κάποιος επιτέλους. Παίρνουν τις Κρατικές επιχορηγήσεις και νομίζουν ότι είναι σπουδαίοι καλλιτέχνες επειδή κάποιοι το αποφάσισαν και τους έχρισαν.Έτσι βαφτίζονται τα ατάλαντα πρωτοπαλίκαρα των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης … οι φιλενάδες τους συστήματος *βλέπε Νταλάρας, Σμαραγδής, Λαζόπουλος , κάποτε και ο Αγγελόπουλος* και άλλες καταξιωμένες πρωθιέρειες της (αγοραίας) τέχνης τούτης της καταταλαιπωρημένης και κατακλεμμένης χώρας από όλους αυτούς φυσικά που ακόμα και σήμερα προάγουν τα ήθη μαζι με την τέχνη της εξαπάτησης και του κατευνασμού του που ασκούν υπηρετώντας όλους εκείνους που αποφάσισαν ότι στην σημερινή Ελλάδα Τέχνη είναι Η “ Sila” , ¨ Ο Μοιρίος Έρωτας” (πρώην μεγάλο κανάλι) και φυσικά η ιστορία του «Φιλέλληνα» “Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή” (Ant1 ή Ant io -Χορεύοντας στο κενό).Όλοι αυτοί που διαμόρφωσαν τάσεις , μόδες και lifε style και τώρα παριστάνουν του τσοπάνους αφού έχασαν την τις περιουσίες , την δύναμη και την εύνοια όλων όσων κάλυπταν τόσα χρόνια άλλοτε σαν φανατικοί παπανδρεϊκοί (τον Αντρέα κάποτε) κι άλλοτε ελπίζοντας σε Βενιζελικές εποχές (όχι όλοι ..γιατί κάποιοι επιτέλους κάτσανε στον πάγκο) όπως Ο Πέτρος (και ο λύκος) ή Ο Αντώνης Λ. (θέλω να γίνω Χαλίφης στην θέση του Χαλίφη ή αλλιώς Κοσκωτάς στην θέση του Κοσκωτά),ή ο Μάκης με τις Αυριανές του βλέψεις , (τόση κρατική διαφήμιση που να χαραμίζεται ?? ,ή ο άλλος Μάκης που κιτρίνισε από τον ανταγωνισμό και κατέληξε μυρμηγκοφάγος στην ζούγκλα που έφτιαξε.Την τέχνη τόσα χρόνια την είχαν καταντήσει μια κρατική υπόθεση για λίγους και κάποιοι επιμένουν ακόμα να παριστάνουν του εργολάβους τους.Αλλά όπως λέει και ο Δανίκας "Με πορδές δεν βάφονται αυγά"
Καλά και αυτή η ταινία μπρός γρεμός και πίσω ρέμα, υπερπαραγωγή απο την μία κακές κριτικές απο την άλλη.. Εγώ αυτό που έχω καταλάβει ότι δεν γίνεται να συνδιαστούν οι μεγάλες παραγωγές του αμερικανικού κιν/γράφου με τις αντιστοιχες του ελληνικού, η Ελλάδα μπορεί και απο μόνοι της να παράγει δημιουργίες, χωρίς την απομίμηση άλλων χωρών. Άνετα μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε διάφορα φεστιβάλ ανα τον κόσμο με μόνο οδηγό την ελληνική ποιότητα παραγωγής ταινίων, αρκεί να γίνετε η σωστή διαχείρηση και προβολή.
Πες τα Χρυσόστομε!!! Νισάφι πια με το απυρόβλητο του Βούλγαρη!!! Αφού οι τελευταίες του ταινίες είναι απόλυτα επίπεδες, χωρίς έντονα συναισθήματα και κορυφώσεις! Μακάρι τα χρήματα που του δίνουν επειδή απλά έχει το όνομα να κατέληγαν σε νέους Έλληνες δημιουργούς...
Αν εξαιρεσεις τους Λανθιμο και Γιανναρη ειναι τοσο συμβατικοι οι Ελληνες σκηνοθετες που η οπτικη τους προσεγγιζει αυτη της γιαγιας μου.Οσο για τον Δανικα ειναι λιγο σκληρος στις εκφρασεις αλλα καθρεπτιζει με καποια υπερβολξ την παραγματικοτητα,εστι και αλλιως πρεπει να σεβομαστε τους παππουδες τρολλ
Μετα τις ανοητες ταινιες του σκηνοθετη "Καβαφης" και " El Greco" υποσχεθηκα στον εαυτο μου να μην δω αλλη του ιδιου...Απ'οτι φαινεται(και οχι μονο επειδη το γραφει ο Δανικας) εκανα αγια!