Ένας όμορφος, ροδομάγουλος νεαρός που... έρχεται από την καρδιά του 18ου αιώνα, είναι το μεγάλο νέο για το Μουσείο του Holburne στο Bath, και δικαίως αφού το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση του είχε κινήσει γη και ουρανό για να τον αποκτήσει.
Ή για την ακρίβεια, να αποκτήσει ένα πορτρέτο του, που δημιουργήθηκε όταν ήταν ακόμη έφηβος.
Πρόκειται για το πορτρέτο, του Arthur Atherley, (τιμημένου τέκνου του Southampton και εξέχοντος μέλος του Βρετανικού Κοινοβουλίου της εποχής) σχεδιασμένο από τον Thomas Lawrence, για χάρη του οποίου το Μουσείο συγκέντρωνε χρήματα από δωρεές, προκειμένου να γίνει δικό του.
Μέχρι σήμερα, ο πίνακας που «απογείωσε» τη φήμη του Lawrence ως κορυφαίου προσωπογράφου, όταν ήταν ακόμη μόλις 22 ετών, βρισκόταν στο Μουσείο Τέχνης του Λος Άντζελες, αλλά εδώ και 6 μήνες το Μουσείο του Holburne είχε εξαπολύσει κανονική καμπάνια για την απόκτηση του.
Κι όλος αυτός ο θόρυβος, παρά την πλούσια συλλογή του σε διάσημα πορτρέτα του 18ου αιώνα, στην οποία περιλαμβάνονται και κορυφαία έργα των Thomas Gainsborough και Allan Ramsay.
Γιατί, όμως, είναι τόσο σημαντικός αυτός ο πίνακας;
Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Μουσείου, Jennifer Scott, το συγκεκριμένο πορτρέτο είναι μία ιδανική αντανάκλαση τόσο της ποιότητας της τέχνης του Lawrence, όσο και μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να δημιουργηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα και events, σχετικά με το μεγαλείο της δημιουργικής παραγωγής του, όταν ήταν και ο ίδιος έφηβος.
Πέρα από το ότι με αυτόν τον πίνακα, θεωρούν από το Μουσείο, ότι επιστρέφει ο ίδιος ο Lawrence – ή έστω κάτι από τη μαγεία του – στο Bath, όπου έζησε και δημιούργησε για περίπου 7 χρόνια...
Τόσο απλά.
σχόλια