Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα)

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
0
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
“Υπάρχει ένας ξεκάθαρος οργασμός δημιουργικότητας στη χώρα. Οι Έλληνες έχουν ταλέντο, μεράκι, και πάθος και συνεπώς διακρίνονται όταν υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη και υποδομή.” Janis Τριποδάκη (Φωτογραφία Alex Janero)

 Γέννημα θρέμμα Αμερικάνα, από την Βοστόνη, η Janis Τριποδάκη περνάει ήδη από το 1981 τον περισσότερο χρόνο της στην Ελλάδα.
Εδώ, κατά την διάρκεια καλοκαιρινών διακοπών, συνάντησε και τον Έλληνα σύζυγο της, και άλλαξε όλη της τη ζωή ακριβώς όπως βλέπουμε να γίνεται στις ταινίες.

Εγκαταστάθηκε στην μικρή μας χώρα και δημιούργησε μία μεγάλη όμορφη οικογένεια επτά παιδιών!


Έχοντας αριστεύσει στα οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Georgetown, του Colorado/ Boulder, και στο Bordeaux III, τα τελευταία είκοσι χρόνια η Tripodakis εργάζεται σε διάφορα project που αφορούν στο χώρο της υγείας, του πολιτισμού και της παιδείας, έχει τη δική της συμβουλευτική εταιρεία, Concord Consulting Services Athens/New York, ενώ συμμετέχει και σε πολλές μη κερδοσκοπικές προσπάθειες με άξονα τη φιλανθρωπία.

Οι ελληνικές εταιρείες και οι Έλληνες σχεδιαστές που παρουσιάζουμε στο κατάστημά μας είναι όλοι ιδιαίτερα ταλαντούχοι και ξεχωριστοί, ο καθένας στο αντικείμενό του.


Εδώ και ένα χρόνο οι δραστηριότητές της επεκτάθηκαν και στην προώθηση αποκλειστικά ελληνικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και αισθητικής, με την ίδρυση του pop up store Homer & Co. που "συστεγάζει" το έργο δεκάδων ελλήνων designers και επιχειρηματιών, και ταξιδεύει από την Ιθάκη στην Νέα Υόρκη, και προσεχώς στα Εμιράτα, και σε άλλες γωνιές του κόσμου.


Η ίδια μας εξηγεί καλύτερα.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
To Homer & Co. στην Ιθάκη. Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO

Τι είναι το Homer & Co.; Περί τίνος πρόκειται;

Το Homer & Co. είναι μία ιδέα που ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια, και υλοποιήθηκε πέρυσι με το πρώτο μας κατάστημα στην Ιθάκη. Πρόκειται για ένα ελληνικό project που προωθεί την Ελληνική κουλτούρα μέσα από εμπειρίες που αφορούν μία ολιστικά ισορροπημένη καθημερινότητα.

Τέχνη, γαστριμαργία, lifestyle, ένδυση, ομορφιά, φιλοξενία, όλα άρρηκτα συνδεδεμένα με το ελληνικό "μεράκι", "κέφι" και "πάθος" ενώνονται σε έναν κοινό σκοπό: Nα μοιραστούμε με τον υπόλοιπο κόσμο τις ρίζες της οικογένειάς μας και του τόπου μας αποτίνοντας φόρο τιμής στην Ελληνική παράδοση, και να προωθήσουμε το έργο ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στην χώρα και καταφέρνουν να δημιουργήσουν προϊόντα υψηλής αισθητικής που μας κάνουν περήφανους που είμαστε Έλληνες.


Και τι ακριβώς είναι ένα pop up store;

Εκείνο που διαφοροποιεί ένα pop up από ένα συνηθισμένο κατάστημα είναι πως το εν λόγω δημιούργημα προδιαθέτει τον πελάτη πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα κλείσει. Από τρεις μέρες μέχρι κάποιους μήνες τα pop ups ανοίγουν σε κεντρικές αρτηρίες μεγάλων ή και μικρότερων πόλεων, χρησιμοποιούν συνήθως υλικά που προϋπάρχουν στον χώρο, εισάγουν έναν καινοτόμο τρόπο προώθησης και επικοινωνίας με τον καταναλωτή, και κλείνουν για να ξανανοίξουν κάπου αλλού όταν θα υπάρχει λόγος. Το Homer&Co ακολουθεί αυτή τη μανιέρα, με την ιδιαιτερότητα της διεθνούς διαδρομής με άξονα εκκίνησης το νησί της Ιθάκης.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
”Σκοπός μας είναι να προωθήσουμε το έργο ανθρώπων που ζουν και εργάζονται στην χώρα και καταφέρνουν να δημιουργήσουν προϊόντα υψηλής αισθητικής που μας κάνουν περήφανους που είμαστε Έλληνες.”. Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO


Τι προϊόντα μπορεί κανείς να βρει σήμερα στο Homer & Co;

Μια μεγάλη ποικιλία από τα καλύτερα προϊόντα του τόπου μας!

Εκτός από τη σειρά Greek Farm Foods, που αποτελείται από εκλεκτές γεύσεις που έχουμε δημιουργήσει εμείς οι ίδιοι σε συνεργασία με παραγωγούς και εταιρείες από όλη την Ελλάδα, φιλοξενούμε γνωστές ελληνικές φίρμες, νέους παραγωγούς με μεράκι, και προϊόντα που αποπνέουν τη ζεστασιά του ελληνικού ήλιου, μυρίζουν το αλάτι της Μεσογείου και συμβολίζουν Ελλάδα, όπως μερικές από τις πιο αγνές και βραβευμένες ποικιλίες λαδιού της χώρας.

Επιπλέον, φιλοξενούμε και τα Greek Art Goods, μία σειρά από χειροποίητα προϊόντα τα οποία έχει σχεδιάσει, εξελίξει και υλοποιήσει η ομάδα μας σε συνεργασία με μικρές οικοτεχνίες και σχεδιαστές σε όλη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το "ταγάρι" μας, μία τσάντα ώμου βασισμένη στο κλασικό Ελληνικό ταγάρι του αγρότη με μοντέρνες προσθήκες, το οποίο πλέκεται σε παραδοσιακούς αργαλειούς από γυναίκες από όλη την Ελλάδα που εξασκούν μία τέχνη η οποία και τείνει να εκλείψει.

Και με ποια ελληνικά brands συνεργάζεστε;

Οι ελληνικές εταιρείες και οι Έλληνες σχεδιαστές που παρουσιάζουμε στο κατάστημά μας είναι όλοι ιδιαίτερα ταλαντούχοι και ξεχωριστοί, ο καθένας στο αντικείμενό του.

Ενδεικτικά, οι Coco-Mat, Liana Vourakis, Ancient Greek Sandals, Zeus&Dione, Sun of a beach, Madame Shou-Shou, Ohhhmydog, Lovegreece, Maraveya, John John Bowties, Dolly Bucoyiannis, Melina Fachidis, Dear Polywood, Kyon, The Workshop, Skrimizeas, Alexandra Koumba, Klaidra, Ippolito, Evinhia, Cool Soap, Giouzenis, Eat Crete, Papasotiriou Bookstores, Gkini, Super Katerina, Wise Greece, EKMA, Idiston, Greek Food Obsessions, Stories of Greek Origin, κ.α. είναι μερικοί από τους πολύτιμους συνεργάτες με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινό όραμα και αγάπη για την Ελλάδα.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Ο Ελληνοαμερικανός εικαστικός Philip Tsiaras στο κατάστημα της Ιθάκης. . Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO


Πώς εξηγείτε όλη αυτή την έκρηξη νέων ελλήνων δημιουργών καταμεσής της οικονομικής κρίσης;

Υπάρχει ένας ξεκάθαρος οργασμός δημιουργικότητας σε όλους τους τομείς.

Οι Έλληνες έχουν ταλέντο, μεράκι, και πάθος και συνεπώς διακρίνονται όταν υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη και υποδομή. Για εμένα η κρίση δεν είναι ο λόγος αυτής της έκρηξης, αντίθετα θεωρώ πως το ελληνικό δημιουργικό μυαλό δεν έπαψε ποτέ να λειτουργεί, απλώς οι οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες λειτούργησαν σα προβολείς φέρνοντας στην επιφάνεια πολιτισμικό πλούτο για τον οποίο μπορούμε να νιώσουμε μόνο περηφάνια.

Κατά κοινή ομολογία τα Ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα όπως λάδι, κουλουράκια, μαστίχα, έχουν αναδειχθεί σε ιδιαίτερα δημοφιλή, ενώ τα κοσμήματα με ελληνικά στοιχεία, τα αρχαιοελληνικά σανδάλια, αλλά και τα αξεσουάρ για κατοικίδια που φιλοξενούμε αποδεικνύονται άξιοι πρέσβεις της ελληνικής δημιουργικότητας.

Με ποια κριτήρια διαλέγετε τα προϊόντα που φιλοξενούνται στο Homer & Co;

Κάθε ελληνικό προϊόν που συνδυάζει μοναδικότητα και αυθεντικότητα θα μπορούσε να είναι εν δυνάμει μέλος της 'οικογένειας' μας.

Tα κριτήριά μας διαμορφώνονται από την ομάδα μας, και συναντούν αυτό που θέλει ο τελικός δέκτης, δηλαδή ο πελάτης. Φιλοξενούμε προϊόντα από όλη την χώρα, ενθαρρύνουμε τους ντόπιους παραγωγούς, ενώ ανανεώνουμε συνεχώς τη συλλογή μας από vintage βιβλία, περιοδικά και αντικείμενα που διαλέγουμε προσεκτικά από κάθε γωνιά της χώρας (ανάμεσα σε αυτά, διαλεκτά υφαντά, χειροποίητα κεντήματα, ακόμα και ρούχα περασμένων δεκαετιών ανεκτίμητης αξίας).

Αλήθεια, γιατί διαλέξατε αυτό το όνομα;

Στη Δυτική φιλοσοφία ο Όμηρος αναφέρεται ως ένας από τους μεγαλύτερους επικούς ποιητές. Στα αρχαία ελληνικά το όνομά του σημαίνει αυτός που συνοδεύει. Ακολουθώντας τα παραπάνω και συνδυάζοντας τις αρετές όσων μελετούσαν τον εν λόγω συγγραφέα -αφοσίωση, τιμιότητα, προσαρμοστικότητα και ουσία- επιχειρήσαμε να ενσωματώσουμε σε ένα όνομα την ελληνική κληρονομιά, αποτίνοντας φόρο τιμής σε αυτόν το μεγάλο ποιητή.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Από το pop up store στην Νέα Υόρκη

Τι είδους προϊόντα εντυπωσιάζουν και "φεύγουν" περισσότερο στα pop ups του Homer στο εξωτερικό;

Κάθε μας διαλογή προσαρμόζεται ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται όσο το δυνατό καλύτερα σε κάθε γεωγραφικό και πολιτισμικό παράγοντα (κλίμα, θερμοκρασία, ήθη και έθιμα, συνήθειες, κά).

Κατά κοινή ομολογία τα Ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα όπως λάδι, κουλουράκια, μαστίχα, έχουν αναδειχθεί σε ιδιαίτερα δημοφιλή, ενώ τα κοσμήματα με ελληνικά στοιχεία, τα αρχαιοελληνικά σανδάλια, αλλά και τα αξεσουάρ για κατοικίδια που φιλοξενούμε αποδεικνύονται άξιοι πρέσβεις της ελληνικής δημιουργικότητας.

Γιατί επιλέξατε την Ιθάκη για το ελληνικό Homer & Co.;

Εάν σκεφτεί κανείς την ελληνική λογοτεχνία η Ιθάκη είναι ένα από τα πιο φημισμένα μέρη της Ελλάδας. Ο Όμηρος, ο Οδυσσέας και ο Καβάφης, μετέτρεψαν αυτό το προικισμένο νησί σε έναν προορισμό ιδανικό για το σώμα αλλά και το πνεύμα. Είναι ένας επίγειος παράδεισος. Επιπλέον, ένας από τους συνεργάτες μας διατηρούσε επί χρόνια την οικογενειακή του επιχείρηση στην περιοχή Βαθύ του νησιού, την οποία και προσφέρθηκε να μας παραχωρήσει προκειμένου να την ανακαινίσουμε και να την χρησιμοποιήσουμε.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Η Natalia Tripodakis, κόρη της Janis, στο κατάστημα στην Ιθάκη. Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO


Και ποια είναι η πορεία του μέχρι σήμερα; Πού έχει ταξιδέψει;

Ξεκινήσαμε πέρσι εν μέσω του πολιτισμικού Φεστιβάλ Return to Ithaka 2013 που διοργάνωσε η εταιρεία μας σε συνεργασία με το δήμο Ιθάκης, όπου και χόρεψε η διεθνούς φήμης Martha Graham Dance Company. Μερικούς μήνες αργότερα θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε το πολιτισμικό μας πλεονέκτημα εγκαινιάζοντας δύο pop up boutique στην καρδιά της Νέας Υόρκης κατά τη διάρκεια του Martha Graham opening season.


Η Martha Graham υπήρξε όχι μόνο ρηξικέλευθος μορφή στο χώρο του χορού, αλλά και μεγάλη θαυμάστρια του ελληνικού πολιτισμού από τον οποίο και άντλησε έμπνευση για τις φημισμένες της χορογραφίες.
Με το πέρας των δύο pop up καταστημάτων που ανοίξαμε στο City Center της Νέας Υόρκης και στο Soho, συνεχίσαμε στην Ιθάκη όπου και θα παραμείνουμε μέχρι και το τέλος του Σεπτέμβρη.

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO


Επόμενα σχέδια;

Τα επόμενά μας σχέδια περιλαμβάνουν άλλες δύο pop up boutique μέσα στο 2015 με προορισμό την Αμερική και τα Εμιράτα, καθώς και ένα κατάστημα στην Ελλάδα σε μία τοποθεσία έκπληξη.


Κάποτε διάβασα αυτή τη φράση την οποία ακολουθώ και συμβουλεύω όλους γύρω μου να κάνουν το ίδιο, "follow your dreams for as your dreams shall you become".

 

Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Από το pop up store στην Νέα Υόρκη: "Εκείνο που διαφοροποιεί ένα pop up από ένα συνηθισμένο κατάστημα είναι πως το εν λόγω δημιούργημα προδιαθέτει τον πελάτη πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα κλείσει."
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Homer &Co. στην Νέα Υόρκη
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
"Κάθε ελληνικό προϊόν που συνδυάζει μοναδικότητα και αυθεντικότητα θα μπορούσε να είναι εν δυνάμει μέλος της 'οικογένειας' μας." Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
“Φιλοξενούμε προϊόντα από όλη την χώρα, ενθαρρύνουμε τους ντόπιους παραγωγούς, ενώ ανανεώνουμε συνεχώς τη συλλογή μας με διαλεκτά υφαντά, χειροποίητα κεντήματα, ακόμα και ρούχα περασμένων δεκαετιών ανεκτίμητης αξίας.”Φωτο: Σταύρος "delas" Δελλαπόρτας/LIFO
Homer & Co. - Από την Ιθάκη, με αγάπη (για την Ελλάδα) Facebook Twitter
Ελλάδα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM