ΚΙΝΗΣΗ

«Γράφω τραγούδια για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός»

«Γράφω τραγούδια για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός» Facebook Twitter
0

«Γράφω τραγούδια για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός» Facebook Twitter

 

Κάποια στιγμή που είχαμε χαθεί με τον Λόλεκ και του τηλεφώνησα, τον βρήκα χωμένο στο ιδιωτικό του στούντιο να δουλεύει τον δίσκο ενός νέου τραγουδοποιού. «Κι είναι καλός αυτός;» τον ρώτησα. «Johnny Cash φάση» μου απάντησε!

 

Λίγο καιρό μετά παρακολούθησα live τον Πάνο Μπίρμπα με τη μπάντα του να παίζει τα δικά του τραγούδια, αλλά και διασκευές σε Johnny Cash, Bob Dylan και Jefferson Airplane. Με εντυπωσίασε η μπάσα φωνή του και ο dark ήχος του, πρωτόγνωρος σχεδόν για καλλιτέχνη της ελληνικής αγγλόφωνης σκηνής. Πρόσφατα κυκλοφόρησε και το πρώτο άλμπουμ του με τίτλο Mournful - οχτώ τραγούδια με γκάζια και μια μαύρη ποιητική ατμόσφαιρα. Αφορμή για την ακόλουθη συνομιλία με τον Μπίρμπα είναι το επικείμενο live του στο Double Trouble μες στην ανακαινισμένη Στοά της Πατησίων.

 

«Γράφω τραγούδια για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός» Facebook Twitter

 

Το cd σου κυκλοφόρησε από μία επαναδραστηριοποιημένη, αμιγώς ελληνική εταιρεία. Φαντάζομαι θα ταλαιπωρήθηκες μέχρι να φτάσεις ως εκεί.

Η αλήθεια είναι πως ταλαιπωρήθηκα αρκετά στο θέμα της κυκλοφορίας του δίσκου, κυρίως λόγω της τεράστιας αναμονής που χρειαζόταν μέχρι να καταφέρεις να πάρεις θετικές ή αρνητικές απαντήσεις από την εκάστοτε εταιρία. Ευτυχώς η FM ήταν μια εταιρία η οποία απάντησε άμεσα και με υπευθυνότητα, τουλάχιστον σε όσα μπορούσε να προσφέρει σε αυτή την δεδομένη στιγμή. Τις περισσότερες φορές οι καλλιτέχνες, και κυρίως οι νέοι, αντιμετωπίζουν μεγάλη αρνητικότητα από τις «μεγάλες» και «πετυχημένες» δισκογραφικές. Τώρα τι σημαίνει μεγάλη ή πετυχημένη δισκογραφική εταιρία την δεδομένη στιγμή που όλα αυτά καταρρέουν, θα σε γελάσω. Ευτυχώς που ξεπηδούν σιγά σιγά κάποιες νέες δισκογραφικές και κάποιοι καλλιτέχνες οι οποίοι δημιουργούν τα δικά τους label, και όλο αυτό γίνεται με καλό γούστο και διάθεση για ουσιαστική και ελεύθερη διακίνηση νέων μουσικών και ιδεών. Όσες τέτοιες μικρές προσπάθειες καταφέρουν να κρατηθούν ζωντανές, βρίσκοντας νέους τρόπους και αυτοσχεδιάζοντας κατά βάση, αυτές θα αποτελέσουν τον κορμό της σύγχρονης ελληνικής δισκογραφίας.

 

Αν και γράφεις σε αγγλικό στίχο, δεν θα λέγαμε ότι εντάσσεσαι στη λεγόμενη indie pop σκηνή. Πιο rock οι επιρροές σου;

Οι επιρροές μου είναι σαφέστατα πολύ περισσότερο rock, παρά indie pop. Μου αρέσει πολύ η μουσική η οποία εκφράζει άμεσα κάποια συναισθήματα και με εξωστρέφεια. Η μουσική των Johnny Cash, Nick Cave, Lou Reed, Bonnie Prince Billy, Neil Young, Kurt Weill, Sixteen horse power κ.ά. αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα των επιρροών μου. Βεβαίως ένα κομμάτι μου έχει επηρεαστεί και από μουσικές Ελλήνων δημιουργών.

 

Η εμπλοκή του Λόλεκ ποια ακριβώς ήταν στο όλο project;

Ο Λόλεκ ήταν ο μόνος άνθρωπος που έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον να ασχοληθεί με την παραγωγή των τραγουδιών μου, την στιγμή που ήθελα να τα ηχογραφήσω. Εκτιμούσα πάντοτε την άποψη του και δεν έπεσα έξω ούτε στην δική μου προσωπική δουλειά. Ήταν ο άνθρωπος που με βοήθησε να ξεκαθαρίσω πράγματα που εγώ δυσκολευόμουν καθότι ήταν η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά. Ο Γιάννης χάρισε στον δίσκο μου την εξαιρετική του αισθητική και τεχνογνωσία, καθώς και σπουδαίες μουσικές ιδέες.

 

«Γράφω τραγούδια για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός» Facebook Twitter

 

Διαθέτεις μια εξαιρετικά μπάσα dark φωνή. Θα τολμούσα να σε ρωτήσω αν αυτή ακριβώς η φωνή σου υπαγόρευσε και το ύφος των συνθέσεων σου.

Σίγουρα η χροιά της φωνής μου αποτέλεσε μια αρχή για να κινηθώ συνθετικά. Βέβαια αυτό είναι αμφίδρομο, δηλαδή πολλές φορές οι συνθέσεις σου υπαγορεύουν πώς θα τραγουδήσεις. Γενικά πιστεύω πως όλοι μας είμαστε ένα μείγμα επιρροών και αυτό πάντα φανερώνεται όταν τραγουδάμε. Η ουσία είναι να έχει η φωνή σου να πει κάτι αληθινό κάθε φορά, να μην την χρησιμοποιείς για να λες πράγματα χωρίς ουσία και να μην την ευτελίζεις.

 

Ένα ελληνικό τραγούδι που θα 'θελες να 'χες γράψει;

Το Βαθειά στη θάλασσα του Μάρκου Βαμβακάρη.

 

Κατά καιρούς παίζεις σε μικρές μουσικές σκηνές. Έχεις παρατηρήσει το κοινό να διευρύνεται, δεδομένης και της έκδοσης του cd;

Έρχονται ένας – δύο καινούριοι ακροατές σε κάθε ζωντανή εμφάνιση! Πιστεύω πως σε πενήντα χρόνια από τώρα θα έχω χτίσει το κοινό που ονειρευόμουν! Αστειεύομαι, η αλήθεια είναι πως το κοινό αυξάνεται αλλά όπως σε όλα τα πράγματα στον τόπο μας, αυτό συμβαίνει με πολύ αργούς ρυθμούς. Δεν είναι εύκολο στην Ελλάδα να κάνεις μουσική που να βασίζεται μόνο στην μουσική, στους στίχους σου και τα τραγούδια σου! Ο κόσμος στην Ελλάδα δεν διασκεδάζει μόνο από αυτό, δεν αρκεί (όπως λέει και ο φίλος μας ο Λόλεκ) , χρειάζεται να υπάρχει και ένας μύθος ο οποίος να πλανάται πάνω από το κεφάλι σου την ώρα που παίζεις ή στα ρούχα που φοράς, χρειάζεται να έχεις στάμπα στο κούτελο σου, την στάμπα του διασκεδαστή.

Θα ήθελα να προσπαθήσεις να βρεις και να μου πεις όσο περισσότερους λόγους γίνεται, για τους οποίους φτιάχνεις τραγούδια.

Γράφω τραγούδια γιατί αυτό αγαπώ πάνω από όλα στην ζωή μου. Γιατί δεν μπορώ να μην το κάνω. Γράφω και δεν με νοιάζει αν θα τα ακούσει κάποιος απαραίτητα, γράφω τραγούδια και τα θάβω μέσα στα συρτάρια μου. Γράφω γιατί έχω ανάγκη να το κάνω για ψυχοθεραπεία, εκφράζω μέσα από αυτά, πράγματα που δεν θα τολμούσα να εκφράσω με λόγια. Πιστεύω πολύ βαθειά στην δύναμη του τραγουδιού για την κοινωνία μας. Πιστεύω πως λείπουν τα τραγούδια σε μια εποχή που το τραγούδι θα έπρεπε να είναι για άλλη μια φορά η σημαία μας. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ξανά πως η ζωή που μπορεί να σου δώσει το τραγούδι είναι αληθινή και είναι κάτι που δεν υπάρχει πια δυστυχώς. Όλοι κάνουν τα ίδια και τα ίδια, «τύπου » διασκεδαστικές μουσικές σε μια εποχή που έπρεπε το τραγούδι να είναι πιο στρατευμένο από ποτέ. Ποιο είναι το νόημα σε όλο αυτό που γίνεται; Εγώ γράφω για να συνεχίσω να νιώθω ζωντανός και για να τα έχω καλά με τον εαυτό μου.

 


 

* Ο Πάνος Μπίρμπας θα εμφανιστεί το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου στο Double Trouble (Πατησίων 101 - Στοά The Yard). Ώρα έναρξης: 22.30 - Είσοδος: 5 ευρώ

 

 

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ