To Facebook αφαιρεί, δοκιμαστικά, από την κεντρική ροή υλικό που δεν «διαφημίζεται»

To Facebook αφαιρεί, δοκιμαστικά, από την κεντρική ροή υλικό που δεν «διαφημίζεται» Facebook Twitter
Οι ιστορίες που θα προωθούνται διαφημιστικά θα εξακολουθούν να εμφανίζονται στο κύριο news feed των χρηστών.
1

Το Facebook δοκιμάζει ένα νέο σύστημα που μπορεί να αποδειχτεί καταστροφικό για μικρές επιχειρήσεις, εκδότες ή καλλιτέχνες, με τους δημοσιογράφους πρώτους να αναφέρουν μεγάλη πτώση στην οργανική απήχηση των σελίδων τους.

Το trial είναι ενεργό σε 6 χώρες στις οποίες σχεδόν όλα τα non-promoted posts έχουν μεταφερθεί σε ένα δευτερεύον feed, αφήνοντας στο κλασσικό feed τα post φίλων και των μελών της οικογένειας αλλά και τις διαφημίσεις. Η αλλαγή δεν μπορούσε να μην γίνει ορατή, καθώς το engagement των χρηστών σε πάρα πολλές σελίδες, εμφάνισε σημαντικές μειώσεις, 60-80%. Αυτό το νέο σύστημα δοκιμάζεται ήδη στη Σλοβακία, στη Σερβία και τη Σρι Λάνκα, και μετατοπίζει όλα τα νέα post από σελίδες (τα οποία δεν διαφημίζονται) σε άλλη ροή, αφήνοντας την κύρια εστιασμένη αποκλειστικά στο πρωτότυπο περιεχόμενο.

Αν τελικά αυτή η αλλαγή εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα, θα μπορούσε να αποδειχτεί καταστροφική για τις μικρότερες επιχειρήσεις που βασίζονται κυρίως στο Facebook και στην οργανική απήχηση της κάθε πληροφορίας που μοιράζουν, η οποία στην ουσία είναι ο συνολικός αριθμός των ατόμων στους οποίους εμφανίστηκε ένα post χωρίς πληρωμή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι είτε θα πρέπει κάποιος να σκεφθεί το paid reach, την πληρωμένη δηλαδή απήχηση, είτε το υλικό που ποστάρει θα μεταφέρεται στο δευτερεύον feed, χάνοντας έτσι σημαντικό ποσοστό των χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα του. Μέσα σε μια νύχτα, από την προηγούμενη Τετάρτη έως την Πέμπτη, ένα μεγάλο κομμάτι από τις 60 μεγαλύτερες σελίδες του Facebook στη Σλοβακία είδε τα δύο τρίτα έως τα τρία τέταρτα της φήμης τους να χάνεται, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας CrowdTangle η οποία ανήκει στο Facebook. Για μεγαλύτερους ιστότοπους, με διάφορους τρόπους επικοινωνίας με τους αναγνώστες τους, αυτή η αλλαγή δεν είχε μεγάλο αντίκτυπο στα νούμερά τους, αλλά δείχνει μια διαφορετική προσέγγιση του κοινωνικού δικτύου για όσους (τελικά) δείχνουν εμπιστοσύνη στα κοινωνικά μέσα.

To Facebook όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωση, προέβη σε αυτή τη δοκιμή γιατί προσπαθεί να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών οι οποίοι ζητούν να μπορούν να βλέπουν ευκολότερα τα posts των φίλων τους και έτσι δοκιμάζει δύο διαφορετικά feed, ένα μόνο για posts από φίλους και οικογένεια και ένα μόνο για τα posts από σελίδες. Όπως και να έχει, αναμένονται αντιδράσεις από τις μικρότερες και πιο ανεξάρτηρες εταιρείες και όλους τους freelancers δημοσιογράφους και καλλιτέχνες, οι οποίοι θα δουν τα νούμερα της αλληλεπίδρασής τους με το κοινό να μειώνονται αλλά και οποιοδήποτε κομμάτι κέρδους να χάνεται, εκτός φυσικά και αποφασίσουν ότι μια μικρή διαφήμιση μπορεί να αξίζει, τελικά, τον κόπο στο Facebook.

Τech & Science
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Τech & Science / Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Οι πρόωρες γεννήσεις και οι συναφείς γνωστικές, αναπτυξιακές και σωματικές επιπτώσεις της προωρότητας στην υγεία συνδέονται με χαμηλότερο εισόδημα από την απασχόληση, περιορισμένη εγγραφή σε πανεπιστήμια και χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο μέχρι την ηλικία των 28 ετών
LIFO NEWSROOM
Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Τech & Science / Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους, οι ερευνητές τάισαν τις νυχτερίδες με αίμα αγελάδας εμπλουτισμένο με αμινοξέα, τα οποία παρακολούθησαν με ειδικές μοριακές ετικέτες
LIFO NEWSROOM
Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Τech & Science / Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Ο δορυφόρος θα παραμείνει σε τροχιά για έξι μήνες, δίνοντας στους επιστήμονες τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την απόδοση του ξύλου στο διάστημα και να αξιολογήσουν τις πιθανές του εφαρμογές στις επερχόμενες διαστημικές αποστολές
LIFO NEWSROOM
«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Αναφορικα με το "δωρεαν" fb, είναι κερδοσκοπικη εταιρία ιδιωτικου δικαίου, δηλαδη:1. Δεν είναι μη κερδοσκοπικος οργανισμος που υπηρετει το κοινωνικο καλο2. Δεν είναι δημόσιο αγαθο3. Δεν νοιαζονται για τις "εμπειρίες" των χρηστων αλλα την χρηματικη απηχηση αυτωνΑυτο μας οδηγει στο γεγονος ότι προφανως τα ποστ τριτων εταιριων/ελ. επαγγελματιων που θελουν να διαφημηστουν διχως να πληρώσουν είναι ανεπιθυμητοι.Το fb επι της ουσίας διαφημηστικη πλατφορμα είναι (απο εκει βγαίνουν τα εσοδα).Πολυς κοσμος συνηθιζει να το ξεχναει και υπάρχει και λογος για αυτο και κατα κυριο λογο είναι η αρθογραφία.Θα πηγαινε ποτε κανεις σε μια παραδοσιακη διαφημηστικη εταιρία και να εχει την αξιωση να διαφημηστει δωρεαν; ΟΧΙ.Καπιταλιστικη ιδιωτικη κερδοσκοπικη εταιρία είναι που συσσωρευει το Κεφαλαιο στο 1% και δεν κανει σοσιαλιστικη αναδιανομη του πλουτου. Το τελευταίο το γρααφω διοτι τα τελευταία χρονια εχει πεχτει μια δημαγωγία τοσο απο τι ιδιες τις εταιρίες οσο και απο "σοσιαλιστικα προοδευτικη" δημοσιογραφια/αρθρογραφία ότι μερος του 1% που εχει συσσωρευσει εξωφρενικη πολιτικοκοινωνικη εξουσία και χρημα είναι σοσιαλιστικες δυναμεις, βλ. ποιοι εκθιαζουν ή ζητουν να λειτουργουν ως κοινωνικοι θεσμοι FB/silicon valley κτλ χωρις ομως να παψουν να είναι κερδοσκοπικοι ιδιωτικοι οργανισμοι...και το κεφάλαιο συνεχίζει ακαθεκτο να συσσωρευετε απο αυτους που μας νοιαζονται βρε κουτα.Μου θυμίζει τις διαφημησεις πολυεθνικων που ο "εργαζόμενος" πετάει τα χαρτια στον αερα και "απελευθερώνεται" απο τον ζυγο του εργοδοτη.......και κατα καποιο τροπο κερδιζει χρηματικα ο εργοδότης που πληρωσε για την διαφήμηση απο την "επανασταση" του εργαζομενου. Μαρκετινίστικα δουλεματα είναι και οι διαφημησεις, και τα "αλτρουιστικα" μανιφεστα που δημιουργουν την απαιτουμενη πιστη του καταναλωτη στο brand ωστε να δινει τα χρηματά του στον "εναρετο" που τον "νοιαζεται" "ειλικρινα" και όχι στον ανταγωνιστη "κακο".