Την Κυριακή η New York Post δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «The Art of the "Steal"» [σ.σ. Η Τέχνη της "Κλοπής"],και διερωτήθηκε τι ακριβώς έχει κάνει η Μαρίνα Αμπράμοβιτς τα 2 εκατομμύρια δολάρια που συγκέντρωσε για την ανέγερση του κέντρου τέχνης της στο Χάντσον της Νέας Υόρκης.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η Αμπράμοβιτς έχει συγκεντρώσει 1.5 εκατομμύρια δολάρια από ιδιωτικές δωρεές και άλλα 661.452 δολάρια στο Kickstarter. Όταν τον περασμένο μήνα διαπίστωσε πως το συνολικό κόστος κατασκευής του κέντρου θα ήταν 31 εκατομμύρια δολάρια, εγκατέλειψε το σχέδιο. (Εκπρόσωπός της δήλωσε πως οι πόροι που συγκεντρώθηκαν κάλυψαν τα έξοδα σχεδιασμού της εταιρίας design του Rem Koolhas, OMA). Σύμφωνα με την New York Post, οι δωρητές στο Kickstarter διαμαρτυρήθηκαν που δεν έλαβαν τα ανταλλάγματα που τους είχαν υποσχεθεί και απαίτησαν να μάθουν που πήγαν τα χρήματά τους.
Χτες η Αμπράμοβιτς αναφέρθηκε στο ζήτημα μέσω ανακοίνωσης με τίτλο «The Art of Truth» [σ.σ. Η Τέχνη της Αλήθειας]. Σε αυτήν, όχι μόνο χαρακτηρίζει τις κατηγορίες της εφημερίδας «λανθασμένες» αλλά και «συκοφαντικές». «Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των πόρων ήταν άμεσες χορηγίες από τα δικά μου χρήματα, τα οποία έχω βγάλει σαν καλλιτέχνης», γράφει για τα 2.2 εκατομμύρια δολάρια. «Συνεισέφερα με περισσότερα από 1.1 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά για το ινστιτούτο, εκτός από όσα ξόδεψα για να αγοράσω το κτίριο», συνεχίζει.
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς επανέλαβε επίσης το Kickstarter επρόκειτο εξαρχής να καλύψει τα έξοδα για τα σχέδια του κτιρίου. «Ο λογαριασμός που λάβαμε από την εταιρία για τον συγκεκριμένο σχεδιασμό ήταν 655.167,10 δολάρια», έγραψε. «Χρησιμοποιήσαμε τους πόρους του Kickstarter για να πληρώσουμε τα έξοδα του OMA», πρόσθεσε. (Στην ανακοίνωσή της έχει συμπεριλάβει επίσης για αναλυτικά στοιχεία για τις δωρεές και τα κόστη, με τίτλο αυτή τη φορά «The Art of Truth Facts» [σ.σ. Η Τέχνη των Αληθινών Γεγονότων]).
Όσο για τα ανταλλάγματα στους δωρητές του Kickstarter (τα "βραβεία" κυμαίνονταν από μια αγκαλιά από την Αμπράμοβιτς μέχρι ένα DVD όπου διδάσκει την "άσκηση του επίμονου βλέμματος"), αναφέρει πως οι ίδιοι ήταν αυτοί που δεν ανταποκρίθηκαν στης έκκληση του ινστιτούτου της για πληροφορίες.
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς επιμένει επίσης στην όλη αλτρουιστική φύση του πρότζεκτ, τονίζοντας πως πολλές «καλλιτεχνικές εμπειρίες» που έχει διοργανώσει το ινστιτούτο της «είχαν ελεύθερη είσοδο και ήταν ανοιχτές για το κοινό». «Αρνούμαι τις κατηγορίες της New York Post για κλοπή», καταλήγει η ίδια.
σχόλια