«Δεν έχω κανέναν λόγο να παραιτηθώ, γιατί δεν αισθάνομαι πως φταίω εγώ. Αν έφταιγα θα το είχα παραιτηθεί. Ο πρωθυπουργός μας παρακολουθεί όλους και μπορεί να αποφασίσει αν ένας υπουργός κάνει καλά τη δουλειά του», δήλωσε απόψε στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Παράλληλα είπε πως η εικόνα στο μέτωπο της ρύπανσης είναι πολύ καλύτερη σήμερα και πως δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη μέρα. Πιστεύει πως σε ένα μήνα θα είναι όλα εντάξει και πως τώρα επιχειρούν όλοι να πλήξουν την κυβέρνηση με το ατύχημα.
Τόνισε πως ακόμη δεν πρέπει να μιλάμε για καταστροφή και κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη πως λέει πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Αιχμές για τον αριθμό των ατόμων πάνω στο δεξαμενόπλοιο την ώρα που ατυχήματος αλλά και για προηγούμενη υπόθεση λαθρεμπορίου καυσίμων, για την οποία είχε ελεγχθεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ, άφησε νωρίτερα μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.
Όπως είπε ο υπουργός, στο παρελθόν δύο πλοία της εταιρείας είχαν κατασχεθεί για λαθρεμπόριο ενώ και την ώρα της βύθισης του δεξαμενόπλοιου, στο πλοίο βρίσκονταν μόνο δύο άτομα ενώ θα έπρεπε να είναι περισσότερα.
«Όταν η επιχείρηση τελειώσει, τα πάντα θα ελεγχθούν, δεν έχουμε λόγο να προστατεύσουμε κανέναν», είπε.
Για τον χρόνο αντίδρασης των κρατικών μηχανισμών ο κ. Κουρουμπλής διαβεβαίωσε πως η αντίδραση υπήρξε άμεση αφού στις 2:30 είχε καταφτάσει εκεί σκάφος του λιμενικού για τη διάσωση του πληρώματος, στις 5:30 επιχειρούσε αντιρρυπαντικό πλοίο και στις 6:14 είχε γίνει η ανάθεση για τη στεγανοποίηση του πλοίου.
Όπως εξήγησε ο υπουργός, μέσα σε αυτό το τετράωρο η πετρελαιοκηλίδα «γλίστρησε» από το πλοίο που είχε βυθιστεί.
Πρόσθεσε μάλιστα πως ούτως ή άλλως, οι υπόλοιπες απαραίτητες ενέργειες δεν μπορούσαν να γίνουν μέσα στη νύχτα αφού το πλοίο έπρεπε πρώτα να εντοπιστεί για να μπουν στα κατάλληλα σημεία οι προστατευτικοί φράχτες.
Ο κ. Κουρουμπλής απέδωσε την έκταση της ρύπανσης στα θαλάσσια ρεύματα ενώ εκτίμησε πως ήταν στη διάθεση των αρχών περισσότερα μέσα («30 ή 40 αντιρρυπαντικά σκάφη»), το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο.
Όπως είπε χρησιμοποιούνται όλα τα ιδιωτικά μέσα σε συνεργασία με τις δυνάμεις του λιμενικό και το ειδικό ευρωπαϊκό σκάφος της EMSA, που διαθέτει πολύ μεγάλη χωρητικότητα.