Βλέπετε Eurovision; Πάρτε τη στα σοβαρά

Βλέπετε Eurovision; Πάρτε τη στα σοβαρά Facebook Twitter
0

Ηρθε η ώρα, τα πράγματα να μπουν στη θέσης τους...Η Eurovision είναι κάτι περισσότερο από ένα πανηγυράκι, λέει η ακαδημαικός Κάρεν Φρίκερ που μαζί με τους συνεργάτες της ερευνά το πολιτικοκοινωνικό νόημα του συγκεκριμένου “ελαφρου” Φεστιβάλ τραγουδιού. Η Φρίκερ είναι λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και βλέποντας πίσω από την λαμπερή σκηνή της Eurovision θα είναι η πρώτη που θα παρουσιάσει πανεπιστημιακό σύγγραμα για το θεσμό, έχοντας μάλιστα απορίες για το σνομπάρισμα της ακαδημαικής κοινότητας στα τεκταινόμενα της Eurovision: "Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η ακαδημαϊκή κοινότητα σνόμπαρε τόσα χρόνια τον διαγωνισμό. Πρόκειται για 56 χρόνια λαϊκής κουλτούρας και ευρωπαϊκής συνειδητοποίησης", λέει.

Βλέπετε Eurovision; Πάρτε τη στα σοβαρά Facebook Twitter

Για την ίδια, αυτός ο διαγωνισμός είναι ένας “θησαυρός” που μέσα του κρύβονται πολλά διαφορετικά νοήματα που για να τα ξεχωρίσεις χρειάζεται γνώση της διεθνούς πραγματικότητας. "Η εργασία μου πραγματεύεται το πώς αποτυπώνονται όλες οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στην Ευρώπη στην Eurovision, από την πτώση του Τείχους το 1989 μέχρι το σαρωτικό κύμα μετανάστευσης στα μέσα του νέου αιώνα", λέει η καθηγήτρια επισημαίνοντας ότι ο θεσμός αυτός έχει τα περισσότερα μέλη από όλες τις ενώσεις. Ο αριθμός των συμμετεχόντων (43), δείχνει και που βρίσκονται τα ψυχολογικά όρια της Ευρώπης τον 21ο αιώνα. "Η Eurovision είναι ένα γήπεδο συνειδητοποίησης της Ευρωπαϊκής ταυτότητας. Η εθνική και ευρωπαϊκή αυτοεπιβεβαίωση εκδηλώνεται πανηγυρικά σε αυτό το διαγωνισμό", συμπληρώνει ο συνεργάτης της ακαδημαϊκού, Γκλούχοβικ. “ Εδώ τα όρια, τα σύνορα και οι προοπτικές της Ευρώπης αναδεικνύονται σε μείζον ζήτημα".

Βλέπετε Eurovision; Πάρτε τη στα σοβαρά Facebook Twitter

Οι ερευνητές ως χαρακτηριστικό, αναφέρουν το παράδειγμα του Ισραήλ και της Ρωσίας "Πολλοί ρωτάνε γιατί το Ισραήλ και η Ρωσία συμμετέχουν σε έναν ευρωπαϊκό διαγωνισμό; Ο λόγος είναι ότι όλοι παλεύουν να πάρουν λίγο από την αυτοαναφορικότητα των υπόλοιπων χωρών. Και επιπλέον, είναι μια καλή ευκαιρία να προβάλλουν τη χώρα τους στον έξω κόσμο", υποστηρίζει η Φρίκερ. Η ίδια αφού επισημαίνει ότι μετά την πτώση του Τείχους, το επίκεντρο της Eurovision έχει μεταφερθεί ανατολικότερα, “εστιάζει¨στο Αζερμπαιτζάν: “Αν δεν ήταν η Eurovision, κανείς δεν θα αναρωτιόταν πού είναι αυτή η χώρα, τι κάνει, πως ζουν οι άνθρωποι εκεί. Ο διαγωνισμός δίνει μια δύναμη και μια ευκαιρία να προβάλει την παρουσία του σε εκατομμύρια τηλεθεατών". Όπως λέει η Φρίκερ, αυτός ο “ελαφρός” θεσμός τραγουδιού επανακαθορίζει τις σχέσεις ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης και αποτελεί ίσως, έναν από τους λίγους τρόπους με τους οποίους οι Ευρωπαίοι νοιώθουν πως ανήκουν πραγματικά στην Ευρώπη. “Την βραδιά αυτή η Ευρώπη ενώνεται πραγματικά”.





0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ