Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Mία τσάντα Birkin από δέρμα chèvre (κατσικίσιο δέρμα) με χρυσές λεπτομέρειες πωλήθηκε για περισσότερο από $117,000 στη δημοπρασία του οίκου Christie’s.
0

Ο «χαμένος» πίνακας του Leonardo da Vinci, «Salvator Mundi», ίσως να ήταν το μεγαλύτερο πρωτοσέλιδο της φετινής χρονιάς για τον οίκο Christie’s, αλλά δεν αποτέλεσε τον μοναδικό κάτοχο ρεκόρ. Την Τρίτη, ο οίκος κατάφερε να σπάσει άλλο ένα προσωπικό του ρεκόρ, στην τελευταία δημοπρασία με αξεσουάρ και πανάκριβες γυναικείες τσάντες.

Με πωλήσεις που άγγιξαν τα 2,37 εκατομμύρια ευρώ, η δημοπρασία του Παρισιού ξεπέρασε κάθε προσδοκία και υπερέβη την περασμένη δημοπρασία στη Νέα Υόρκη που έφτασε τα 1,58 εκατομμύρια. Αν και ακολούθησε τα ίχνη της δημοπρασίας του Νοεμβρίου, αξίας 5,24 εκατομμυρίων δολαρίων, στο Χονγκ Κονγκ, κατάφερε να καθιερώσει ένα νέο προσωπικό ρεκόρ, άνευ προηγουμένου.

 

Ο Matthew Rubinger, υψηλόβαθμο στέλεχος του οίκου Christie’s, στο τμήμα των πολυτελών τσαντών και αξεσουάρ, παρατηρώντας τα αντικείμενα, πριν από την εκκίνηση της δημοπρασίας, δήλωσε ότι υπάρχουν κομμάτια «θεωρητικά, πολύ ακριβά ή πολύ δημοφιλή, αλλά κατά την διάρκεια της δημοπρασίας, μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε.»

 

Οι γυναικείες τσάντες, πολύ σύντομα, εξελίχθηκαν σε βασική κατηγορία των δημοπρασιών του οίκου Christie's, δήλωσε ο κ. Rubinger, προσελκύοντας ένα ποσοστό 30% νέων αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γυναικών και νέων πλειοδοτών, απ' οποιαδήποτε άλλη κατηγορία

 

Αυτό που συνέβη, λοιπόν, ήταν το εξής: ένα σύνολο πολυτελών αντικειμένων, περιελάμβανε τσάντες Hermès, Chanel, Louis Vuitton και μία προσωπική συλλογή με βραδινές τσάντες, διακοσμημένες με ακριβούς κρυστάλλους. Κι όμως, το πιο ακριβοπληρωμένο αντικείμενο, δεν ήταν ανάμεσα στους συνήθεις υπόπτους.

 

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Hermès Birkin.

 

Οι συνήθεις ύποπτοι, συμπεριλαμβανομένης μίας ολοκαίνουργιας Himalaya Kelly και μίας μαύρης, αψεγάδιαστης Birkin από δέρμα κροκόδειλου, με λεπτομέρειες διακοσμημένες με διαμάντια, δεν αποτέλεσαν την πιο ακριβοπληρωμένη πολυτελή τσάντα – παρά το γεγονός, ότι προσφάτως, μία Hermès Birkin Himalaya με επίστρωση διαμαντιού, πωλήθηκε για 383.522 δολάρια στη δημοπρασία του οίκου στο Χονγκ Κονγκ και ανακηρύχθηκε ως η πιο ακριβοπληρωμένη τσάντα που έχει δημοπρατηθεί ποτέ.

 

Ούτε η κίτρινη τσάντα Courchevel mini Kelly, που αρχικώς ανήκε στην αξέχαστη ηθοποιό Elizabeth Taylor, δεν έσπασε το ρεκόρ – αν και πουλήθηκε για 47.196 δολάρια, πάνω από τη διπλάσια τιμή πώλησης της, κατά τη διάρκεια δημοπρασίας της έπαυλης της ηθοποιού από τον οίκο Christie’s, το 2011.

 

Και ενώ η δημοπρασία φαινόταν να έχει κορυφωθεί, ξέσπασε «μάχη προσφορών» ανάμεσα σε δύο πλειοδότες για το αντικείμενο με αριθμό 172. Επρόκειτο για μία τσάντα Birkin από δέρμα chèvre (κατσικίσιο δέρμα) με χρυσές λεπτομέρειες. Εμπνευσμένη από τη φαντασμαγορική διακόσμηση των βιτρινών του οίκου Hermès από την Leïla Menchari, η αξία της συγκεκριμένης Birkin ήταν κάτω από 10.000 ευρώ το 2005, την μοναδική χρονιά που κυκλοφόρησε.

 

Επιπλέον, η συγκεκριμένη τσάντα πωλήθηκε για 100.000 ευρώ σε πλειοδότη στο Χονγκ Κονγκ, θέτοντας  έτσι, νέο παγκόσμιο ρεκόρ πώλησης δημοπρατηθέντος αντικειμένου, για την δερμάτινη τσάντα Birkin.

 

«Θεωρώ, ότι μέσα από την συγκεκριμένη δημοπρασία, αντανακλάται ορθά η κατάσταση των αγορών, σήμερα. Αποδεικνύεται το γεγονός, ότι οι αγορές καθοδηγούνται από εκείνους που αναζητούν κάτι μοναδικό και διαφορετικό.» δήλωσε μετά τη δημοπρασία ο κ. Rubinger.

 

Η δήλωση του κ. Rubinger επαληθεύτηκε δεόντως, αφού κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας την Τρίτη, σημειώθηκε μεγάλη δημοτικότητα, όσον αφορά λιγότερο δημοφιλή αντικείμενα. Αρκετές τσάντες Hermès Constance ξεπέρασαν προγενέστερες εκτιμήσεις. Μία εξ αυτών, ένα συνηθισμένο κομμάτι από γκρι δέρμα Epsom, πωλήθηκε για 20.648 δολάρια. Τελικώς, η Himalaya Kelly πωλήθηκε για 110.615 δολάρια, ενώ η Birkin από δέρμα κροκόδειλου με λεπτομέρειες διαμαντιών, έφτασε την τιμή των 103.241 δολαρίων.

 

Ωστόσο, εάν κάποιος πελάτης έψαχνε για «ευκαιρίες», μπορούσε να βρει αρκετές. Στο ξεκίνημα της δημοπρασίας, μία τσάντα Birkin σε χρώμα ροζ αζαλέας, που κυκλοφόρησε φέτος, πωλήθηκε για 11.799 δολάρια, ενώ οι προσφορές για αρκετές τσάντες Birkin και Kellys σε ουδέτερα χρώματα, όπως πετρόλ, μαύρο ή καραμελέ χρυσό, κυμαίνονταν από 7.300 έως 10.500 δολάρια. Η βραδινή τσάντα Matryoshka του 2012, από την συλλογή Paris-Bombay της Chanel, η οποία κυκλοφόρησε σε μικρές ποσότητες και γι’ αυτό αποτελεί όνειρο του κάθε συλλέκτη, πωλήθηκε σε τριπλάσια τιμή από την αρχική, αγγίζοντας το υπέρογκο ποσό των 22.123 δολαρίων.

 

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Hermès Kelly.

 

Άλλη μία πρωτιά για τον κ. Rubinger και την ομάδα του, ήταν το ρίσκο που πήρε, βγάζοντας σε δημοπρασία μία συλλογή από 40 κρυστάλλινες τσάντες, ενός Ευρωπαίου συλλέκτη, ο οποίος προτίμησε να μείνει ανώνυμος. Τα περισσότερα ήταν φανταχτερά κομμάτια, πριν από το 1999, της Judith Leiber, μαζί με κάποια κομμάτια της Kathrine Baumann, μία σχεδιάστρια χωρίς σημαντικές πωλήσεις σε δημοπρασίες.

 

Δύο από τις τσάντες της – η μία αναπαριστούσε το μπουκάλι της Coca Cola και η άλλη το τενεκεδάκι της Coca Cola light – ήταν τα κορυφαία κομμάτια της συλλογής, τα οποία πωλήθηκαν 4.130 δολάρια το καθένα. Οι προσφορές για τις τσάντες της Leiber, που αναπαριστούσαν έναν ασιατικό κυπρίνο, μία γάτα που κοιμάται ή ένα βιολί, δεν ξεπέρασαν τα 3.000 δολάρια. Άλλα σχέδια της, όπως ο κύκνος σε ασημί και μαύρο χρώμα, τον οποίο χάρισε ο Mr. Big στην Carrie στο «Sex and The City», πωλήθηκε για περίπου 1.200 δολάρια.

 

Οι γυναικείες τσάντες, πολύ σύντομα, εξελίχθηκαν σε βασική κατηγορία των δημοπρασιών του οίκου Christie’s, δήλωσε ο κ. Rubinger, προσελκύοντας ένα ποσοστό 30% νέων αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γυναικών και νέων πλειοδοτών, απ’ οποιαδήποτε άλλη κατηγορία (συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας των κοσμημάτων).

 

Ευρωπαίοι αγοραστές  αποτέλεσαν το 53% των πωλήσεων του Παρισιού, σύμφωνα με τον οίκο Christie’s, ενώ στο 25% ανήλθαν οι αγορές των Ασιατών αγοραστών και στο 20% των αγοραστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα οποία ποσοστά, αποτελούν σημαντική αύξηση συγκριτικά με πέρυσι.

 

«Η αγορά πινάκων και έργων τέχνης σε δημοπρασίες αποτελούν τεράστια οικονομική απόφαση για τους αγοραστές, το οποίο καθιστά την ατμόσφαιρα πιο βαριά.» ανέφερε ο κ. Rubinger, και πρόσθεσε «Είναι όλοι πολύ σοβαροί, αλλά όσον αφορά τις τσάντες, θέλουμε οι πωλητές και οι αγοραστές μας να είναι ενθουσιασμένοι. Οι πρώτοι για την πώληση των αντικειμένων τους και οι δεύτεροι για την απόκτησή τους. Αν δεν υπάρχει αυτό το συναίσθημα, τότε η δημοπρασία δεν είναι επιτυχημένη.»

 

Όσον αφορά τις μελλοντικές πωλήσεις, το τμήμα των γυναικείων τσαντών, θα εστιάσει σε κομμάτια κορυφαίων συλλεκτών, είπε ο κ. Rubinger. «Εδώ και ενάμιση χρόνο, μεταβαλλόμαστε και εστιάζουμε σε ξεχωριστά και σημαντικά κομμάτια, κάτι το οποίο έχει πολύ θετική εξέλιξη. Κάθε χρόνο ανοίγουμε νέους ορίζοντες.» δήλωσε.

 

Όσο για το ιστορικό ρεκόρ της τσάντας Birkin, ο κ. Rubinger είπε, ότι μέχρι την Τετάρτη το πρωί, είχε απαντήσει ήδη σε πολλά ερωτήματα πελατών που έχουν στην κατοχή τους παρόμοιες τσάντες.

 

«Η αγορά έχει ήδη αλλάξει.» είπε. «Τώρα, οι άνθρωποι ζητάνε πολύ μεγαλύτερα ποσά.»

 

Στοιχεία από τους New York Times

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ