Μετρό - Γραμμή 4: Τι σηματοδοτεί η απόφαση του ΣτΕ για την συνέχιση του έργου

Μετρό - Γραμμή 4: Τι σηματοδοτεί η απόφαση του ΣτΕ για την συνέχιση του έργου Facebook Twitter
0

Θα πρέπει να συνεχιστεί ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό και να αποφευχθεί η ακύρωσή του, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς που αναδεικνύουν τον οδικό χάρτη της απόφασης του ΣτΕ.

Μετά την απόφαση του ΣτΕ για αποδοχή των προσφυγών των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, φάνηκε να δημιουργείται εμπλοκή για τα επόμενα βήματα στην εξέλιξη του έργου.

Τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατέθεσαν οι δύο κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom που διεκδικούν το έργο.

Όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς ενόψει της δημοσιοποίησης του διατακτικού του Ανώτατου Δικαστηρίου, η απόφαση του ΣτΕ παράσχει κατευθύνσεις που θα επέτρεπαν στην Αττικό Μετρό να θέσει στην τελική ευθεία το έργο και αποφευχθεί το ενδεχόμενο να χαθεί και άλλος χρόνος.

Παρά τις έντονες ανησυχίες που διατυπωθήκαν και οι οποίες πήγαζαν από το ενδεχόμενο το ΣτΕ αποδεχόμενο τα ασφαλιστικά μέτρα να έθετε αμφότερους τους συμμετέχοντες εκτός διαγωνισμού, η προσεκτική μελέτη της απόφασης δεν φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτήν την ερμηνεία.

Το ΣτΕ σημειώνει τις ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό και αποδέχεται συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών με βάση τις οποίες έκανε και δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα. Σημειώνει ωστόσο με σαφήνεια την πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία προς διόρθωση, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να προχωρήσει με τη φάση ανοίγματος των οικονομικών προσφορών.


Συγκεκριμένα, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν θέτει ζήτημα ακύρωσης του διαγωνισμού, αλλά ανοίγει το δρόμο προς την Αττικό Μετρό προκειμένου να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να το καταθέσει ξανά αφού προηγουμένως ενημερώσει με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ την τεχνική αξιολόγηση των δύο «σχημάτων».


Κατά τις ίδιες πηγές, δεν είναι υπάρχει λόγος η πολιτεία σε αυτή τη φάση να λάβει απόφαση επί της ματαίωσης του διαγωνισμού, ούτε χρειάζεται να περιμένει 1,5 χρόνο για να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης, παίρνοντας το ρίσκο να βρεθεί στο χειρότερο σενάριο ενώπιον μίας απόφασης που θα αποκλείει και τους δύο συμμετέχοντες, καθιστώντας το διαγωνισμό άγονο και έχοντας χάσει άλλους 18 μήνες.


Στο πλαίσιο αυτό η Αττικό Μετρό θα πρέπει να ζητήσει να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση της Δικαιοσύνης. Αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει αισίως 3 χρόνια.


Πρόκειται για ένα εξαιρετικά κρίσιμo ζήτημα, όπως αναδεικνύεται και από παράγοντες του κλάδου: «Μία ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού πέραν των σημαντικότερων καθυστερήσεων που θα προξενούσε σε ένα πολύ σημαντικό έργο για ολόκληρη την αγορά, θα σήμαινε και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού ο νέος διαγωνισμός θα απαιτούσε τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, ακόμα και με τις καλύτερες συνθήκες υλοποίησης»


To μέλλον του διαγωνισμού θεωρείται κρίσιμο για την αγορά του κλάδου καθώς το χαρακτηρίζουν «ένα τόσο ώριμο και σημαντικό δημόσιο έργο σε μία αγορά που ακόμα και πριν τον κορωνοϊό είχε δεχθεί ανηλέως από τις συνέπειες της κρίσης από την απουσία κατασκευαστικού αντικειμένου». Συνεπώς, η οποιαδήποτε σκέψη για ματαίωση ενός συγχρηματοδοτούμενου διαγωνισμού 1,8 δις ευρώ θα έδινε, όχι μόνο στους διεκδικητές αλλά και σε μία ολόκληρη αλυσίδα άλλων κλάδων όπως τσιμεντοβιομηχανίες, χαλυβουργίες και μελετητικές εταιρείες εντελώς λάθος σήμα, αν όχι έντονη ανησυχία.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Οικονομία / Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Η ΕΚΤ επισήμανε «τα αυξημένα επίπεδα χρέους και τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα», καθώς και την υποτονική ανάπτυξη και τις αβεβαιότητες που προκαλούνται από τα πρόσφατα «εκλογικά αποτελέσματα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο»
LIFO NEWSROOM