Γιατί οι συντηρητικοί Αμερικανοί χαρακτηρίζουν ως «αντιπατριωτική» την ταινία για τον Νιλ Άρμστρονγκ

Γιατί οι συντηρητικοί Αμερικανοί χαρακτηρίζουν ως «αντιπατριωτική» την ταινία για τον Νιλ Άρμστρονγκ Facebook Twitter
1

Η ταινία «First Man», που παρουσιάζει την ιστορία του Νιλ Άρμστρονγκ, του πρώτου ανθρώπου που πάτησε στο φεγγάρι, κατηγορείται από συντηρητικούς Αμερικάνους ως αντιπατριωτική και αντιαμερικάνικη. 

Οι γιοι του Άρμοστρονγκ δεν συμφωνούν, όμως δεν είναι ξεκάθαρες οι απόψεις του ανθρώπου που ταξίδεψε μαζί με τον Άρμστρονγκ στη Σελήνη, του Μπαζ Όλντριν. 

Στο ρόλο του Άρμστρονγκ πρωταγωνιστεί ο Ράιαν Γκόσλινγκ. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ της Βενετίας και απέσπασε γενικά καλές κριτικές. 

Στην ταινία δεν παρουσιάζεται η στιγμή στην οποία οι δυο Αμερικάνοι αστροναύτες τοποθετούν την αμερικάνικη σημαία στο φεγγάρι την 21η Ιουλίου 1969. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση πολλών Αμερικάνων συντηρητικών σχολιαστών. 

Όμως οι κριτικοί ανέφεραν πως τα αστέρια και οι ρίγες της σημαίας είναι ορατές στις σκηνές που διαδραματίζονται στη σελήνη. 

Σύμφωνα με την Daily Telegraph ο Γκόσλινγκ δήλωσε πως η προσγείωση στη Σελήνη «υπερβαίνει χώρες και σύνορα» και πως «τελικά αντιμετωπίστηκε ως ένα πανανθρώπινο επιχείρημα και έτσι θέλαμε να το παρουσιάσουμε». 

Επίσης ο ηθοποιός ανέφερε πως «ο Άρμστρονγκ δεν έβλεπε τον εαυτό του σαν Αμερικάνο ήρωα. Από τις συνεντεύξεις μου με την οικογένεια του και ανθρώπους που τον ήξεραν φαίνεται ακριβώς το αντίθετο. Και θέλαμε η ταινία να αντανακλά τον Νιλ». 

Την ίδια στιγμή η συντηρητική Αμερική είναι οργισμένη με την ταινία. Η παρουσιάστρια του Fox Έινσλεϊ Έρχαρντ συνέκρινε το φιλμ με τις διαμαρτυρίες από παίκτες του NFL. «Δεν πιστεύουν πως η Αμερική είναι μεγάλη. Θέλουν να γονατίζουν στη σημαία, στον εθνικό ύμνο. Φοβούνται να δείξουν την αμερικάνικη σημαία. Είναι το Χόλιγουντ». 

Παρόμοια είναι και η άποψη του γερουσιαστή από τη Φλόριντα, Μάρκο Ρούμπιο, ο οποίος ανέφερε πως «πρόκειται για παράνοια. Οι Αμερικάνοι πολίτες πλήρωσαν για την αποστολή, η οποία έγινε με αμερικάνικους πυραύλους, αμερικάνικη τεχνολογία και μετέφερε Αμερικανούς αστροναύτες. Δεν ήταν μια αποστολή του ΟΗΕ». 

Από την πλευρά του ο σκηνοθέτης της ταινίας Ντάμιεν  Σαζέλ απάντησε πως επιλέξαμε «να μην εστιάσουμε στη σκηνή με την τοποθέτηση της σημαίας, όπως και σε άλλα περιστατικά του ταξιδιού του Apollon 11. O στόχος μου ήταν να μοιραστώ με το κοινό λιγότερο γνωστές ιστορίες της αμερικάνικης αποστολής στη σελήνη. Ειδικά την προσωπική ιστορία του ΄Άρμστρονγκ και το τι σκέφτηκε και ένιωθε εκείνες τις διάσημες λίγες ώρες. 

Και η οικογένεια του Νιλ Άρμστρονγκ φαίνεται να υπερασπίζεται το αποτέλεσμα της ταινίας. Σε δήλωση της σημειώνει πως  «αυτή η ιστορία είναι ανθρώπινη και παγκόσμια. Φυσικά αναδεικνύει ένα κατόρθωμα της Αμερικής. Αλλά αναδεικνύει και ένα επίτευγμα "για όλη την ανθρωπότητα", όπως έγραφε η πλάκα που ο Νιλ και ο Μπαζ τοποθέτησαν στο φεγγάρι». 

Όμως ένα ποστάρισμα του συνταξιδιώτη του Άρμοστρονγκ, του 88χρονου Μπαζ Όλντριν, στο Twitter προκάλεσε νέα αναθέρμανση του θέματος. Την Κυριακή ο Όλντριν έγραψε μια σειρά από hashtag όπως #proudtobeanAmerican (περήφανος που είμαι Αμερικάνος) #freedom (ελευθερία) #honor (τιμή) #Apollo11 #July1969. 

Από αρκετούς θεωρήθηκε πως αυτές οι αναφορές δείχνουν πως ο Όλντριν συμφωνεί με την κριτική που δέχεται η ταινία.

Mε πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια