Oι Schooligans στη Eurovision (not)

Oι Schooligans στη Eurovision (not) Facebook Twitter
0

Τον περασμένο Φεβρουάριο ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Λάμπης Ταγματάρχης, ζήτησε από τους Schooligans να κάνουν μια πρόταση για τη φετινή Γιουροβίζιον. "Θέλω έναν πιτσιρικά έξω από εταιρείες, έξω από κυκλώματα", μας είπε.

Για εμάς βέβαια, όπως και για πολύ κόσμο, η Γιουροβίζιον είναι ένα τσίρκο. Γκλαμουριές, ακροβατικά, οι τούμπες του Σάκη, τα μπούτια της Παπαρίζου... Είναι όμως και ένα τσίρκο που σχεδόν όλοι το βλέπουν. Τι θα γινόταν αν στη μέση του τσίρκου έβγαινε ξαφνικά κάποιος και έλεγε ένα τραγούδι τελείως ξεκάρφωτο, ένα τραγούδι ενοχλητικό; Απευθυνθήκαμε στον Γιάννη Αγγελάκα που είναι κάτι σαν σύμβουλος των Schooligans σε θέματα ηθικής και τρομοκρατίας. Ήταν σαφής: «Αν είναι να πει κάτι για όλους αυτούς τους Ευρωπαίους που μας βρίζουν και μας λένε γουρούνια, τότε ναι, αξίζει.»

Κάτσαμε λοιπόν με τον 20χρονο Απόλλωνα, πήραμε το πιο ανάλαφρο ίσως τραγούδι του και φτιάξαμε το P.I.G.S. (από τα αρχικά των χωρών Portugal, Italy, Greece, Spain). Ειδικά φέτος που η Γιουροβίζιον γίνεται στη Γερμανία της κυρίας Μέρκελ, θα ήταν ευκαιρία να ακουστεί στα μούτρα τους και στις τηλεοράσεις τους ένα "ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!" στα γερμανικά : "Auf Wiedersehen, my love, some pigs can fly, auf Wiedersehen"

Μόλις άκουσε το τραγούδι ο κ. Ταγματάρχης ενθουσιάστηκε. "Θα το κατεβάσω τη βραδιά του ελληνικού τελικού σαν εναλλακτική πρόταση της ΕΡΤ και ας αποφασίσει ο κόσμος που θα ψηφίσει". "Έχετε την τόλμη για κάτι τέτοιο;", του είπαμε. "Φυσικά και την έχω!", είπε.

Πέντε μέρες πριν τον τελικό παίρνουμε ένα τηλεφώνημα από έναν συνεργάτη του : "Παιδιά, δώσαμε μία τεράστια μάχη, αλλά δυστυχώς το P.I.G.S. δεν μπορεί να είναι στα υποψήφια." "Γιατί;", τον ρωτάμε. Η απάντησή του μας κούφανε : "Η Γιουροβίζιον δεν δέχεται πολιτικά τραγούδια!" "Μα ποιο πολιτικό τραγούδι;", του λέμε, "ένα ερωτικό τραγουδάκι είναι που το πολιτικό νόημα το δίνουν οι τέσσερις τελίτσες στον τίτλο. Απαγορεύονται οι τελίτσες;" Μας απαντάει με νέο κουφό επιχείρημα : "Είναι εκπρόθεσμο. Θα διαμαρτυρηθούν οι εταιρείες!" "Μα αυτό το ξέρατε από την αρχή!", του λέμε, "και στο κάτω-κάτω τα τραγούδια των εταιρειών παίζουν εδώ κι ένα μήνα σε όλα τα κανάλια. Αν κάποιο μειονεκτεί σε προβολή, είναι το δικό μας". Σ' αυτό δεν είχε καμία απάντηση ο συνεργάτης. Δεν ήταν δύσκολο να μαντέψουμε τον πραγματικό λόγο. Αφού η ΕΡΤ είναι κρατικό κανάλι, κάποια "εντολή άνωθεν" θα δόθηκε... "Έχω όμως να σας προτείνω το εξής", είπε στο τέλος ο συνεργάτης. "Να παρουσιαστεί το τραγούδι στον τελικό, έστω και εκτός ψηφοφορίας". Δεχτήκαμε. Αφού δεν θα άκουγε το τραγούδι η κυρία Μέρκελ, ας το άκουγε έστω ο κύριος Παπανδρέου...

Τη μέρα του τελικού όμως αρχίσαμε να ανησυχούμε. Το δελτίο τύπου που έστελνε παντού η ΕΡΤ δεν εξηγούσε τίποτα για το P.I.G.S. Ανέφερε απλώς το τραγούδι, χωρίς καν τις τελίτσες στον τίτλο. Απ' την άλλη, η Λένα Αρώνη, η παρουσιάστρια του τελικού, μας διαβεβαίωνε ότι το βράδυ θα ρωτούσε live τον Απόλλωνα "πώς προέκυψε αυτό το τραγούδι;", οπότε εκείνος θα έκανε ξεκάθαρο το νόημα της δικής του παρουσίας εκεί. Δυστυχώς το βράδυ η συγκεκριμένη ερώτηση δεν έγινε ποτέ. Αφηρημάδα της παρουσιάστριας ή "εντολή άνωθεν"; Πάντως ο Απόλλωνας πέρασε για τους περισσότερους σαν ένας ξεκάρφωτος guest. Ευτυχώς την άλλη μέρα, χάρη σε ένα δελτίο τύπου που στείλαμε εμείς, η Ελευθεροτυπία και το Έθνος μιλούσαν για ένα τραγούδι-έκπληξη. "Κρίμα που δεν στείλαμε το P.I.G.S. στη χώρα της Μέρκελ", έγραψε η Μαρίνα Πετρούτσου, "να έκανε η ΕΡΤ απευθείας ανάθεση, να γλίτωνε και το ξεφτιλίκι".



Schooligans

Eδώ διαβάστε την (μικρή) αυτοβιογραφία του 20χρονου Απόλλωνα Ρέτσου, συνθέτη του Some pigs can fly

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.