ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η κατάρα του λάθος σουτιέν

Η κατάρα του λάθος σουτιέν Facebook Twitter
7

Ένα πρόβλημα για το οποίο σχεδόν καμιά δεν μιλά ανοιχτά αποφάσισε να θίξει με ένα άρθρο της στον Guardian η Victoria Coren Mitchell και βρήκε στόχο από τις πρώτες κιόλας αράδες. 

Μεταξύ σοβαρού και αστείου, αλλά απολύτως σοβαρά, η αρθρογράφος θίγει ένα ζήτημα των καιρών μας, ένα ζήτημα που αφορά τόσο το γυναικείο σώμα, όσο και τη βιομηχανία της διαφήμισης, τόσο αυτό που αγοράζουμε και είναι ένα χρηστικό αξεσουάρ, αλλά ταυτόχρονα και ένα εργαλείο αυτοπεποίθησης, όσο και - για πολλές - μια ευχή.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο άρθρο της η Mitchell, ρίχνοντας μία καλή ματιά σε έρευνες και στατιστικές οι αριθμοί και εδώ λένε την αλήθεια: παραπάνω από το 30% των γυναικών έχει στο συρτάρι της σουτιέν, άπειρα σουτιέν, τα οποία δεν φορά ποτέ, παρά μόνο ένα δύο. Δηλαδή, αυτά που πραγματικά βολεύουν και δεν ενοχλούν, ενώ όλα τα υπόλοιπα, κάποτε πανάκριβα, περίτεχνα φτιαγμένα και κυρίως φτιαγμένα για πολλά υποσχόμενες νύχτες και μέρες με υπογραμμισμένη αυτοπεποίθηση, απλώς δεν κάνουν.  

Ακόμη χειρότερα; Ακριβώς ένα 50% των γυναικών δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ το περιεχόμενο αυτού του συρταριού, του ξέχειλου -ναι - από σουτιέν. Οι περισσότερες δε, ομολογούν ότι προχώρησαν στην αγορά τους ή ύστερα από κάποια διαφήμιση που τις ενέπνευσε αυτό που έβλεπαν, είτε επειδή το είδαν σε μία βιτρίνα, τους φάνηκε εξαιρετική επιλογή, αλλά τελικά δεν μπόρεσαν να το φορέσουν ποτέ. 

Με το ίδιο χιουμοριστικό ύφος, αλλά απολύτως σοβαρά, η αρθρογράφος εξηγεί ότι η τάση αυτή λέει πολλά για τον τρόπο που οι γυναίκες αντιμετωπίζουν το σώμα τους: ενώ η βιομηχανία της διαφήμισης "επιτίθεται" με όλα αυτά τα αψεγάδιαστα κορμιά και τα τέλεια στήθη, καλώς ή κακώς η καθημερινότητα και εδώ κάνει το θαύμα της. Έξω, στον κανονικό κόσμο, οι γυναίκες με ρεαλιστικές προδιαγραφές έχουν να αντιμετωπίσουν μικρά ή μεγάλα στήθη, ιδρώτα, κάποτε και περιττά κιλά, ή κιλά που λείπουν από τα σωστά σημεία. Επίσης, έχουν να αντιμετωπίσουν απαιτητική καθημερινότητα που δεν υποφέρεται με κόπιτσες, μπανέλες και τιράντες να κόβουν την ανάσα, οπότε τι μένει; 

Η παλιά καλή συνταγή του άσπρου - μαύρου - μπεζ, με λίγα λάστιχα, αν γίνεται και χωρίς ραφές και ει δυνατόν βαμβακερό, μοιάζει η μόνη λύση. Τα υπόλοιπα - λουλουδάτα, λίκρα, γεμάτα μικρά κοσμήματα ή εκκεντρικές παρεμβάσεις της εκάστοτε φίρμας είναι πάρα πολύ όμορφα, όμως, το υλικό τους απλώς δεν κάνει για ζωές που κάνουν πολλά. Το να έχεις παιδιά, μια απαιτητική δουλειά, δουλειές στο σπίτι, πολλά να κάνεις μέσα στη μέρα, δεν σημαίνει ότι δεν θες να είσαι σέξι, γράφει η αρθρογράφος. Σημαίνει ότι θες, αλλά πρέπει να το κάνεις με άλλα υλικά, πιο φιλικά στο δέρμα, στην ιδιοσυγκρασία, στις απαιτήσεις της ζωής σου. 

Κινδυνεύει από όλα αυτά η αγορά σέξι εσωρούχων; Όχι, γράφει η Mitchell. Πάντα θα θέλουμε να αγοράζουμε όμορφα εσώρουχα, ακόμη κι αν είναι να τα φορέσουμε μόνο μία φορά. Ή καμία. Δεν αγοράζουμε το αντικείμενο, αλλά το όνειρο μας, γράφει. Γιατί κάποτε ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικές, όσες υποστηρίζουν ότι δεν δίνουν σημασία σε όλα αυτά, έχουν φανταστεί ότι άντεξαν - περισσότερο από μία ώρα - μέσα σ' ένα υπέροχο σετ εσώρουχα, που όμως γλιστρούσαν ή γρατζουνούσαν ή απλώς δεν μας έκαναν να νιώθουμε άνετα. 

Δεν αγοράζουμε το σουτιέν, λέει η Mitchell, αγοράζουμε την ευχή, την ευχή μιας ζωής, όπως αυτές που υπόσχονται οι διαφημίσεις. Αλλά η ζωή είναι ζωή κανονική και "στο συρτάρι μου έχω γύρω στα 30-40 σουτιέν, από τα οποία φοράω μόνο δύο. Κι από τότε που έγινα μητέρα και αυτά δεν μου κάνουν ακριβώς".

7

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΟΥΛΙΑ ΑΡΜΑΓΟΥ

Good Business Directory Vol.5 / Ιουλία Αρμάγου: Επιστήμη, βιωσιμότητα και εξωστρέφεια από μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί

Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μιλά για την επιμονή της όσον αφορά την εξατομικευμένη φροντίδα του δέρματος, την έμφαση στη βιωσιμότητα, αλλά και την εξωστρέφεια, χάρη στην οποία η Juliette Armand βρίσκεται σε 42 χώρες(!).
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σάββας Χαραλαμπίδης

Good Business Directory Vol.5 / Βιώσιμο σύστημα υγείας επιτυγχάνεται με καινοτομία και σταθερό πλαίσιο συνεργασίας με την πολιτεία

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Σάββας Χαραλαμπίδης, γενικός διευθυντής Ελλάδος, Κύπρου & European Distributor Μarkets της Gilead Sciences, χαρτογραφεί τους παράγοντες που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας στη χώρα μας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Άκου την επιστήμη / Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Oι εξαρτήσεις, οι ψυχοδραστικές ουσίες και η απειλή μιας νέας πανδημίας. Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ, Άγγελος Χατζάκης, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Radio Lifo / SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Τι είναι η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας; Πόσα παιδιά και έφηβοι έχουν; Είναι η ΔΕΠΥ διαταραχή της εποχή μας; Τι πρέπει να γνωρίζει ένας γονιός όταν το παιδί του παρουσιάσει σημάδια διάσπασης προσοχής; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την παιδοψυχίατρο Τέρψη Κόρπα και τον ψυχοπαιδαγωγό Χρήστο Σκαλούμπακα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Υγεία & Σώμα / HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Η Βίκυ Τσάμη, Director Public Affairs, και ο Ιωάννης Κατσαρόλης, παθολόγος-λοιμωξιολόγος, Director Medical Affairs της Gilead Sciences, μιλούν για τις πρωτοβουλίες της βιοφαρμακευτικής εταιρείας που στόχο έχουν να προκαλέσουν την κοινωνία ώστε να σκεφτεί βαθύτερα, να αναμετρηθεί με τον φόβο και την άγνοια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Υγεία & Σώμα / Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Ο παιδικός καρκίνος είναι μια πολύ δύσκολη δοκιμασία. Όμως καμιά οικογένεια δεν είναι μόνη γιατί έχει συμπαραστάτη εδώ και 42 χρόνια τη «Φλόγα», ενώ το ιατρικό οπλοστάσιο διευρύνεται με πρωτοποριακές θεραπείες που εφαρμόζονται στα ελληνικά νοσοκομεία και η χώρα αποκτά περισσότερους δότες μυελού των οστών.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
MOUTH TAPE

Υγεία & Σώμα / Μπορεί το κλείσιμο του στόματος με ταινία να βοηθήσει με το ροχαλητό και την υπνική άπνοια;

Εικόνες ανθρώπων που κοιμούνται με το στόμα τους κλεισμένο με ταινία έχουν κατακλύσει το Instagram και το TikTok, αλλά και την έβδομη σεζόν του δημοφιλούς ριάλιτι «Love is Blind».
THE LIFO TEAM

σχόλια

4 σχόλια
Κορίτσια εγώ την έχω καταβρεί με αυτά τα γιαγιαδίστικα φανελάκια σουτιέν, σαν αθλητικά, χωρίς σίδερα που τα βρίσκεις καμιά φορά ακόμα και στις λαϊκές ή στα σουπερμάρκετ. Τα αγοράζω και σε νούμερο λαρτζ-έξτρα λαρτζ να μη με κόβουν με την καμία και έχω βρει την υγειά μου. Ειδικά όταν δουλεύω πολλές ώρες και βράδυα. Πριν τα ανακαλύψω και φορούσα τα πιο συνηθισμένα, τα άνοιγα από πίσω σε κάποια φάση (όπως και το κουμπί του παντελονιού) και άμα ερχόταν κανένας συνάδερφος στο γραφείο όλο σκεφτόμουνα αν φαίνεται ότι δεν είναι κλειστό το σουτιέν. (Εννοείται ότι μόλις μπαίνω σπίτι το σουτιέν εκσφενδονίζεται με αστραπιαία ταχύτητα στο τραπεζάκι που βρίσκεται κοντύτερα στην είσοδο, δεν το αντέχω ούτε να πάω μέχρι το υπνοδωμάτιο).
Κάπως θα πρέπει να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα και η βιομηχανία των μαγιό μπικίνι ώστε οι πελάτισσες να μπορούν να αγοράσουν το μικρότερο/μεγαλύτερο νούμερο στο κάτω ή το πάνω μέρος του μπικίνι, ανάλογα με τις διαστάσεις τους. Το ότι κάποια γυναίκα έχει μεγάλο στήθος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει και φαρδιά περιφέρεια γοφών (και αντιστρόφως). Πόσοι αιώνες πρέπει να περάσουν μέχρι να το καταλάβουν αυτό;
αυτό ακριβώς! και ένα άλλο, τα μικρά σουτιέν είναι σε όλα τα σχέδια και χρώματα, ενώ τα μεγαλύτερα ειναι άσπρα-μαύρα-μπεζ με φαρδιές τιράντες και άσχημες δαντέλες, λες και το στήθος μεγαλώνει με την ηλικία, άρα άμα είναι μεγάλο, είσαι μεγάλη, άρα δε χρειάζεται να είναι ωραίο