Το Θέατρο Νέου Κόσμου παρουσιάζει στο YouTube παραστάσεις από το αρχείο του

Το Θέατρο Νέου Κόσμου παρουσιάζει στο YouTube παραστάσεις από το αρχείο του Facebook Twitter
Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Έμιλυ Κολιανδρή στο «Με δύναμη από την Κηφισιά»
0

Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, ένας από τους πιο δραστήριους θεατρικούς οργανισμούς της πόλης, ακολουθώντας την τάση των ημερών, παρουσιάζει στο YouTube παραστάσεις από το αρχείο του.

Έχοντας φιλοξενήσει κατά καιρούς στις σκηνές του κορυφαίους σκηνοθέτες, αγαπημένους ηθοποιούς, και στηρίζοντας πάντα τα νέα ταλέντα και τις θεατρικές ομάδες, το Θέατρο του Νέου Κόσμου διαθέτει ένα αρχείο σημαντικών παραστάσεων κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου και μια ιστορία που εκτείνεται σε πάνω από 2 δεκαετίες στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης. Οι τρεις σκηνές του πολυχώρου λειτουργούν παράλληλα καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, ενώ τα τελευταία χρόνια, εντάσσει στο ρεπερτόριό του και παραστάσεις που δίνονται σε άλλα θέατρα από διαφορετικές παραγωγούς εταιρείες.

Η ιστορία ξεκινά το 1995, όταν με πρωτοβουλία του σκηνοθέτη και ηθοποιού Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ιδρύεται η «Νέα Σκηνή Τέχνης» (αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία) και ανεβάζει την πρώτη της παράσταση, τη «Φιλονικία» του Μαριβώ, στον «ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ υπό σκιάν». Δύο χρόνια αργότερα, η νεοσύστατη εταιρεία αποκτά τη δική της μόνιμη στέγη: Μια ερειπωμένη αποθήκη, η πρώτη ζυθαποθήκη του ΦΙΞ, κηρύσσεται διατηρητέα ως αξιόλογο βιομηχανικό κτίσμα των αρχών του 20ού αιώνα και στη συνέχεια μετατρέπεται με όλες τις αναγκαίες προσθήκες σε ένα λειτουργικό θέατρο, με τρεις αίθουσες, το Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Πριν ακόμα ξεκινήσουν οι οικοδομικές εργασίες στο θέατρο, το καλοκαίρι του 1997 ανέβηκε στην αυλή ο «Κοινός Λόγος» της Έλλης Παπαδημητρίου, με φυσικό σκηνικό της παράστασης ένα ερειπωμένο σπιτάκι που έστεκε ακόμα, με τις επεμβάσεις του Αντώνη Δαγκλίδη (μπορείτε να δείτε την παράσταση παρακάτω). Και το φθινόπωρο ανέβηκε στην παλιά αποθήκη η «Βρομιά» του Ρόμπερτ Σνάιντερ, ενώ το σπιτάκι της αυλής μετατράπηκε για λίγους μήνες σε πρόχειρο φουαγιέ, όπου λειτουργούσε παράλληλα η έκθεση φωτογραφίας του Ηλία Μπουργιώτη με θέμα «Κούρδοι πρόσφυγες στην Ελλάδα», και πάλι με τις επεμβάσεις του Αντώνη.

Οι εργασίες για τη μετατροπή της παλιάς ζυθαποθήκης σε θέατρο ξεκίνησαν τον Μάιο του 1998 και ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο του 1999. Οι πρώτες παραστάσεις που ανέβηκαν στο νέο κτίριο ήταν «Ο Περλιμπλίν και η Μπελίσα» στην Κεντρική Σκηνή (Μάρτιος 1999) και οι «Δύο Θεοί» (Απρίλιος 1999) στον Κάτω Χώρο.

Αυτήν τη στιγμή, στο κανάλι του θεάτρου στο YouTube υπάρχουν διαθέσιμες δωρεάν 7 παραστάσεις, ενώ τις προσεχείς μέρες θα ακολουθήσουν πολλές ακόμα:

Με δύναμη από την Κηφισιά

Των Δημήτρη Κεχαΐδη, Ελένης Χαβιαρά

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

 

Ο βυσσινόκηπος

Του Αντόν Τσέχοφ

Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης

 

Τα κοκκινομπλέ πατίνια

Του Σταύρου Τσιώλη

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

 

Δύο Θεοί

Του Λένου Χρηστίδη

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

 

Τέσσερις αχτίδες συν μία ή Το μεγάλο μπλουμ του Μπρίλη

Των Ρεγγίνας Καπετανάκη και Βασίλη Ρίσβα

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

 

Κοινός λόγος

Της Έλλης Παπαδημητρίου

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

 

Επιθεωρητής

Βασισμένο στο έργο του Νικολάι Γκόγκολ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

 
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.