Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
1

Όταν η τάση ξεκίνησε, κανείς δεν πίστευε πως θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια και κυρίως τόσο μεγάλη επιρροή, αλλά τα «άσχημα sneakers» ή αλλιώς γνωστά και ως «παπούτσια του μπαμπά» είναι πιο hot τάση στα υποδήματα τώρα, όπως σημειώνει το βαρόμετρο του Bloomberg.

Χοντροκομμένα, ογκώδη και φλύαρα, τα άσχημα αθλητικά παπούτσια, έχουν φτάσει να πωλούνται στο λιανικό εμπόριο για εκατοντάδες ή και χιλιάδες δολάρια.

Αντιπροσωπεύουν επίσης μια μεγάλη πρόκληση για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αθλητικών παπουτσιών που δεν έχουν συνηθίσει τον ρευστό και γεμάτο υπερβολή κόσμο της υψηλής μόδας.

Μέχρι πρόσφατα, εταιρείες όπως η Adidas και η Puma θα μπορούσαν να βασίζονται σε σταθερές πωλήσεις μινιμαλιστικών, ρετρό στιλ όπως το Stan Smith της Adidas και το Clyde της Puma.

Ωστόσο, όλο και περισσότερο, οι αγοραστές στρέφονται προς τα πανάκριβα sneakers που παρουσιάζονται στις πασαρέλες οίκων όπως ο Louis Vuitton, ο Versace και ο Balenciaga.

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Βalenciaga Triple S σε ολόλευκο

Ο τελευταίος άλλωστε είναι για πολλούς ο υπαίτιος αυτής της τάσης καθώς χάραξε το δρόμο με το Balenciaga Triple S που έγινε sold out και το πιο πολυπόθητο παπούτσι της χρονιάς.

Κάποιοι το λάτρεψαν, ακόμη πιο πολλοί το μίσησαν, αλλά αυτό το sneaker ήταν παντού το θέμα συζήτησης και ψηλά στις λίστες των must have items.

Οι κατασκευαστές αθλητικών παπουτσιών έχουν αρχίσει να πλησιάζουν στη μόδα όσο πιο γρήγορα μπορούν. Η Adidas λάνσαρε τα ογκώδη  Yeezy του Kanye West και ακολούθησαν μοντέλα όπως το Yung 1.

Τη δεκαετία του 90, τέτοια παπούτσια θα απευθύνονταν μόνο σε μεσήλικες τουρίστες της Αμερικής, αλλά τώρα είναι στα πόδια όλων των χίπστερς και ταγκάρονται μανιωδώς στο Instagram.

Η Puma και η Fila έχουν επίσης «παρασυρθεί» από την τάση ενώ σχεδόν όλες οι εταιρίες επιχειρούν να δώσουν λίγο παραπάνω όγκο στα παπούτσια τους.

O ανταγωνισμός είναι μεγάλος...

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
Υeezy
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Yung της Αdidas
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
H πρόταση της Puma

Υποστηριζόμενα από τα social media και τη δημοτικότητα των high-end streetwear, τα sneakers έχουν καταστεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες σε είδη πολυτελείας, με πωλήσεις αυξημένες έως και 10% το 2017, σύμφωνα με την Bain & Co. Αντίθετα, οι πωλήσεις των συμβατικών αθλητικών υποδημάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόλις 2% πέρυσι, σύμφωνα με την NPD.

Το πρόβλημα για τις εταιρείες υποδημάτων είναι ότι αυτό που είναι best seller τώρα καταλήγει γρήγορα στο πίσω μέρος του ντουλαπιού, ακόμη και μέσα σε έξι μήνες, καθώς οι αγοραστές σπεύδουν στον επόμενο που θα λανσάρει ένα hot άσχημο παπούτσι.

«Οι κύκλοι ζωής αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα στον κόσμο της μόδας», δήλωσε στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Kasper Rorsted, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε καλύτερες πωλήσεις και κέρδη από το μήνα αυτό.

«Εκεί βρίσκεται η πρόκληση και η ευκαιρία. Μπορείτε να εντοπίσετε την τάση; Μπορείτε να δημιουργήσετε αυτό το παπούτσι με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από ό, τι συνήθως και να προλάβετε τους άλλους;», λέει εξηγώντας ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Η Adidas εκτιμά ότι θα ανταποκριθεί στην πρόκληση αυτή. Έχει δημιουργήσει ταχύτατα εργοστάσια στη Γερμανία και τις Η.Π.Α., τα οποία μπορούν να κόψουν με λέιζερ και να δημιουργήσουν ένα ζευγάρι παπουτσιών μέσα σε 24 ώρες. Αυτό είναι τρομακτικά ταχύτερο σε σχέση με τους δύο ή και τρεις μήνες που χρειάζονται οι παραδοσιακοί προμηθευτές και κατασκευαστές της εταιρείας στο Βιετνάμ, οι οποίοι παράγουν παπούτσια σε μεγάλες παρτίδες.

Οι κατασκευαστές αθλητικών υποδημάτων εξακολουθούν ωστόσο να βασίζονται σε πιο εδραιωμένα μοντέλα. Ενώ το Stan Smith, που αναστήθηκε πριν μερικά χρόνια, χάνει μέρος της δυναμικής του και τώρα αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% των παγκόσμιων πωλήσεων της Adidas, εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος στην Κίνα, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της εταιρείας.

Όμως η νέα σεζόν βρίσκει τους μεγάλους οίκους να έχουν ετοιμάσει νέες τάσεις και να ανεβάζουν πολύ το επίπεδο του ανταγωνισμού.

Φέτος το χειμώνα, δεν υπάρχει κανείς διάσημος οίκος μόδας που να μην υιοθέτησε πλήρως ή εν μέρει την τάση.

Η Balenciaga συνεχίζει να παίζει χρωματικά με το Triple S, o Gucci κυκλοφόρησε μια υπερπαραγωγή για τα πόδια μας, και ακόμη και ο κλασικός Tod's πειραματίζεται με τις γραμμές αυτές.

Θρασύτερος όλων ο Givenchy, o οποίος λανσάρει ένα υβρίδιο ορειβατικού και αθλητικού παπουτσιού που ειλικρινά θα έχει ενδιαφέρον αν δει κανείς πώς και από ποιον θα φορεθεί.

Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
O πειραματισμός των Tod's
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
Tα υπερβολικά Gucci
Τα άσχημα, χοντροκομμένα sneakers φέτος έχουν ακόμη μεγαλύτερο «θράσος» - Η τάση συνεχίζεται Facebook Twitter
To Givenchy υβρίδιο

Πρόσφατα είχαμε αναφερθεί και πάλι στο θέμα καθώς ακόμη και τα γυναικεία βραδινά παπούτσια είχαν αρχίσει να αφομοιώνουν τις τάσεις - με αμφιλεγόμενο αποτελέσματα...

Μόδα & Στυλ
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ