Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
0

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

Φαίνεται πως, στην εποχή όπου το σεξ βρίσκεται παντού, έχουμε γίνει πλέον τόσο απαθείς, που δεν μπορούμε να εντοπίσουμε την ομορφιά σε εικόνες πάθους και πόθου.


Αφορμή για τον παραπάνω προβληματισμό στάθηκε η έκδοση ενός βιβλίου σύγχρονης "shunga", η οποία μετατρέπει μια αισθησιακή μορφή τέχνης στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, σε άξεστο εφηβικό καλαμπούρι.


Μπάλες ποδοσφαίρου, φτερά και γελοία προσωπάκια εμφανίζονται να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία των σκίτσων, που αποτελούν παρωδίες των αριστουργημάτων της Shunga. Για ποιο λόγο όμως σήμερα να καλύπτεται αυτό το οποίο ο κόσμος κάποτε απολάμβανε;

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Κατά παράδοση, η ασιατική τέχνη ήταν πάντα πιο τολμηρή από την Ευρωπαϊκή. Στην Ευρώπη, ο Χριστιανισμός επέβαλε περιορισμούς, αποκλείοντας το σεξ από την τέχνη (μέχρι και τον 16ο αιώνα). Την ίδια στιγμή, στην Ινδία η τέχνη ήταν γεμάτη ερωτικές σκηνές, με θεούς γεμάτες ερωτικές καμπύλες, ενώ οι Κινέζοι ζωγράφοι αρτίωναν την τέχνη τους ζωγραφίζοντας πνευματώδεις εταίρες. Μία από τις πιο εκπολιτισμένες όμως εκδοχές πορνογραφικών σχεδίων εμφανίστηκε στην πρώιμη μοντέρνα εποχή της Ιαπωνίας.

Τα σχέδια της "shunga" παρουσιάζουν άνδρες και γυναίκες να απολαμβάνουν  το σεξ, σε μία αποκαλυπτική μείξη γραφιστικών λεπτομερειών και καλλιτεχνικού εκλεπτυσμού. Μία από τις πιο γνωστές ξυλογραφίες του είδους παρουσιάζει μία γυναίκα στο βυθό της θάλασσας, που συνευρίσκεται ηδονικά με δύο χταπόδια.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter
Ξυλογραφία του Χοκουσάϊ,. Γυναίκα με χταπόδια. Από το βιβλίο 'Kinoe no komatsu'.© The Trustees of the British Museum


Το «Όνειρο της γυναίκας του Ψαρά» δημιουργήθηκε το 1814 από τον Hokusai, έναν από τους σπουδαιότερους Ιάπωνες καλλιτέχνες. Οι πιο ταλαντούχοι των καλλιτεχνών δεν είχαν πρόβλημα να σχεδιάζουν "shunga" -αντιθέτως! Και όμως, η ξυλογραφία αυτή – και οι σύγχρονες εκδοχές της – ίσως μας δίνει μία ιδέα του γιατί οι υποτίθεται περπατημένοι άνθρωποι του σήμερα κάλυψαν τα επίμαχα σημεία της με γελοιογραφίες, αφού η Wikipedia την περιγράφει ως «ξυλογραφία που συνδέεται με την ζωοφιλία»!

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Ωστόσο, αυτό που χάνει ο σύγχρονος τρόπος σκέψης, κι έτσι αδυνατεί να συμβαδίσει με την ελευθεριότητα της "shunga", είναι η αλληγορική της δύναμη, η ενεργοποίηση της φανατασίας, που επιτρέπει κάθε είδους σεξουαλικούς συνειρμούς.


Ο Γάλλος ιστορικός Michel Foucault χαρτογράφησε αυτή την μεγάλη αλλαγή, στο βιβλίο του «Ιστορία της Σεξουαλικότητας». Πριν από την σύγχρονη εποχή, δεν υπήρχε ο όρος «σεξουαλικότητα», δεν υπήρχε η επιστήμη του σεξ, ούτε και κλινικοί ορισμοί που να καθορίζουν "κανονικότητες" και "". Τα πάντα ήταν δυνατά και μπορούσαν να συμβούν, όπως και συνέβαιναν μέσα στην τέχνη της "shunga".

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter


Σήμερα, ορίζουμε τι είναι σεξ, το αναλύουμε και το «εξημερώνουμε». Το αισθησιακό όνειρο στην ξυλογραφία του Hokusai μετατρέπεται στη σύγχρονη εποχή σε εικόνα ζωοφιλίας, και τα επίμαχα σημεία του κλασσικού Ιαπωνικού πορνό καλύπτονται, μην τυχόν και οδηγήσουν την φαντασία μας στα βαθιά, επικίνδυνα νερά μιας αχαρτογράφητης επιθυμίας.

Καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία του Ιαπωνικού ερωτισμού Facebook Twitter

_________

Τα στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ