Από αύριο μέχρι τον Αύγουστο, εκτίθενται στο μουσείο Fitzwilliam, δυο ορειχάλκινα αγάλματα άγνωστου μέχρι σήμερα γλύπτη, τα οποία οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ πιθανολογούν ότι μπορεί να είναι δημιουργήματα του Μιχαήλ Άγγελου.
Αν αυτή η θεωρία επιβεβαιωθεί, θα είναι τα μόνα ορειχάλκινα του μεγάλου γλύπτη και ζωγράφου που έχουν διασωθεί. Τα δύο έργα, ύψους ενός μέτρου, παρουσιάζουν έναν νέο άνδρα και έναν άλλο μεγαλύτερης ηλικίας γυμνούς να καβαλικεύουν πάνθηρες.
Η ιστορία της πατρότητας των αγαλμάτων μας πάει στον 19ο αιώνα. Καθώς είναι ανυπόγραφα, μόνο η θεωρία μπορεί να στηρίξει τον δημιουργό του. Στην πρώτη καταγραφή τους είχαν αποδοθεί στον Μιχαήλ Άγγελο.
Το φθινόπωρο του 2014, ο Παύλος Ιωαννίδης, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, ανακάλυψε ένα σκίτσο που παρουσίαζε έναν νέο γεροδεμένο άνδρα να καβαλικεύει πάνθηρα, αντίγραφο χαμένων προπλασμάτων του Μιχαήλ Αγγέλου που είχε σχεδιάσει ένας μαθητής του.
Η Βικτόρια Άβερι, συντηρήτρια στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Τεχνών του Μουσείου Fitzwilliam δήλωσε ότι «τα γλυπτά είναι έργα τέχνης εξαιρετικά δυναμικά και συναρπαστικά».
Τα μπρούντζινα γλυπτά σε σύγκριση με άλλα έργα του Μικελάντζελο του 1500-1510 έχουν παρόμοιο στιλ και ανατομία. Αυτά επιβεβαίωσε η αρχική επιστημονική ανάλυση. Τα συμπεράσματα θα παρουσιαστούν στο διεθνές συνέδριο που θα γίνει την Δευτέρα 6 Ιουλίου του 2015.
Τα όμορφα γυμνά και μυώδη σώματα των ανδρών και των άγριων πανθήρων ανήκαν στη συλλογή του Adolphe de Rothschild τον 19ο αιώνα και εκεί έγινε η πρώτη καταγραφή τους.
Είναι μια κοινή παρερμηνεία ότι ο Μιχαήλ Άγγελος φιλοτεχνούσε γλυπτά σχεδόν αποκλειστικά από μάρμαρο και ποτέ σε μπρούντζο. Δυστυχώς το ορειχάλκινο άγαλμα του Δαβίδ χάθηκε στην διάρκεια της γαλλικής Επανάστασης και το άγαλμα του Πάπα Ιουλίου Β’, το έλιωσαν για τις ανάγκες του πυροβολικού.
Η έκθεση θα διαρκέσει από αύριο έως τις 9 Αυγούστου 2015.