ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Τα χαϊκού της πόλης

Τα χαϊκού της πόλης Facebook Twitter
0

Τα χαϊκού της πόλης Facebook Twitter

 

—  Πρώτα σου έρχεται το κείμενο ή το σχέδιο; Πάνε μαζί. Θέλω να έχουν την ίδια δύναμη. Απλώς είμαι σε μια φάση της ζωής μου που με ενδιαφέρει πάρα πολύ η αφαίρεση. Δηλαδή, όσο πιο λίγα, τόσο πιο καλά. Και ως προς το κείμενο, αν νιώθω ότι κάποια λέξη είναι περιττή, την αφαιρώ. Αυτό το καταλαβαίνω το πρωί. Συνήθως τα γράφω το βράδυ και το πρωί, που είναι πιο καθαρό το μυαλό, καταλαβαίνω αν κάτι είναι περιττό.

—  Υπάρχει καθόλου θεατρικότητα μέσα σε όλο αυτό; Δεν ξεκίνησα να κάνω κάτι που να έχει θεατρικότητα, αλλά επειδή έχω σπουδάσει θέατρο και είμαι πολλά χρόνια μέσα σε αυτό ως ηθοποιός, συμβαίνει αυτόματα.

—  Αυτή η αφαίρεση από πού προέκυψε; Η αφαίρεση, εκτός του ότι έχει προκύψει από τη ζωή μου, είναι και κάτι που επιδιώκω πλέον και στο θέατρο. Όσο είσαι νέος, θέλεις να κάνεις πολλά. Μεγαλώνοντας, ειδικά στο θέατρο, όσο λιγότερα και καθαρά πράγματα κάνεις, τόσο πιο καλά είναι. Αυτό μου αρέσει πια: η αφαίρεση, η ουσία και η καθαρότητα.

—  Λένε ότι η δουλειά σου μοιάζει πάρα πολύ με τα χαϊκού; Ναι, τα διάβαζα παλιά και μου άρεσαν οι εικόνες που έβγαζαν.

—  Η εποχή τη σηκώνει την αφαίρεση; Ναι. Είμαι απόλυτος σε αυτό. Πάνω απ' όλα, πρέπει να είσαι αληθινός. Αφαίρεση και αλήθεια. Είναι περίεργο που αυτά τα δύο πράγματα ίσως και να μην μπορείς να τα ενώσεις.

—  Γιατί γράφεις μόνο βράδυ;  Έχει ησυχία. Πολλές φορές παίρνω το αυτοκίνητο και τριγυρνώ στην πανέμορφη νυχτερινή Αθήνα.

—  Σου βγαίνουν με τη μία;  Όχι. Πάντα κουβαλάω μαζί μου χαρτί και μολύβι. Αν μου πεταχτεί μια ιδέα ή δω μια εικόνα, τη σημειώνω. Μετά τις μαζεύω και τις επεξεργάζομαι.

—  Ποια είναι τα μοτίβα σου; Δεν έχω. Όταν διάβασα το βιβλίο μετά από καιρό κατάλαβα ότι έχει αυτοβιογραφικά στοιχεία, με ιστορίες δικές μου, προσωπικές, και ιστορίες φίλων μου. Καμιά ιστορία στο βιβλίο δεν είναι επινοημένη. Χάρη στο θέατρο, έχω συνηθίσει να παρατηρώ τους ανθρώπους, τη συμπεριφορά τους, τις γκριμάτσες τους, το ντύσιμό τους.

—  Η νύχτα, όμως, είναι πανταχού παρούσα; Με κατατρέχουν οι κορυδαλλοί και οι κουκουβάγιες. Εγώ νιώθω ότι είμαι πιο δημιουργικός τη νύχτα.

—  Το βράδυ μπορείς να είσαι αισιόδοξος; Νομίζω ότι τότε είμαι πιο αισιόδοξος. Η αισιοδοξία είναι κάτι που με προβληματίζει τελευταία, αν τη συνδέσω με την άλλη σιχαμένη λέξη, την κρίση. Είναι λίγο κλισέ να λες «είμαι αισιόδοξος». Εγώ είμαι απ' όλα. Και αισιόδοξος και απαισιόδοξος.

  Φοβάσαι ότι μπορεί να σε στοιχειώσει όλο αυτό; Να βλέπεις δηλαδή τους ανθρώπους μόνο ως πηγή
έμπνευσης; Με έχει στοιχειώσει ήδη, αλλά με καλό τρόπο. Δεν είναι κακό πράγμα η δημιουργία.

—  Χρησιμοποιείς κάποιο σύστημα στο γράψιμό σου; Όχι, δεν έχω. Το σύστημά μου είναι η αλήθεια μου.

—  Όμως, σκέφτεσαι σαν παιδί πολλές φορές. Το έργο μου έχει μια παιδικότητα, γιατί ήθελα να βγάλω αυτή την αθωότητα. Η παιδική ζωγραφική είναι πολύ δυνατή. Μπορεί να σε κάνει να γελάσεις και να κλάψεις ταυτόχρονα. Δυνατή, τρομακτική, επικίνδυνη. Δίδασκα ζωγραφική σε ένα παιδάκι και ήταν κάτι το καταπληκτικό. Σουρεαλιστής από τα επτά του. Την πρώτη μέρα γύρισε και μου είπε, «μπορώ να κάνω τον ουρανό ροζ». Αυτή η παιδικότητα με ενθουσιάζει.

—  Σε κάνει να αποστασιοποιείσαι κιόλας; Θα έλεγα καλύτερα ότι με προστατεύει.

—  Αν δεν σου αρέσει κάτι, τι κάνεις; Το πετάω. Μου αρέσει, γενικά, να πετάω. Όταν έκανα εκκαθάριση στο σπίτι, πέταξα σχεδόν τα πάντα και κράτησα ένα κρεβάτι και τις απαραίτητες καρέκλες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πετάω και τις ιστορίες.

—  Πότε βάζεις, όμως, τελεία; Πότε νιώθεις ότι έχεις τελειώσει; Υπάρχει μια στιγμή που νομίζω ότι έχω τελειώσει, αλλά αυτό το καταλαβαίνω μετά από λίγο καιρό, που στέκομαι πιο αντι-
κειμενικά απέναντι στο έργο, χωρίς συναίσθημα, όταν είναι πιο καθαρό το μάτι. Προσπαθώ να αποφεύγω το μελό και τους υπερβολικούς συναισθηματισμούς, γιατί έχω μια τάση προς τα εκεί.

—  Πότε το μελό καταλήγει βαρετό; Όταν γίνεται τρόπος. Το βλέπω και στους ανθρώπους. Έχω μια φίλη που κλαίει συνέχεια. Ε, δεν τη λυπάμαι πια, γιατί της έχει γίνει τρόπος ζωής αυτό.

—  Σε ενδιαφέρει να συγκινήσεις; Με ενδιαφέρει ο αναγνώστης να νιώσει οτιδήποτε την ώρα που διαβάζει. Οτιδήποτε, φτάνει να γίνει κάτι.

—  Ταιριάζει με την εποχή αυτό που κάνεις; Νιώθεις ότι το έργο σου μπορεί να είναι εκτός κλίματος; Εντελώς το αντίθετο. Αυτή η εποχή μου κάνει. Μου ήρθε ξαφνικά. Κάποιες ιστορίες μπορεί να είναι παμπάλαιες, αλλά ένιωθα ότι πρέπει να τις διαφυλάξω. Μετά, όλο αυτό συνεχίστηκε σαν σε αλυσίδα.

—  Όταν σου είπαν ότι θα εκδοθεί το βιβλίο, τι έκανες; Βγήκα έξω και χόρευα στον δρόμο. Δεν το περίμενα, να σου πω την αλήθεια.

—  Την έκθεση την έχεις συνηθίσει; Λόγω θεάτρου, ναι. Αλλά, πραγματικά,  είναι κάτι που δεν συνηθίζεται.

—  Σε τραβάει πιο πολύ ευτυχία ή η δυστυχία; Η ευτυχία. Ακόμα, όμως, και να σου συμβεί κάτι κακό, μπορείς να το μεταμορφώσεις σε καλό.

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ