ΚΙΝΗΣΗ

Στέλλα Γκρέκα: Φυσικό Φαινόμενο

Στέλλα Γκρέκα: Φυσικό Φαινόμενο Facebook Twitter
0

Τη Στέλλα Γκρέκα την είχα γνωρίσει πριν από μερικά χρόνια στο Κανάλι 1 του Πειραιά, αφού ήταν καλεσμένη του παραγωγού που θα άλλαζε εμένα. Συστηθήκαμε, είπαμε δυο λόγια και εντυπωσιασμένος από τη φινέτσα της θα έπαιρνα όρκο πως δεν υπήρχε περίπτωση αυτή η γυναίκα να ήταν τότε πάνω από 70 ετών. Τι σου είναι αυτό το κύτταρο! Όταν μετά έμαθα πως κόντευε τα 90, έπαθα την πλάκα μου!

Και πάλι, όμως, άλλο να είναι κανείς σε καλή φυσική κατάσταση, καλοδιατηρημένος που λέμε, και άλλο να είναι τραγουδιστής και να μπορεί να τραγουδάει εξαιρετικά σε μια τέτοια ηλικία!

Η Στέλλα Γκρέκα μάγεψε το κοινό της χθες βράδυ στο θέατρο Badminton σε μία παράσταση που τα είχε όλα: πολλές πληροφορίες για τη ζωή της και τα τραγούδια της, τρεις καλές φωνές δίπλα της, του Μπάμπη Βελισσάριου, της Ελένης Βουδουράκη και της στενής φίλης της, Καλλιόπης Βέττα, υπεύθυνης εν μέρει γι' αυτό το comeback της, την Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας υπό τη διεύθυνση του Παναγή Μπαρμπάτη και ένα μπαλέτο tango από αγόρια και κορίτσια.

Επίσης, τον πολυπράγμονα καλλιτέχνη Άγγελο Παπαδημητρίου σε ρόλο κομπέρ και τραγουδιστή - ο πλέον κατάλληλος για το συγκεκριμένο κομμάτι της παράστασης. Τον συνθέτη Μιχάλη Κουμπιό, τέλος, αυτόν που έστησε καλλιτεχνικά όλο το αφιέρωμα και δεν δίστασε να υποκλιθεί μπροστά στη Γκρέκα σαν τον πιο ένθερμο φαν και μελετητή του έργου της.

Αυτή τη στιγμή δε μπορώ να αναφερθώ διεξοδικά σε κανέναν άλλον συντελεστή -ομολογουμένως όλοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους- αφού η παρουσία της ίδιας της Στέλλας Γκρέκα επί σκηνής επισκίασε τους πάντες και τα πάντα.

Στέλλα Γκρέκα: Φυσικό Φαινόμενο Facebook Twitter

Ντυμένη με ένα κόκκινο γουστόζικο φόρεμα, ομιλητική και σε απίστευτα καλή διάθεση (λογικό ήταν) τραγούδησε συνοδεία πιάνου τρία τραγούδια από το ξεκίνημα της καριέρας της, προλογίζοντας τα κιόλας! Κι όταν άνοιξε το στόμα της κι άρχισε να τραγουδάει ο κόσμος σάστισε! «Απίστευτο», «Δεν υπάρχει!» ήταν φράσεις θαυμασμού που ξέφυγαν από ανθρώπους, οι οποίοι την άκουγαν κυριολεκτικά αποσβολωμένοι και στο τέλος σηκώθηκαν όρθιοι και την αποθέωσαν. 

Προηγουμένως, βέβαια, είχαμε δοκιμάσει κι άλλη έκπληξη, μαθαίνοντας από τον Άγγελο Παπαδημητρίου πως η καριέρα της Γκρέκα διήρκησε ουσιαστικά μόνο δυο χρόνια, από το 1945 έως το ΄47, ενώ ποτέ δεν τραγούδησε μπροστά σε κοινό! Ακόμη κι όταν πήγε στη Νέα Υόρκη και της έγινε πρόταση να συμμετάσχει σε παράσταση του Tennessee Williams, αρνήθηκε και προτίμησε να αφοσιωθεί στην οικογένεια της.

Το σαράκι της δισκογραφίας τής ξαναμπήκε τη δεκαετία του 1970, όταν ζώντας πια στην Ελλάδα ηχογράφησε με τον Σπάρτακο στο πιάνο τραγούδια της νιότης της που αγαπούσε, του Αττίκ, του Χαιρόπουλου κ.α. 

Ενδιαφέρουσα και η ιστορία που μάθαμε για τη δημιουργία του τραγουδιού Δυο πράσινα μάτια: Ο στιχουργός Κώστας Κιούσης και ο συνθέτης Μίμης Κατριβάνος είχαν πάει μαζί στο γήπεδο, όπου εκεί ο πρώτος έγραψε τα λόγια πίσω από το πακέτο με τα τσιγάρα του δεύτερου. Το πήγαν στην Άννα Καλουτά το τραγούδι, αφού για τα δικά της πράσινα μάτια μιλούσε, αλλά εκείνη θέλησε να το δώσει στη Στέλλα Γκρέκα, την αγαπημένη της τραγουδίστρια. Έλα όμως που η Γκρέκα το απέρριψε, αφού της φάνηκε εκκεντρικό δυο πράσινα μάτια να έχουν μπλε βλεφαρίδες...Πολλά χρόνια αργότερα, τη δεκαετία του 1970 που οι μπλε βλεφαρίδες δεν ήταν και κάτι τόσο εξωπραγματικό, η Στέλλα Γκρέκα το ξαναθυμήθηκε και το ηχογράφησε με τον Σπάρτακο!

Πέρα όμως από τις ιστορίες που προσωπικά πάντα με ενδιαφέρουν, ένας ζωντανός μύθος βρισκόταν μπροστά στα μάτια μας χθες βράδυ, μια τραγουδίστρια, την οποία Γάλλοι μουσικογράφοι χαρακτήρισαν πριν μερικά χρόνια «Edith Piaf της Ελλάδας»!

Στέλλα Γκρέκα: Φυσικό Φαινόμενο Facebook Twitter

Συγκινητική στιγμή η έκπληξη που έγινε στη Στέλλα Γκρέκα και η μεγάλη χαρά που πήρε ενώπιον μας, αφού η εγγονή της, άρτι αφιχθείσα από το Λονδίνο, ανέβηκε στη σκηνή για να της προσφέρει ανθοδέσμη. Μη φανταστείτε τώρα κάτι σαν το... Πάμε Πακέτο, μια και όλο το σκηνικό που περιγράφω περισσότερο σχετιζόταν με την τεράστια σημασία στην έννοια ''οικογένεια'' που η Στέλλα Γκρέκα έδωσε καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής της.

Θα 'ναι κρίμα πραγματικά αν αυτή η γυναίκα δε γράψει νέο δίσκο, έστω και με επανεκτελέσεις του δικού της ρεπερτορίου, δεδομένης της φωνητικής της κατάστασης. Άσε που παίζει να μπει και στο Βιβλίο Γκίνες αν βγάλει πάλι δίσκο στα 92 της χρόνια! Κυρίως να 'ναι καλά, να χαίρεται με την αγάπη του κόσμου και με τους οικείους της πάνω απ' όλα!

Στο Badminton, μεταξύ άλλων, ήταν και ο Γιώργος Παπαστεφάνου, οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί Σιδερής Πρίντεζης και Γιώργος Τσάμπρας και η συνθέτρια-φλαουτίστρια Στέλλα Γαδέδη.

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ