Η Chelsea Wolfe λέει ότι γράφει τραγούδια για στραπατσαρισμένους ανθρώπους Facebook Twitter
Όσο μεγαλώνω κι όσο βουτάω βαθύτερα μέσα στην ύπαρξή μου ψάχνοντας καινούργια θέματα και τραγούδια, κάποιες φορές νιώθω ότι εξαντλούμαι συναισθηματικά. Φωτο: Anna Tea

Η Chelsea Wolfe λέει ότι γράφει τραγούδια για στραπατσαρισμένους ανθρώπους

0

Goth, gothic rock, folk, neo-folk, black metal, electronic, dark country, industrial, dark wave, ambient, noise και alternative rock είναι μόνο κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που έχουν χρησιμοποιηθεί από κριτικούς και ακροατές σε όλο τον κόσμο για να μπορέσουν να περιγράψουν τη μουσική της και, ναι, είναι όλα αυτά μαζί και άλλα τόσα, αφού η πολυτάλαντη Chelsea Wolfe από την Καλιφόρνια αρνείται, πολύ ορθά, να κατηγοριοποιήσει τη μουσική της και τον ήχο της, γιατί, όπως πολύ συχνά λέει, «τα συναισθήματα δεν έχουν όρια». Το 9χρονο κορίτσι που άκουγε την country μπάντα του μπαμπά του να κάνει πρόβες στο υπόγειο συνδύαζε ήδη λόγια και αρμονίες και στο 8-track που της είχαν στήσει έγραφε τραγούδια που ακούγονταν σαν να είχες μπλέξει τους Fleetwood Mac με την Aaliyah. Σήμερα, η αδιαμφισβήτητη πρωθιέρεια του σκοτεινού και εναλλακτικού ήχου έχει καταφέρει το αδύνατο, να ενώσει ετερόκλητους ακροατές, αλλά και τους πιο δύσκολους κριτικούς και να τους καθοδηγήσει με τα τραγούδια και την εξωπραγματική φωνή της σε μια μυστικιστική τελετή, σε απάτητα, αζήτητα και μυστηριώδη μονοπάτια που μόνο αυτή έχει εξερευνήσει.


— Μεγάλωσες σε ένα σπίτι, στο οποίο κυριαρχούσε η μουσική. Πιστεύεις πως η καριέρα σου στον χώρο ήταν, τελικά, προκαθορισμένη; Ποια στοιχεία του πατέρα σου και της μητέρας σου εντοπίζεις στη μουσική σου;

Είχα το πάθος να γράψω και να ηχογραφήσω μουσική από τα 9 μου κι έτσι, ναι, βαθιά μέσα μου ήξερα προς τα πού θα κατευθυνόμουν. Ξεκίνησα από πολύ νωρίς να επενδύω τα ποιήματά μου με μουσική και συνέχισα να γράφω και να ηχογραφώ τραγούδια για καιρό, όμως μεγαλώνοντας άρχισα να νιώθω ανασφάλεια σε σχέση με τις ικανότητές μου και πίστευα πως δεν ήμουν αρκετά καλή. Απομακρύνθηκα από τη μουσική κάποιες φορές και προσπάθησα να ακολουθήσω άλλο μονοπάτι, αλλά οι φίλοι μου συνέχισαν να με παροτρύνουν ένθερμα να παίζω live και να ηχογραφώ, κάτι για το οποίο τούς είμαι ευγνώμων. Κάποια στιγμή βρήκα τη δύναμη και πίεσα τον εαυτό μου να ασχοληθεί σοβαρά, κάτι που για πολύ καιρό μού ήταν πολύ δύσκολο. Όταν σκέφτομαι τον μπαμπά μου και το ότι άκουγα τη μουσική του καθώς μεγάλωνα –ήταν πάντα ένας εξαιρετικός κιθαρίστας και τον θαύμαζα–, διαπιστώνω πως με ενδιέφερε περισσότερο η δημιουργία ενός τραγουδιού και ο συνδυασμός όλων των στοιχείων που το απαρτίζουν παρά η περφόρμανς. Κρυφάκουγα εκείνον και το συγκρότημά του να κάνουν πρόβες στο στούντιο που υπήρχε στο σπίτι μας και θυμάμαι πως πάντα έβρισκε τη σωστή αρμονία στο λεπτό, μια ικανότητα που πιστεύω πως κληρονόμησα. Η μητέρα μου ήταν πάντα πολύ δημιουργική και «έπιαναν» τα χέρια της: ζωγράφιζε, έραβε, έκανε σκίτσα. Όταν ήμουν πιο μικρή με άγχωνε το ότι δεν πήρα αυτήν της τη δεξιοτεχνία, όμως, μεγαλώνοντας, έφτασα να ζωγραφίζω και να φτιάχνω τα ρούχα που φοράω στη σκηνή. Τότε κατάλαβα πως με τον δικό μου, άτσαλο τρόπο μπορώ κι εγώ να φτιάξω πράγματα με τα χέρια μου.

Πραγματικά, είμαι πολύ χαρούμενη που το θέμα του γένους προσδιορίζεται διαφορετικά πλέον και έχει όλο και λιγότερη βαρύτητα. Όταν μπορείς να αγκαλιάσεις το αρσενικό και το θηλυκό μέσα σου, δημιουργείται μια πολύ ωραία ισορροπία δύναμης και ευσπλαχνίας.


— Η μουσική είναι μοναδική μορφή έκφρασης, ίσως η πιο άμεση απ' όλες. Τι θέλεις να εκφράσεις στον ακροατή, πόσο βαθιά βουτάς στην ψυχή και στα συναισθήματά σου και πώς έχει εξελιχθεί όλη αυτή η διαδικασία τα χρόνια που είσαι ενεργή στη σκηνή;

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου... Μου αρέσει να ακούω μουσική με ακουστικά, γιατί έτσι διεισδύω καλύτερα στον κόσμο του ήχου. Φαντάζομαι τους ανθρώπους να ακούνε κι αυτοί τη μουσική μου φορώντας τα ακουστικά τους και νιώθω μια περίεργη σύνδεση μαζί τους, λατρεύω αυτή την επαφή. Όταν γράφω προσπαθώ να προσεγγίζω θέματα τα οποία έχω στο μυαλό μου σε καθημερινή βάση κι αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Ο κόσμος μας είναι τόσο στραπατσαρισμένος και οι άνθρωποι επίσης... Το να γράφω τραγούδια για όλα αυτά με βοηθάει να καταλαβαίνω πολλά πράγματα καλύτερα, ακόμα κι αν δεν μου δίνεται μια σαφής απάντηση. Κάποιες φορές χρειάζεται απλώς να θέτεις τα ερωτήματα... Η άλλη πλευρά της μουσικής μου έχει να κάνει με τη διάθεση απόδρασης και ιδεαλισμού που έχω όταν γράφω. Σε μια θλιβερή ιστορία θα δώσω διαφορετικό τέλος, προσπαθώντας να εισάγω ελπίδα σ' αυτή, ή θα μετατρέψω μια σκοτεινή ιστορία σε μια ιστορία αγάπης, για να της προσδώσω ανθρωπιά.

Η Chelsea Wolfe λέει ότι γράφει τραγούδια για στραπατσαρισμένους ανθρώπους Facebook Twitter
Μετακόμισα σε ένα μικρό μέρος στα βουνά, ώστε, όταν δεν περιοδεύω, να μπορώ πραγματικά να βρίσκω λίγη ηρεμία και να έχω τον χώρο και τον χρόνο να επεξεργάζομαι όλα τα διαφορετικά είδη ενέργειας με τα οποία έχω έρθει σε επαφή, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο. Φωτο: Kristin Cofer


— Στον ρου της (μουσικής) ιστορίας υπάρχουν λίγοι καλλιτέχνες που τόλμησαν να εξερευνήσουν τη σκοτεινή/αόρατη πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης, που προσέγγισαν τη μουσική με ενστικτώδη τρόπο, αγγίζοντας πιο «δύσκολη» θεματολογία, ψάχνοντας τη νέμεσή τους κι εκφράζοντας τον εαυτό τους χωρίς προσχήματα – εσύ ανήκεις σ' αυτούς. Σε στραγγίζει αυτό συναισθηματικά ή σου αφήνει μια αίσθηση ελευθερίας, έχοντας ξορκίσει με τον τρόπο σου τους δαίμονες που όλοι κρύβουμε μέσα μας; Πώς νιώθεις όταν βλέπεις πως το κοινό συμπάσχει μαζί σου;

Όσο μεγαλώνω κι όσο βουτάω βαθύτερα μέσα στην ύπαρξή μου ψάχνοντας καινούργια θέματα και τραγούδια, κάποιες φορές νιώθω ότι εξαντλούμαι συναισθηματικά. Μετακόμισα σε ένα μικρό μέρος στα βουνά, ώστε, όταν δεν περιοδεύω, να μπορώ πραγματικά να βρίσκω λίγη ηρεμία και να έχω τον χώρο και τον χρόνο να επεξεργάζομαι όλα τα διαφορετικά είδη ενέργειας με τα οποία έχω έρθει σε επαφή ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο. Έχω συγκινηθεί απίστευτα σε κάποιες συναυλίες επειδή το κοινό ήταν μοναδικό αλλά και λόγω του ότι κάποιες φορές, μετά τη συναυλία, οι άνθρωποι με έχουν πλησιάσει για να μου πουν πως τους άγγιξε η μουσική μου ή πως τους βοήθησε σε μια δύσκολη, γι' αυτούς, εποχή. Ένας τύπος ήρθε και μου είπε πως έβαζε το τραγούδι μου «The waves have come» στη μητέρα του, ενώ εκείνη έφευγε από τη ζωή κι εκεί τα έχασα, κυριολεκτικά. Είναι μια στιγμή με τόσο πόνο, αλλά και τόση ομορφιά, αν το σκεφτείς.


— Πρόσφατα ένιωσες την ανάγκη να γράψεις στη σελίδα σου στο Facebook πως η μουσική και οι στίχοι είναι δικοί σου, πως κάνεις εσύ το art direction και ότι δεν είσαι προϊόν κάποιου άλλου, ότι είσαι «κάποια που έχει παλέψει χρόνια για να παράγει ειλικρινή Τέχνη και μουσική». Τι σε έκανε να προβείς σε αυτήν τη δημόσια δήλωση;

Δεν υπήρξε κάτι που να λειτούργησε καταλυτικά, απλώς είχα δει κάποια σχόλια εδώ κι εκεί στη σελίδα μου στο Facebook και στο κανάλι μου στο YouTube τα οποία ρωτούσαν, εμμέσως πλην σαφώς, αν ήμουν πραγματική καλλιτέχνις ή κάποιο πρότζεκτ που δημιούργησαν άντρες που ασχολούνται με τη μουσική βιομηχανία – αυτό είναι τόσο περίεργο! Από την αρχή αυτό το πρότζεκτ είναι δικό μου. Το καθοδηγώ καλλιτεχνικά και το επιμελούμαι η ίδια. Βρίσκομαι σε μια φάση της ζωής μου που δεν ανέχομαι να με αμφισβητούν. Ξεκίνησα ως σόλο καλλιτέχνις, παίζοντας μόνο ακουστική κιθάρα και τραγουδώντας, αλλά δεν με ικανοποιούσε αυτό κι έτσι έστησα μια live μπάντα που θα με βοηθούσε να δημιουργήσω διαφορετική δυναμική και ατμόσφαιρα. Τα μέλη και η σύσταση της μπάντας έχουν αλλάξει μέσα στα χρόνια, δίνοντάς μου τη δυνατότητα για εξαιρετικές συνεργασίες με πολυτάλαντους μουσικούς με τους οποίους είχα την τύχη να συνυπάρξω και να περιοδεύσω σε όλο τον κόσμο.

 


— Είναι θλιβερό το ότι κι άλλες καλλιτέχνιδες έχουν βγει δημόσια για να κάνουν ανάλογες δηλώσεις. Γιατί το 2017 συνεχίζουμε να συζητάμε τέτοια θέματα, τα οποία θα έπρεπε να μη μας απασχολούν καν; Η πατριαρχία συνεχίζει να καταδυναστεύει τη μουσική βιομηχανία;

Τη βλέπω να διαλύεται, αλλά αργά. Βλέπω πως οι γυναίκες έχουν ολοένα και πιο έντονη παρουσία στη μουσική βιομηχανία. Βλέπω, όμως, και πόσο οι άνθρωποι είναι εθισμένοι στην προϋπάρχουσα κατάσταση και ότι σε πολλούς άνδρες δεν αρέσει να τους παίρνουν τη δύναμη. Αλλά αν είσαι άνδρας και σκέφτεσαι έτσι, πρέπει να καταλάβεις πως κάτι δεν πάει καλά.

— Όλος ο κόσμος είδε τους Αμερικανούς να δίνουν την εξουσία τον Tραμπ, έναν άνθρωπο με επικίνδυνες πολιτικές απόψεις. Ποια είναι η άποψή σου;

Αυτή η διοίκηση προσπαθεί να βάλει σε δεύτερη μοίρα σοβαρά θέματα, όπως τα δικαιώματα των γυναικών και η προστασία του περιβάλλοντος, κάτι που είναι πολύ απογοητευτικό. Και το να έχεις για Πρόεδρο έναν άνθρωπο διαβόητο για την υβριστική στάση και την έλλειψη σεβασμού απέναντι στις γυναίκες είναι αποκαρδιωτικό και εξοργιστικό. Το μοναδικό καλό που έχει προκύψει από όλο αυτό είναι ότι πολλοί άνθρωποι ξύπνησαν από μια περίεργη χειμερία νάρκη λόγω της οποίας πίστευαν πως όλα είναι μια χαρά στην κοινωνία μας. ΔΕΝ είναι.


— Είναι, λοιπόν, το μέλλον θηλυκή υπόθεση, τι λες;

Πραγματικά, είμαι πολύ χαρούμενη που το θέμα του γένους προσδιορίζεται διαφορετικά πλέον και έχει όλο και λιγότερη βαρύτητα. Όταν μπορείς να αγκαλιάσεις το αρσενικό και το θηλυκό μέσα σου, δημιουργείται μια πολύ ωραία ισορροπία δύναμης και ευσπλαχνίας.

Η Chelsea Wolfe λέει ότι γράφει τραγούδια για στραπατσαρισμένους ανθρώπους Facebook Twitter
Μου αρέσει να ακούω μουσική με ακουστικά, γιατί έτσι διεισδύω καλύτερα στον κόσμο του ήχου. Φαντάζομαι τους ανθρώπους να ακούνε κι αυτοί τη μουσική μου φορώντας τα ακουστικά τους και νιώθω μια περίεργη σύνδεση μαζί τους, λατρεύω αυτή την επαφή. Φωτο: Nick Sayers

— Θα ήθελα να μιλήσουμε για το απίστευτο remix στο «Warden» που έκανε ο Maceo Plex και για το γεγονός ότι δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα. Ισχύει ότι το management σου δεν μπορούσε να πειστεί με τίποτα ότι μια χορευτική εκδοχή του κομματιού σου θα ήταν κάτι καλό; Ξέρεις ότι μέσα από αυτό το remix έγινες γνωστή σε ένα πολύ διαφορετικό κοινό, αυτό της χορευτικής μουσικής, το οποίο σε λάτρεψε;

Νομίζω πως υπάρχει μια παρανόηση εδώ... Ενώ δεν είχα αρκετή πληροφόρηση για το τι ακριβώς ήθελε να κάνει ο Maceo Plex σχετικά με την κυκλοφορία του remix, αυτό ξαφνικά... βγήκε. (σ.σ. Ο Maceo Plex το έδωσε ως free download μέσα από το SoundCloud, όταν, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ναυάγησαν οι συνομιλίες με το management της Wolfe.) Έχω κάνει κι εγώ ηλεκτρονική μουσική και σε καμιά περίπτωση δεν είμαι αντίθετη σε ένα remix ή σε μια ηλεκτρονική εκδοχή κομματιών μου όπως το «Warden». Κάποιος με έκανε πρόσφατα tag σε ένα βίντεο στο Ιnstagram και είδα ότι κλείνει το set του με αυτό το remix – όντως φαίνεται ότι αρέσει πολύ στον κόσμο. Ήταν ωραίο, αλλά μου δημιούργησε θλίψη το ότι ένιωσα τόσο αποξενωμένη από το ίδιο μου το τραγούδι.

 


— Προσωπικά, έχω δει άπειρους ανθρώπους να τον ευχαριστούν ένθερμα που σε ανακάλυψαν μέσω αυτού. Αλλάζει αυτό το γεγονός την άποψή σου για τα dance remixes; Ο Maceo είναι πολύ μεγάλος fan σου κι ένας μοναδικός καλλιτέχνης που επίσης εξερευνά τις πιο σκοτεινές πτυχές του είδους της μουσικής που υπηρετεί. Υπάρχει η πιθανότητα μιας συνεργασίας μαζί του ή με κάποιον άλλο που υπηρετεί τη χορευτική μουσική;

Σίγουρα είμαι πολύ ανοιχτή στις συνεργασίες, αν και ένα remix δεν είναι μια πραγματική συνεργασία, ειδικά όταν δεν ξέρεις καν ότι γίνεται και το μαθαίνεις όταν αυτό έχει ήδη τελειώσει. Χαίρομαι πολύ που κάποιοι με ανακάλυψαν μέσω του remix, είναι τέλειο. Έχω συνεργαστεί με 6 τουλάχιστον καλλιτέχνες/μπάντες τα τελευταία 2 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός καλλιτέχνη ηλεκτρονικής μουσικής, όμως κανένα από αυτά τα κομμάτια δεν έχει ανακοινωθεί, ούτε έχουν κυκλοφορήσει ακόμα!


— Είσαι μια underground καλλιτέχνις της οποίας τα κομμάτια έχουν μπει σε επιτυχημένες σειρές, όπως το «How to get away with murder», το «Game of Thrones» και το «Fear of the walking dead». Πώς νιώθεις γι' αυτό;

Όταν ακούω τη μουσική μου να περιλαμβάνεται σε αυτές τις σειρές, ειδικά στο «Game οf Thrones» του οποίου είμαι μεγάλη θαυμάστρια, είναι σαν να την ακούω στο ραδιόφωνο από έναν πολύ μεγάλο καλλιτέχνη. Νιώθω πως μου έχουν στερήσει πολλές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ευκαιρίες κι έτσι χαίρομαι πολύ όταν με αγκαλιάζουν ως κάποια που φτιάχνει μουσική που μπορεί να «δέσει» με τόσο δυνατές εικόνες.


— «Hypnos», «Abyss», «Apokalypsis»: φαίνεται πως έχεις μια σύνδεση με την ελληνική γλώσσα. Έχεις ανάλογη σύνδεση και με την Ελλάδα;

Μάλλον η ελληνική μυθολογία πάντα με στοίχειωνε μ' έναν περίεργο τρόπο... Λατρεύω τη γλώσσα κι ερωτεύτηκα τη λέξη «αποκάλυψη» για το νόημά της και την ερμηνεία της – μετά την ανέλυσα και με τον δικό μου τρόπο. Πάντα είχα προβλήματα με τον ύπνο –αϋπνία, παράλυση ύπνου, νυχτερινούς τρόμους–, κι έτσι πολύ φυσικά με τράβηξε ο «ύπνος». Με ιντριγκάρει πολύ και η μυθολογική ιστορία της Ψυχής κι έχω γράψει ένα καινούργιο τραγούδι αφιερωμένο σ' αυτή. Μου αρέσει πολύ να συνδυάζω το αρχαίο με το μοντέρνο.


— Έχεις κάποια σχέδια τα οποία θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Τώρα γυρίζω σπίτι μετά από έναν μήνα ηχογραφήσεων που έκανα στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης με τον Kurt Ballou. Ανυπομονώ να μοιραστώ την καινούργια μουσική που γράψαμε με την μπάντα μου.

 

Ιnfo:

Η Chelsea Wolfe θα βρίσκεται στο Piraeus 117 Academy το Σάββατο 29 Απριλίου.


ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ