«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα

«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Dior, John Galliano, Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2005–6. (Φωτογραφία: Corey Tenold)
0

Η νέα έκθεση «Ουράνια Σώματα: Μόδα και Καθολική Φαντασία» στο Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης με την επιμέλεια του Andrew Bolton ανοίγει στις 10 Μαΐου και θα είναι η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ από άποψη μεγέθους.

Η φετινή έκθεση εκτείνεται σε τέσσερις εγκαταστάσεις- το Anna Wintour Costume Center, τις Μεσαιωνικές γκαλερί, την κυκλική πτέρυγα Robert Lehman και το Cloisters. 

Σε συνεργασία με το Βατικανό, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που συγκεκριμένα παπικά άμφια θα εκτεθούν στο κοινό εκτός της πόλης του Βατικανού, τα οποία και θα παρουσιαστούν σε ξεχωριστό χώρο από τα υπόλοιπα. 

Βέβαια η τελευταία έκθεση του Andrew Bolton δεν είναι μόνο εντυπωσιακή λόγω κλίμακας και αντικειμένου, αλλά κι επειδή ουσιαστικά προκαλεί την, όπως λέει ο ίδιος, «υφέρπουσα νευρικότητα» στη συζήτηση για τη σχέση μεταξύ θρησκείας, τέχνης και ένδυσης. 

Η Καθολική εικονογραφία έχει εμπνεύσει από την Coco Chanel και τον Gianni Versace μέχρι τον Domenico Dolce και τον Stefano Gabbana. Το ίδιο και οι θρησκευτικές σιλουέτες, όπως αποδεικνύουν τα πρόσφατα φορέματα του Pierpaolo Piccioli για τον οίκο Valentino και το λευκό νυφικό του οίκου Cristobal Balenciaga από το 1967. Ο Καθολικισμός, φυσικά, έχει σχεδόν 2.000 χρόνων σύμβολα για να βασιστεί κανείς, επομένως η επιρροή του στη μόδα είναι ανεξάντλητη.

«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Christian Lacroix, Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2007–8. (Φωτογραφία: Corey Tenold)
«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Mugler, Thierry Mugler, Φθινόπωρο/ Χειμώνας 1984–85. (Φωτογραφία: Corey Tenold)

Στην έκθεση υπάρχουν όμως και μερικές «εκπλήξεις», όπως οι τουνίκ για άντρες του Rick Owens που άφηναν ακάλυπτα τα γεννητικά όργανα και το 2015, προκαλώντας τότε μεγάλη αίσθηση. Κι αν φαντάζει έκθεμα ασύνδετο, ο κατάλογος που συνοδεύει την έκθεση λειτουργεί σαν «οδηγός», εξηγώντας τη σημασία και την προέλευση καθενός από τα ενδύματα που παρουσιάζονται, ποιον σκοπό εξυπηρετούσε το ιδιαίτερο design τους και πώς συνδέονται με την θρησκεία. 

Η έκθεση διερευνά επίσης τον τρόπο που η Καθολική εικονογραφία και οι αφηγήσεις διαμόρφωσαν τη σκέψη και την έμπνευση των Καθολικών σχεδιαστών, γι' αυτό και το κομμάτι της μόδας περιλαμβάνει σχεδόν αποκλειστικά Ευρωπαίους ή Αμερικανούς σχεδιαστές που μεγάλωσαν ως Καθολικοί, με σημαντική εξαίρεση τον Jun Takahashi του Undercover.

«Ως επιμελητής, πάντα ενδιαφέρεσαι για αυτό που κινεί τη δημιουργικότητα και τι κρύβεται πίσω από τα μυαλά σχεδιαστών και καλλιτεχνών. Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι ήταν η θρησκεία. Ποτέ δεν θεώρησα ότι μεγαλώνοντας ως Καθολικός θα είχε αντίκτυπο στην καλλιτεχνική παρόρμήση. Η έκθεση ουσιαστικά αφορά στη δημιουργικότητα και τι την πυροδοτεί. Στην προκειμένη περίπτωση η θρησκευτική ανατροφή», λέει ο Andrew Bolton. 

Όπως εξηγεί, η έκθεση έχει αντικείμενο την ομορφιά και το γεγονός πως «αυτή μπορεί να καλύψει το κενό ανάμεσα σε αυτόν που πιστεύει και αυτόν που δεν πιστεύει». «Αυτό είναι βασικά το κυρίαρχο μήνυμα, ο ρόλος που διαδραματίζει η αισθητική μέσα στη θρησκεία και ο ρόλος της μέσα στη μόδα», καταλήγει. 

«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Rodarte, Kate Mulleavy & Laura Mulleavy, 2011. (Φωτογραφία: Eric Boman)
«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Riccardo Tisci, 2015; original design, 1950. (Φωτογραφία: Corey Tenold)
«Ουράνια Σώματα» - Μέσα στην έκθεση του Met που ενώνει θρησκεία και μόδα Facebook Twitter
Η τιάρα που φορούσε ο Πάπας Πίος Θ' (1846–78).

Με πληροφορίες από Vogue

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ