Μια καινούρια, ενδιαφέρουσα και αρκετά αναγνωρίσιμη αισθητική φαίνεται να δημιουργείται από, κυρίως νέους, Έλληνες δημιουργούς. Το ελληνικό ντιζάιν και οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό έχουν πάρει φόρα κι αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των εκθετών που ολοένα αυξάνονται- φέτος έχουν φθάσει τους 51- στην εμπορική έκθεση Greek Brand New, που γίνεται αυτές τις μέρες στην Αθηναΐδα. Χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα, αναμνηστικά, είδη σπιτιού, ρούχα και αξεσουάρ που σχεδιάζονται στην Ελλάδα και το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους πραγματοποιείται στη χώρα μας είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά των προϊόντων της έκθεσης.
"Πρόκειται για μια δυναμική αισθητική που χωρά όλες τις εκφάνσεις του ντιζάιν από την αφαιρετική σχεδίαση μέχρι το κωμικό σκίτσο. Φυσικά, υπάρχει και μια χαρακτηρισμένη ελληνική αισθητική, η οποία πηγάζει από τις παραδόσεις και την ιστορία μας, αλλά σίγουρα είναι πολύ σημαντικό κάποια στιγμή να δημιουργηθεί ένα ρεύμα το οποίο να χαρακτηρίζει τη σύγχρονη ελληνική αισθητική", μου λένε οι διοργανώτριες της έκθεσης Έφη Γαβρήλου και Αγγέλικα Νιάρχου που για φέτος εμπλούτισαν τη δράση της έκθεσης με μια ημερίδα με θέμα Τουρισμός και ντιζάιν - Αλλάζοντας το πρόσωπο της Ελλάδας. "Το να συμβάλλουμε σ' αυτή την αλλαγή δημιουργώντας μια νέα εγχώρια αγορά και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, προωθώντας τα προϊόντα μας στο εξωτερικό είναι ένας απ' τους βασικούς μας στόχους", λένε οι διοργανώτριες.
Τι το καινούριο έχει γίνει όμως στον χώρο του ντιζάιν στη Ελλάδα; "Πλέον οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό ψάχνουν, εκπαιδεύονται, συνεργάζονται , διαγωνίζονται αναζητούν νέα υλικά και εξελίσσονται. Όλα αυτά δημιουργούν πολύ καλές βάσεις και σιγουριά ότι το μέλλον του ελληνικού ντιζάιν μπορεί να είναι θετικό." λένε οι διοργανώτριες μόνο που εγώ έχω την αίσθηση ότι σχεδόν όλοι οι σχεδιαστές που παρουσιάζονται επικεντρώνονται στο τουριστικό ντιζάιν. Και αναρωτιέμαι γιατί; "Δεν είμαστε σίγουρες αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το ντιζάιν που παρουσιάζουμε τουριστικό. Είναι εμφανής η τάση που δημιουργείται στην Ελλάδα από ανθρώπους που αποφασίζουν να παραμείνουν στη χώρα διεκδικώντας το μέλλον τους εδώ. Οι δημιουργοί θέλουν να σχεδιάσουν γι' αυτόν τον τόπο, εμπνέονται από την ιστορία, τη μυθολογία, το τοπίο και το φως της χώρας μας κι αποφασίζουν να τα προβάλλουν μέσα από μια σύγχρονη οπτική απελευθερωμένη απ' τις παρωχημένες αισθητικές φόρμες του παρελθόντος. Ο σχεδιασμός είναι μια εκφρασμένη ανάγκη κι απ' ότι φαίνεται η ανάγκη των δημιουργών είναι να επαναπροσδιορίσουν την ταυτότητα της χώρας τους έτσι ώστε να τους χωράει", εξηγούν.
Info:
H Greek Brand New 2017 θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 & 15 Ιανουαρίου 2017 στον Πολυχώρο Αθηναΐς, Καστοριάς 34-36, 104 47 Αθήνα. www.athinais.com.gr
Ωράριο: 10.00 - 20.00