Ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα στο Μέγαρο Μουσικής

Ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
0

Ο κορυφαίος χορογράφος της Ιαπωνίας και ένας από τους σημαντικότερους στην Ευρώπη, ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα, έρχεται  στην Αθήνα για δυο παραστάσεις, την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Απριλίου (ώρα 20:00) με τη δημιουργία του, Μιρόκου,  μια στοχαστική εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στο χώρο και το φως,  εμπνευσμένη από το μοντέρνο χορό, τις πολεμικές τέχνες και το κίνημα μπούτο (butoh). Μόνος του στην σκηνή επί μια ώρα, ο Τεσιγκαουάρα, κινείται όπως ο αναρριχόμενος κισσός, με τη χάρη της φλόγας και  έχει έναν μοναδικό παρτενέρ: τους εξαιρετικούς φωτισμούς του, ένα σύμπαν χρωμάτων, αλλά και συμβολισμών. Η χορογραφία, τα σκηνικά, ο σχεδιασμός των φωτισμών και τα κοστούμια φέρουν την υπογραφή του ίδιου του Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα. Η μουσική επιμέλεια είναι των: Neil Griffiths, Kei Miyata, Saburo Teshigawara.

Ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα ξεκίνησε την καριέρα του στο Τόκιο, το 1981, αφού έκανε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό σπουδών: κλασσικό μπαλέτο και πλαστικές τέχνες. Πήρε από την αρχή αποστάσεις από τη συμβατική παράδοση του χορού στην Ιαπωνία και άρχισε να χτίζει ένα προσωπικό ύφος, βασισμένο στο διάλογο του χορευτή με το σώμα του, ύφος που εξελίχθηκε σε ένα σημαντικό ρεύμα του σύγχρονου χορού στη χώρα του.To 1985, μαζί με τη χορεύτρια Κέι Μιγιάτα (Kei Miyata) έφτιαξε την ομάδα KARAS( κοράκι στα ιαπωνικά) με την οποία άρχισε τις ομαδικές χορογραφίες και τα workshops, στο στούντιο στο Τόκιο και τη συμμετοχή σε μεγάλα φεστιβάλ και διεθνείς συναντήσεις.

Το 1986 έκανε ένα συγκλονιστικό ντεμπούτο στην Ευρώπη, στο Διεθνή Διαγωνισμό Χορογραφίας του Μπανιολέ, με το έργο του Kaze no sentan (Στην κόψη του ανέμου) και εκεί, ο ανήσυχος κόσμος του ευρωπαϊκού χορού ανακάλυψε στον Τεσιγκαουάρα  πρωτοφανείς φόρμες σωματικής έκφρασης, που δεν χρησιμοποιούσαν τις συμβατικές στιλιστικές τεχνικές. Ο Γουίλιαμ Φόρσάιθ, διευθυντής τότε των  Μπαλέτων της Φρανκφούρτης, κάλεσε γρήγορα τον Τεσιγκαουάρα να χορογραφήσει και από τότε η Ευρώπη υποδέχεται με ανοιχτές αγκαλιές αυτόν τον καλλιτέχνη, που διευρύνει διαρκώς τους ορίζοντές του: Κρατικό Μπαλέτο της Βαυαρίας, Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Παρισιού, Netherlands Dance Theater, Ballet du Grand Théâtre της Γενεύης κ.ά.

Ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter

Μιρόκου είναι το όνομα που έδωσαν οι Ιάπωνες στην τελευταία μετεμψύχωση του Βούδα, λίγο πριν  από τη νιρβάνα, όταν ο κόσμος αγγίζει την αρμονία. Ο Μιρόκου συμβολίζει την εντέλεια, την ύψιστη ποιότητα της επίγειας ζωής, που κατακτάται μέσα από διαρκείς αναμετρήσεις με τον  εαυτό και με τον έξω κόσμο.

Για τον  Τεσιγκαουάρα, η αρμονία είναι «μια διαρκώς κινούμενη ισορροπία, που δεν ολοκληρώνεται ποτέ» και η παράστασή του ακολουθεί τα αεικίνητα στάδια αυτής της ισορροπίας, σαν κεφάλαια μεταμορφώσεων, στα οποία εξερευνά τις ιδέες για την ανθρώπινη ύπαρξη, σε ένα παιχνίδι του σώματός του με τους φωτισμούς. Οι φωτισμοί λειτουργούν σαν όψεις του κόσμου, σε όλες τις κλίμακες του μπλε, από το ψυχρό της αυγής μέχρι το θαμπό γαλάζιο, που φτιάχνει την ψευδαίσθηση ενός υποβρύχιου σύμπαντος. Το μπλε σκουραίνει μέχρι το μαύρο της νύχτας και ο χορευτής μοιάζει να δίνει μια μάχη με το φόβο, ενώ τα παράθυρα άπλετου φωτός, που διακόπτουν το μαύρο, υπαινίσσονται μια απελευθερωτική νίκη.

Τρεις ψηλοί «τοίχοι» πλαισιώνουν το χώρο, μια σκηνογραφική ιδέα, που επιτρέπει στον χορευτή να παίζει με τις κλίμακες, να προβάλλει το σώμα του σαν μινιατούρα σε καμβά ή οθόνη ταινίας και να μεγεθύνει τις αναλογίες του ανθρώπου και του κόσμου. Κίνηση, φωτισμοί και μουσική δημιουργούν ένα τρισδιάστατο τοπίο και δικαιώνουν την άποψη του Τεσιγκαουαρά για τον «συνολικό» δημιουργό.

Ο Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter

Ο Τεσιγκουάρα, με το έργο του αυτό, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2007, στο Νέο Εθνικό Θέατρο του Τόκιο, φτιάχνει μια αλληγορία για τον κόσμο, δέσμιο χαοτικών δυνάμεων και συνθηκών, αλλά δείχνει να υποστηρίζει ότι αν η ανθρωπότητα μοιάζει με φυλακή, είναι ταυτόχρονα και άσυλο καθώς και μια αχανής έκταση πιθανοτήτων. Για τους θεατές, ο Μιρόκου είναι μια μορφή «αποφυλάκισης», κάθαρσης, έμπνευσης και επαναφόρτισης.

Το Μιρόκου, παρουσιάζεται στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη. Οι τιμές των εισιτηρίων είναι : € 11,50 (φοιτητικά) – 20,00 – 36,00 – 53,00 – 72,00(Διακεκριμένη Ζώνη).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.