ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Κατάθλιψη της κατάληψης

Facebook Twitter
0

Περνάω έξω από έναλύκειο σε κατάληψη. Μουσική βγαίνει απόμέσα (νομίζω πως είναι grunge, αλλά τι ξέρωεγώ από τα σαράντα είδη του ροκ...). Στασκαλιά μαθητές καπνίζουν. Φωνές καιγέλια έρχονται σε κύματα.

Τους βλέπω και τουςζηλεύω. Τόση ελευθερία δεν θα μπορούσαούτε να την ονειρευτώ στα μαθητικά μουχρόνια. Η μεγάλη μας επανάσταση: νακαπνίσουμε ένα τσιγάρο στις τουαλέτες.Να πετάξουμε μία σαΐτα στην τάξη, ναφέρουμε σκονάκι στις εξετάσεις...

Μικρή γεύση επανάστασηςέζησα χρόνια μετά, απόφοιτος στοΠανεπιστήμιο και αργότερα τουρίστας,το Μάη του ‘68 στο Παρίσι. Τούτοι δω,όμως, το παίζουν Τσε Γκεβάρα από ταδεκαπέντε τους. Στα δικαιολογημένααιτήματά τους για καλύτερες συνθήκεςστο σχολείο κολλάνε και μερικά πολιτικάσυνθήματα, έτσι, για να νιώσουν πιοοικουμενική τη χειραφέτηση.

Είναι παιδεία και οικαταλήψεις. Άλλου είδους αυτή. Συμπληρώνεικαι εξισορροπεί το στενοκέφαλο, ξύλινο,δογματικό σχολείο. Το σχολείο που σχεδόνπια δεν έχει νόημα. Όπως είπαν κάποιαπαιδιά: έτσι κι αλλιώς εδώ δεν μαθαίνουμετίποτα - υπάρχουν τα φροντιστήρια.

Αναρωτιέμαι: αν τοσχολείο ήταν ζωντανό, ενδιαφέρον, πλούσιοσε γνώσεις και εμπειρίες, θα γίνοντανκαταλήψεις; Αν δεν ήταν ένα μεγάλοπαπαγαλείο όπου οι καθηγητές παπαγαλίζουντη «διδακτέα ύλη» του υπουργείουκαι οι μαθητές τούς καθηγητές, θα υπήρχεκίνητρο;

Οι καταλήψεις δείχνουντη χρεοκοπία του εκπαιδευτικού μαςσυστήματος. Κάνει κανείς κατάληψη σεένα κινηματογράφο, σε ένα γήπεδο; Αν τοσχολείο πρόσφερε τη «χαρούμενη γνώση»του Νίτσε, ποιος θα ήθελε να το κλείσει;

Έτυχε να πάω σε καλόσχολείο - και, τώρα που το θυμάμαι,σκέπτομαι πως κι αν ακόμα κυκλοφορούσεεκείνη την εποχή η (αδιανόητη) ιδέα τηςκατάληψης, δεν θα την αγκάλιαζα μετίποτα. Θα μου στερούσε την περιπέτειατης γνώσης, που την έβρισκα συναρπαστική.

Βλέπω τους επαναστάτεςπου καπνίζουν στα σκαλιά. Τους φθονώκαι τους λυπάμαι. Τους φθονώ για τηνελευθερία τους και τους λυπάμαι για τηχρήση της...

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ