H Eλεωνόρα Σταθοπούλου απόψε στην Εστία

H Eλεωνόρα Σταθοπούλου απόψε στην Εστία Facebook Twitter
0

«Κοίτα, μαμά, αστραπές!» ούρλιαξε η Μόνικα βλέποντας τα ηλεκτρικά πλοκάμια να καψαλίζουν ουρανό και θάλασσα. Το φόρεμα κόλλησε μονομιάς επάνω της κι άρχισε να τρέμει. Mα γιατί ήρθαν εδώ; Mήπως η μητέρα σκοπεύει να αυτοκτονήσει; Mήπως δεν άντεξε αυτό που συνέβη με τον Ύπαρχο και θέλει να πνιγεί για να πάρει εκδίκηση;

Η Στέλλα, όμως, που η καταιγίδα την ενθουσίαζε, ξεπάτωνε ήδη με τις οπλές της τα σανίδια του καταστρώματος. Ώ, είναι βέβαιο πως σκοπεύει να ριχτεί στην πισίνα, πρόλαβε να σκεφτεί η Μόνικα, κι αμέσως η μητέρα την άρπαξε κι άρχισε να τρέχει, αστράφτοντας κι η ίδια σαν τον ουρανό, το ίδιο τρομερή με τη θύελλα, ισάξιες κι ισοδύναμες η μητέρα κι η θύελλα, το γέλιο της κι ο κεραυνός, έτρεχαν τραβώντας τη Μόνικα έξω απ’ τα όρια. Μαμά, φοβάμαι! τόλμησε να σκεφτεί κι αμέσως «χραπ!», το στόμα των νερών την κατάπιε.
Όταν, μια αιωνιότητα αργότερα, ανέβηκε στην επιφάνεια, αντίκρισε το ευτυχισμένο σώμα της μητέρας ανάσκελα, να χαμογελά στις ριπές που το μαστίγωναν. Κοίταξε καλύτερα. Υπάρχουν φορές που η μητέρα δεν είναι η μητέρα, αλλά μια αρχαία θεότητα, που τ’ απλωμένα μπράτσα της γίνονται φτερά και τα ξεδιπλώνει αγέρωχη, σαν φλάμπουρα του Αγίου Μάρκου, σαν σημαίες του ΕΛΑΣ, σαν «άλμπατρος» του Μπωντλαίρ. Και ανυψώνεται. Kαι ’σύ, που φοβόσουν πως θα κατακρημνιστεί στο έρεβος, το βλέπεις αυτό και θαμπώνεσαι''

-------------------

Το Καλό αίμα, κακό αίμα είναι μια συλλογή διηγημάτων όπου το πραγματικό και το φανταστικό, το τραγικό και το κωμικό, το σωστό και το λάθος, το καλό και το κακό, αναμειγνύονται και περιπλέκονται, με αποτέλεσμα ο αναγνώστης να οδηγείται σε έναν κόσμο σχεδόν μυθικό. Οι ήρωες των ιστοριών δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι, αλλά υπάρξεις ποιητικές, οι οποίες αντιστέκονται στην εξομοίωση και τον αφανισμό μέσα από πράξεις υπέρβασης που, ενώ στον «πραγματικό κόσμο» θα έμεναν στην αφάνεια, μέσα από την ιδιαίτερη γραφή της Ελεωνόρας Σταθοπούλου αναδεικνύουν τον κρυφό ηρωισμό τους.
Όλα τα πρόσωπα των διηγημάτων εκφράζουν μια λαχτάρα για λύτρωση. Θα καταφέρουν τελικά να τη ζήσουν; Δεν θα το μάθουμε ποτέ με σιγουριά, ακόμη κι αν μια γραμμή πριν από το τέλος όλες οι καμπάνες χτυπούν αναστάσιμα.

Η Ελεωνόρα Σταθοπούλου γεννήθηκε το 1955 στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο στην σχολή του Καρόλου Κουν και στο Εθνικό.
Έπαιξε στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Πήρε δύο Κρατικά Βραβεία Α' γυναικείου ρόλου για τις ταινίες 1922 του Ν. Κούνδουρου και Ένας ήσυχος θάνατος της Φρίντας Λιάπα. Έκανε για πολλά χρόνια ραδιοφωνικές παραγωγές στο Τρίτο και στο Πρώτο Πρόγραμμα. Σπούδασε αγιογραφία και παράλληλα άρχισε να γράφει.
Έχει εκδώσει δυο βιβλία, το Εκείνος και το Barbara, διάλογος με μια περσόνα (εκδ. Οδός Πανός). Το Καλό αίμα, κακό αίμα είναι το τρίτο της βιβλίο.

Η παρουσίαση θα γίνει στις εκδόσεις Εστία, Σόλωνος και Σίνα, στις 7 το βράδυ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.