Καλλιστεία κτιρίων

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Μοιάζει με πειραματικό κτίριο που σχεδιάστηκε από μεταμοντέρνους της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του ’80, αλλά είναι κατά πολύ παλαιότερο. Φωτ.: google maps
0

Ανδρέας Αγγελιδάκης

Ρίζου & 3ης Σεπτεμβρίου, 104 34

Ομορφότερο κτίριο της Αθήνας είναι ο υποσταθμός της ΔΕΗ του Κραντονέλλη στην 3ης Σεπτεμβρίου. Μοιάζει με πειραματικό κτίριο που σχεδιάστηκε από μεταμοντέρνους της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του ’80, αλλά είναι κατά πολύ παλαιότερο. Ο Κραντονέλλης έκανε ένα είδος μπρουταλισμού με πειραματικά στοιχεία από τέχνη και σύγχρονη γλυπτική. Δεν ήταν όσο πρωτοπόρος ήταν ο Ζενέτος, αλλά έχει δώσει ένα στίγμα μοντερνισμού που δεν ήταν το συνηθισμένο αντίγραφο μιας ξένης τάσης. Μ’ αρέσει που στέκεται στο γωνιακό του οικόπεδο έτοιμο να σκίσει την 3ης Σεπτεμβρίου στα δύο.

Μέγαρο Βουλής 100 21

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Ασχημότερο θα έλεγα ότι είναι το κτίριο της Βουλής. Φωτ.: google maps

Ασχημότερο θα έλεγα ότι είναι το κτίριο της Βουλής. Αν και, συμβατικά μιλώντας, είναι απλώς μέτριο. Ήταν ένα στρατιωτικό κτίριο που παρίστανε το παλάτι και τώρα είναι ένα χρηματιστήριο λαμογιάς, ένα υπέρτατο «Ρουσφετείο» που παριστάνει το κοινοβούλιο και το οποίο υποτίθεται πως αντιπροσωπεύει τη δημοκρατία. Σαν να μην έφταναν όλες αυτές οι αποτυχίες, έχει στρογγυλοκάτσει στο καλύτερο σημείο της πόλης χωρίς να έχει τίποτα να πει και τίποτα να δείξει.

Νίκος Καραθάνος

Λόφος Φιλοπάππου, 117 41

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Το Αναπαυτήριο του Πικιώνη στον λόφο του Φιλοπάππου είναι για εμένα το ωραιότερο κτίριο στην Αθήνα. Πόσο ελαφριά πατάει στη γη. Με τι σεβασμό ακουμπάει στο χώμα, σαν να ζητάει συγγνώμη που το βαραίνει. Ο Πικιώνης υπολόγιζε τη γη σαν άνθρωπο, ζητούσε άδεια πριν τη σκεπάσει με «χωριάτικα» μαθηματικά. Όλες οι διαστάσεις του είναι σαν να εργάστηκαν γι’ αυτές χίλιες γιαγιάδες, με μια πνευματικότητα αξεπέραστη. Έδινε σημασία στα ανοίγματα και όχι στα χτισμένα, σαν να εργάστηκαν γι’ αυτά χίλιοι παπάδες. Ένα αναπαυτήριο για τη θεά, όταν κατέβαινε κρυφά από τον ναό της να ξεκουραστεί από το πολύ λιβάνι και χρυσάφι, κουρασμένη από τη λατρεία. Εκεί βρισκόταν κι ο Πικιώνης, μαζί της, και μάθαινε πώς να είναι ελληνικός, δηλαδή διαφανής και εφήμερος. Πώς να απολαμβάνει τη ζωή με τα μάτια, με τα χέρια, με ό,τι έχεις και δεν έχεις… Τώρα πια δεν είναι επισκέψιμο, είναι χρόνια παρατημένο, κάτι σκυλιά το φυλάνε και το καταλαβαίνουν. Κι εμείς σταματάμε στο περίπτερο στη γωνία να πάρουμε πανάκριβο νερό και να χαζέψουμε κάτι μαγνητάκια με αρχαίους.

Πλατεία Κοτζιά, 105 52

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Για το πιο άσχημο κτίριο στην Αθήνα, το μυαλό μου πάρταρε σαν λυκάνθρωπος σε πανσέληνο. Σκέφτηκα στην αρχή τη Βουλή, αλλά όχι… Προτιμώ να μιλήσω για το αληθινά άσχημο, την πλατεία Κοτζιά. Ναι, δεν είναι κτίριο, είναι χώρος, δημόσιος. Είναι ένας χώρος άδειος και ακατοίκητος, σαν μια τρύπα στην καρδιά. Τη δεκαετία του ’70 ήταν γεμάτος λουλουδάκια. Τριγύρω του όμορφα αθηναϊκά μέγαρα, κι άνθρωπος πουθενά. Ούτε έντομο δεν τη θέλει. Μια μακέτα άλλης χώρας στη μέση της πόλης μου. Ίσως κάποια μέρα κάποιος φέρει ηχεία τεράστια και βάλει ΛΕΞ στη διαπασών, να εξαγριωθούν τα περιστέρια, να τη φάνε με τα ράμφη τους ολόκληρη, να την ξεπατώσουν. Στο μεταξύ οι Αθηναίοι κρύβονται στα στενά πέρα στην Αιόλου, πίσω από την Αθηνάς, σε κάτι μικροπλατείες όπου σε βλέπω και με βλέπεις. Σ’ αυτή την άσχημη ζωή το μόνο που θέλω είναι να σε ρουφήξω μ’ όλη την ίριδα του ματιού μου. Όλα τα ασχημόμορφα κτίρια έχουν μια ταράτσα, ανεβείτε πάνω, κοιτάξτε τον απέναντι. Να πολεοδομηθεί η ψυχή σου, μη μου αυτοκτονήσεις.

Ζακλίν Λέντζου

Ευγενίδειον Πλανητάριον, Συγγρού 387   175 64

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Σταρ Ελλάς, Ομορφότερο Κτίριο. Φωτ.: google maps

Το πιο «όμορφο» −σε εισαγωγικά λόγω της άκρατης (!) σχετικότητας της λέξης, πόσο μάλλον της έννοιας− για τα δικά μου μάτια (ναι, έχω τρία) είναι ένα κτίριο μαγικό − κυριολεκτικά. Ένα κτίριο σένιο, κυριλέ, που αρπάζουν τα λευκά του όταν έχει ήλιο, κάνοντας τον χειμώνα καλοκαίρι, αρχιτεκτονικά ευγενικό, με καθαρές, ψιλο-’70s ευθείες να εναρμονίζονται με διακριτικές καμπύλες. Τα νέα κομμάτια που προστέθηκαν μετά το ’66 μοιάζουν σαν να ήταν εκεί εξαρχής, αλλά ουδεμία σημασία έχουν όλα αυτά, μια που η ουσιαστική ομορφιά του −χωρίς εισαγωγικά− δεν είναι παρά το εσωτερικό του. Ένα κτίριο περιορισμένο, όπως κάθε τι υλικό, βαρύ και πυκνό, που όπως μέσα του έρχεσαι σε επαφή με το άπειρο, με το παν, με το Σύμπαν. Ένα κτίριο στη Γη, χτισμένο και ριζωμένο στην κακοποιημένη μεγαλούπολη των Αθηνών, που όμως κρατά σταθερά το βλέμμα του, άρα την πρόθεσή του, στον ουρανό. Ένα κτίριο σοβαρό, που είναι παιχνίδι, άρα που θυμίζει τη ζωή, ένα κτίριο που πιστεύει περήφανα στα αστέρια, ένα κτίριο για πρώτα φιλιά, ένα κτίριο για παιδιά, ένα κτίριο για ποιητές, ένα κτίριο σημαντικό, ένα κτίριο που αγαπώ. 

Αγία Δύναμη, Μητροπόλεως 17, 105 57

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Κοιτώντας αυτή την εκκλησία, διερωτάται κανείς, γιατί; Ζήτησε το μικρούλι, ταπεινό εκκλησάκι της Αγίας Δύναμης κάποιου είδους θαλπωρή, κάποια σφιχτή αγκαλιά από το Electra Metropolis; Διότι, αλήθεια, τα πράγματα είναι ασφυκτικά: μεταξύ της μαρμάρινης, φαλλικής κολόνας και της πέτρας δεν υπάρχουν εκατοστά, παρά κάποια χιλιοστά. Τα πράγματα είναι αχρείαστα στενά, άβολα, άσχετα και κατ’ επέκταση αληθινά άσχημα. Ή το Electra Metropolis, βυθισμένο στα χαϊλίκια του και στον μοντερνισμό του, αποφάσισε να συστεγάσει ένα αυθεντικό στοιχείο ελληνικής ορθοδοξίας; To spice things up, που λέει η νεολαία; Τόσο ωραία είσοδο θα είχε, στον φανταστικό μου κόσμο, δίχως την ταλαίπωρη Αγία Δύναμη, γιατί να τη ρημάξει; Ανάλογα με τη γωνία λήψης, αισθάνεσαι ότι είτε με βία το εκκλησάκι ξεφύτρωσε μέσα από τα «γόνιμα» εδάφη του ξενοδοχείου είτε με αντίστοιχη βία, βιαστικά και στο σκοτάδι, φυτέψανε κουτσά-στραβά τα νέα στοιχεία. Από όπου και να το πιάσεις, είναι ζόρικο το θέμα, και στα ζόρια κάνω ευχές: κανείς να μη σας φερθεί όπως στο εκκλησάκι και ποτέ να μην καταλήξετε σε μια τόσο ανοιχτά, κατάφωρα αταίριαστη συνεργασία.

Λένα Κιτσοπούλου

Βασ. Σοφίας 46, 115 28

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Ένα αγαπημένο μου κτίριο στην Αθήνα είναι το Χίλτον, μου αρέσει όταν το βλέπω, μου αρέσει που υπάρχει, που είναι ημικυκλικό, που είναι τεράστιο και επιβλητικό αλλά ήρεμο, που είναι κλασικό και μοντέρνο ταυτόχρονα, που έχει αίγλη, αρχοντιά, που η αισθητική του δεν παλιώνει ποτέ. Έχει κάτι καθησυχαστικό και ρομαντικό το Χίλτον, κάτι από Φρανκ  Σινάτρα, κάτι από αμερικάνικο κινηματογράφο του ’50 και παράλληλα κάτι αυθεντικά ελληνικό, με την έννοια ότι δεν θέλει να μοιάσει με τίποτε άλλο, δεν έχει ξενομανία, ούτε ξενοφοβία, και χαίρεται πάρα πολύ που ζει στην Αθήνα. Σπάνιος χαρακτήρας το Χίλτον.

Λεωφ. Αθηνών 374, 124 62

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Το κτίριο που μου είναι απεχθές, που όμως πάντα το κοιτάζω επίμονα όταν περνάω απέξω, είναι το ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί. Μου φαίνεται πολύ ανατριχιαστικό, πολύ κακό, πολύ άσχημο, όμως αυτό έχει να κάνει και με το ότι είναι «παρατημένο» και κυρίως με το ότι εκεί μέσα ζουν άνθρωποι οι οποίοι περισσότερο απ’ όλους μας χρειάζονται έστω ένα μικρό ίχνος ομορφιάς να βλέπουν με τα μάτια τους. Αυτό το κτίριο εμπεριέχει ολόκληρη την ελληνική κρατική κακία και εκδικητικότητα.

Αριστείδης Αντονάς

Παπαρρηγοπούλου και Παρνασσού 105 61

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Θαυμάζω κτίρια που υποκλίνονται στην ατμόσφαιρα της πόλης. Κτίρια που δεν αναζητούν να πετύχουν αρχιτεκτονικές πιρουέτες στον ιστό μιας πόλης όπως η Αθήνα. Έτσι, κάθε γωνιά και θαυμασμός. Μερικά κτίρια ξεπερνάνε διακριτικά τη νόρμα της πολυκατοικίας ή του πολυώροφου κτιρίου γραφείων. Στην Αθήνα καλούμαστε να σεβαστούμε ό,τι ήδη αλλάζει. Για μια στιγμή, τώρα που το φως πέφτει υπό συγκεκριμένη γωνία, ένα κτίριο από εκείνα που λίγο πριν ήσαν απλό μέρος μιας εικόνας του δρόμου γίνεται μνημείο για λίγα λεπτά. Τα βεραμάν γραφεία ανάμεσα στην πλατεία Καρύτση και την πλατεία Κλαυθμώνος με κάνουν συχνά να σταματήσω μπροστά τους με θαυμασμό. Στη διασταύρωση Παπαρρηγοπούλου και Παρνασσού δεν συναντάμε ένα συνηθισμένο αθηναϊκό κτίσμα, ούτε βέβαια κάποιο υποτιθέμενο μνημείο.

Πέτρου Κόκκαλη, 115 21

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Σταρ Ελλάς, Ασχημότερο κτίριο. Φωτ.: google maps

Η άσχημη επέκταση της αμερικανικής πρεσβείας με νέο κτίριο προς την οδό Δεινοκράτους είναι το πρώτο έργο που μου έρχεται στο μυαλό ως υλοποιημένος εφιάλτης της πόλης. Τελευταία ανελήφθησαν πέραν αυτής της προσθήκης και επιπλέον εργασίες «εκσυγχρονισμού» του έργου του Γκρόπιους επί της Βασιλίσσης Σοφίας: η παλιά πρεσβεία ήταν φτιαγμένη για να διαφημίσει το ανοικτό κράτος-υπόδειγμα των Ηνωμένων Πολιτειών με ένα κτίριο ανοικτής πρόσβασης. Μαζί με κάμποσες αλλαγές στην επίσημη ρητορική της χώρας εκείνης, γίναμε επίσης μάρτυρες της εντελώς ανήκουστης μεταμόρφωσης της επίσημης αρχιτεκτονικής της, όπως φαίνεται για μια χώρα από την πρεσβεία της. Η πρεσβεία κατάντησε απεχθές φρούριο στη μέση της πόλης. Της άγριας παρέμβασης στο κτίριο του Γκρόπιους προηγήθηκε, λοιπόν, η ανέγερση εκείνου του «πίσω» κτίσματος που λαμβάνει σήμερα από μένα το βραβείο αρχιτεκτονικής αστοχίας της πόλης: είναι η επαρχιακή (υποτιθέμενη) κόπια της παλιάς πρεσβείας, εν είδει αντιγράφου, φτιαγμένη ως νέο τεράστιο «σπίτι του φύλακα» ή εν είδει παράνομου βοηθητικού παράσπιτου δίπλα της.

Δέσποινα Κακουλάκη

Πειραιώς 23, 105 52

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Είναι μερικά κτίρια που περνάς κάθε μέρα από μπροστά τους και δεν τα παρατηρείς ποτέ, είναι σαν να μην υπάρχουν. Και είναι κάποια άλλα κτίρια που είσαι καταδικασμένη να τα παρατηρείς συνεχώς. Οδηγώ στην Ομόνοια, στρίβω στη Μενάνδρου, είναι βράδυ και έχω κλειστά τα παράθυρα. Τότε εμφανίζεται ακριβώς μπροστά μου ένα πολύ ψηλό κτίριο, πιο ψηλό από τα διπλανά, από τα παραδιπλανά και τα απέναντι. Μοιάζει μόνο του, σαν να κάθεται μόνο στο οικογενειακό τραπέζι, σαν να μην έχει παρέα το Σαββατοκύριακο. Όσο στρίβω, σκέφτομαι πως ίσως είναι απλώς ένα παιδί που ψήλωσε πολύ γρήγορα στο δημοτικό και δεν ξέρει πώς να βολέψει τα άκρα του. Γελάω. Γκουγκλάρω. Είναι ξενοδοχείο. Στη φαντασία μου, θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε άλλο πέρα από ξενοδοχείο. Τότε θα έγραφα: «Δεν είναι ξενοδοχείο, είναι κάτι άλλο». Μικρά μπαλκόνια. Στενές μπαλκονόπορτες. Νέον κόκκινα γράμματα στην είσοδο. Και ακριβώς δίπλα του ένα παλιό νεοκλασικό. Αν και μοιάζει κάπως άχαρο στην όψη, όταν ανάβουν τα φώτα στα δωμάτια κάτι γίνεται, κάτι κουνιέται. 

Δοϊράνης 87 Καλλιθέα, 176 72

Καλλιστεία κτιρίων Facebook Twitter
Φωτ.: google maps

Είναι από τα πιο άσχημα κτίρια στην Αθήνα. Μπορεί να έχει ιστορίες, να έχει φιλοξενήσει ανθρώπους που υπήρξαν σημαντικοί για κάποιους άλλους, μπορεί να υπάρχουν μέσα πράγματα ωραία, γεμάτα ψυγεία και βιβλία που στέκονται στους τοίχους. Μπορεί και να είναι το μαγικό σπίτι. Αλλά, κακά τα ψέματα, είναι πολύ άσχημο και κακοφτιαγμένο. Είναι λες και το έχουν τοποθετήσει κατά λάθος σε μια γωνία, του έχουν πετάξει μια μπογιά και όλες τις συγγενικές αποχρώσεις της και το έχουν κουκουλώσει με κλειστές τέντες, λες και φοράει ζιβάγκο καλοκαιριάτικα. Είναι εντελώς κιτς. Δεν υπάρχει καμία συνοχή στο χτίσιμό του, είναι λες και ο καθένας που δούλεψε στην οικοδομή έχτισε και ένα σημείο όπως του αρέσει. Το κακό είναι ότι το παρατηρείς ό,τι και να γίνει. Κάνει μπαμ το χρώμα και το μέγεθός του. Θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία του, σαν να φωνάζει συνέχεια. Τι να πεις, ίσως αυτά τα πρόχειρα κτίρια να είναι περισσότερα από όσα νομίζουμε στην Αθήνα. Αρκεί να κοιτάς και λίγο πιο ψηλά.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αθήνα: Η βιώσιμη κινητικότητα ως εικονική πραγματικότητα

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας / Γιατί δεν μπορούμε να περπατήσουμε ή να μετακινηθούμε με ποδήλατο στην Αθήνα;

Για άλλη μία χρονιά η Αθήνα βλέπει τη βιώσιμη κινητικότητα ως μια επετειακή εκδήλωση και η προοπτική να αποκτήσει ένα σχέδιο που θα δώσει προτεραιότητα στον πεζό και τον ποδηλάτη είναι θολή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Αρχαιολογία & Ιστορία / 10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Tι γινόταν τον Μεσαίωνα στην Αθήνα; Υπήρχε ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Ποια είναι η σκληρή αλήθεια για αυτό που αποκαλούμε «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και τι ήταν τελικά οι Δεσμώτες του Φαλήρου; Ακούμε σήμερα 10 άγνωστες ή παραγνωρισμένες πτυχές από το μακροχρόνιο παρελθόν της πόλης μας που συνέλεξε η Αγιάτη Μπενάρδου για τη σειρά podcast της LiFO «Ιστορία μιας πόλης».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ