ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μεταξύ κότας και κτήνους

Μεταξύ κότας και κτήνους Facebook Twitter
0

«Ναι,αλλά εδώ είναι διαφορετικά...»

Ωςαπάντηση, σε κάθε... εναλλακτική είδηση,ετούτο το γνωστό, ελληνικό τροπάριο. Οαντίλογος της φυλής. Το επιχείρημα τουκάθε -και είναι πολλά- εθνικού μαςελλείμματος.

Ήμουνστην Κύπρο την περασμένη εβδομάδα. Καιάκουσα τον Πρόεδρο Τάσσο Παπαδόπουλονα ανακοινώνει ότι «σύντομα θα υπάρξεικαι νομοθετική ρύθμιση για την ίδρυσητριών ιδιωτικών πανεπιστημίων στηνΚύπρο».

Παρασύρθηκαπρος στιγμήν, και σκέφτηκα πως αν βγωέξω στους δρόμους, θα συναντήσωεξαγριωμένους διαδηλωτές να φωνάζουν«κάτω τα χέρια από τη δωρεάν παιδεία»,και άλλα που μου 'χουν μείνει από δω.

«Στόχοςμας είναι να γίνει o τόποςμας κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας γιαφοιτητές από άλλες ευρωπαϊκές, αλλά καιγειτονικές χώρες της Μέσης Ανατολής»συνέχισε ο κ. Παπαδόπουλος, χωρίς ναυπάρξει ούτε μία αντίδραση από κανένακόμμα της αντιπολίτευσης, ούτε καν απότο κομουνιστικό ΑΚΕΛ.

Σκεφθείτε.Είναι-δεν-είναι 15 χρόνια που η Κύπροςαπέκτησε δικό της πανεπιστήμιο. Πριναπό αυτό, όλα της τα παιδιά που ήθελανή μπορούσαν να σπουδάσουν, αναγκαστικάξενιτεύονταν - τα περισσότερα για Ελλάδακαι Αγγλία.

Έτσι,απουσίαζε πάντοτε από το νησί ένα πολύδημιουργικό κομμάτι της νεολαίας του.Η κοινωνική ζωή ήταν μαραμένη. Πώς αλλιώςνα ‘ναι, χωρίς τις ανησυχίες, τουςξεσηκωμούς, τις ιδέες, τους πειραματισμούς,τα λάθη των νέων παιδιών.

Τοπανεπιστήμιο της Κύπρου στήθηκε σταπρότυπα των σύγχρονων, ημικρατικώνπανεπιστημίων της Ευρώπης. Σήμερα,περπατά σταθερά και με αυξανόμενη φήμη,στο δρόμο της επιστημονικής καταξίωσης.Η διαρροή παιδιών προς το εξωτερικόπεριορίστηκε αρκετά. Λίγες ήταν οιαπώλειες από την Αγγλία, την Αμερική,τη Γερμανία και τη Γαλλία. Πολλές απότην Ελλάδα.

Εδώβιώσαμε πέρυσι μιαν αστεία «εκπαιδευτικήμεταρρύθμιση» που, όποιος μπορέσειαξιόπιστα να εξηγήσει τι και πώςμεταρρυθμίστηκε κερδίζει ένα ωραίοδείπνο πολυτελείας με το νέο υπουργόΠαιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη.

(Κάποτε,ψιθυρίζει εδώ ο εντός μου προβοκάτορας,το αξίωμα αυτό κατείχαν φωτισμένοιάνθρωποι, γραμματιζούμενοι, δάσκαλοι,λάτρεις της επιστήμης...)

Κιαπ' έξω, στην αγορά, ο θόρυβος απόπαραπλανημένους και λαϊκίζοντες. «Ταπαιδιά μας». «Η σπουδάζουσα νεολαίαμας». Ουδέποτε τόσο πολύ χάιδεμα σεπαιδιά που συνήθισαν και επέβαλαν τημετριότητα και τη φτήνια - συνεπικουρούμενοι,ασφαλώς, από «μεγάλους» τηςπολιτικής και της κοινωνίας σαχλαμαρίζοντες.

Σουλένε «είναι άλλο εδώ το σύστημα».Σου εξηγούν, π.χ., ότι υπάρχουν πολλοίφοιτητές εδώ που είναι φτωχοί καιεργαζόμενοι, και άρα είναι άδικο νακαταργηθεί ο... θεσμός του «αιώνιουφοιτητή».

Έχουνδίκιο. Μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν φτωχάπαιδιά, που αναγκάζονται να εργάζονταιταυτόχρονα με τις σπουδές τους...

Σουλένε «είναι άλλη η νοοτροπία μας»,όταν τους επισημαίνεις, π.χ., ότι, κοιτάξτενα δείτε, ρε παιδιά, και στην Ιταλίααπαγορεύτηκε το κάπνισμα στους κλειστούςχώρους, και στη Γαλλία από προχθές, καιστην Τουρκία σε λίγους μήνες.

Σαννα μιλάς σε τοίχο. Τίποτα. Ντιπ, τούβλο.«Δεν με νοιάζει. Εγώ έτσι γουστάρωνα ζω» απαντά. Ο ίδιος τύπος που μεμεγάλη ευκολία θα στιγματίσει μια άλληπαρανομία, που δεν τον βολεύει.

Έξωόταν πηγαίνει, ο μάγκας γίνεται αρνάκιβεβαίως. Γιατί εκεί δεν τον παίρνει. Καιστην ουρά στέκεται. Και το τσιγάρο δενανάβει. Και εξυπνάδες στους δρόμους δενμπορεί να κάνει. Και σκουπίδια έξω απότους κάδους δεν μπορεί να πετάξει. Καιάνω-κάτω τα αμφιθέατρα και τα εργαστήριαστα πανεπιστήμια δεν μπορεί να κάνει.Κοτούλα.

Κοτούλαπου, μόλις ξαναπατήσει το πόδι στα πάτριαεδάφη, ξαναγίνεται κτήνος. Και αρχίζειαμέσως να κατηγορεί όλους τους άλλουςγια «ρατσιστικές και καταπιεστικέςσυμπεριφορές εναντίον των πολιτώντους», δοξάζοντας ταυτόχρονα τηναχαλίνωτη δημοκρατία-ασυδοσία πουαπολαμβάνουν εδώ.

ΠαράξενοDNA, μα τον Δία!..

Στήλες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ