Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter
0
Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Berliner Illustrirte Zeitung, 21 Ιουλίου 1929
Επηρεασμένες από τις βιομηχανικές εξελίξεις, οι ευρωπαϊκές εφημερίδες απολάμβαναν μία άνθιση σε εντυπωσιακά design την δεκαετία του 1929, συμπεριλαμβανομένου του εξωφύλλου αυτού, με μια φωτογραφία του Martin Munkácsi

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Kölnische Illustrierte Zeitung, 9 Μαρτίου 1929
Οι εφημερίδες αυτές απέρριπταν την χρήση τίτλων στα πρωτοσέλιδα τους, χρησιμοποιώντας αντ' αυτών μεγάλες εικόνες για να τραβήξουν την προσοχή των περαστικών.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 18 Φεβρουαρίου 1931
Σπουδαίοι φωτογράφοι όπως ο Martin Munkácsi είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους μέσω των εντύπων αυτών στο ευρύ κοινό. Άλλοι διάσημοι φωτογράφοι που συνεργάζονταν με τις εκδόσεις αυτές ήταν οι André Kertész, Robert Capa και Aleksandr Rodchenko

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 1 Απριλίου 1931
Μέθοδοι όπως τα ακραία closeup, αγαπημένα και σήμερα στην φωτογραφία μόδας, πρωτοεμφανίστηκαν στα πρωτοσέλιδα αυτά. Η φωτογραφία εδώ είναι του James Abbe

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 20 Ιουλίου 1932
Εντυπωσιακές εικόνες χρησιμοποιούνταν για να αφηγηθούν μια ολόκληρη ιστορία... 

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Arbeiter Illustrierte Zeitung, 10 Αυγούστου 1933
... ενώ τα φωτομοντάζ - όπως αυτό εδώ από τον John Heartfield – ήταν η χαρά όσων αγαπούσαν την σάτιρα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, Νοέμβριος 1933
Εκατομμύρια αντίτυπα των εφημερίδων αυτών τυπώνονταν σε ελαφρύ χαρτί, κάτι που σημαίνει πως ελάχιστα αντίτυπα διασώζονται ως σήμερα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, 31 Δεκεμβρίου 1936
Το έργο ενός από τους πρώτους φωτογράφους δρόμου, του Brassaï, φιλοξενούνταν στις σελίδες του γαλλικού εντύπου Regards. Έγινε διάσημος για τις εικόνες του Παρισιού ενώ επίσης απαθανάτισε τους σπουδαίους καλλιτέχνες και συγγραφείς της πόλης όπως τον Τζιακομέτι, τον Ζενέ, τον Ματίς και τον Πικάσο.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Estampa, 13 Φεβρουαριου 1937
Η Γαλλία και η Γερμανία δεν ήταν οι μοναδικές χώρες που άλλαζαν το παιχνίδι στις εκδόσεις, άλλοι σημαντικοί τίτλοι ήταν η Estampa στην Ισπανία και το ΕΣΣΔ Υπο Κατασκευή στην Σοβιετική Ένωση. Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι του Mayo.

Στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ