Τι αλλάζει σε ΕΝΦΙΑ, 100 δόσεις και φορολόγηση εφοπλιστών

Τι αλλάζει σε ΕΝΦΙΑ, 100 δόσεις και φορολόγηση εφοπλιστών Facebook Twitter
9

Στις αλλαγές που συζητά η κυβέρνηση σε σχέση με τη ρύθμιση των 100 δόσεων, τον ΕΝΦΙΑ, τους ελέγχους για τη φοροδιαφυγή, αλλά και τις αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών, αναφέρεται σε συνεντεύξεις του στις εφημερίδες «Πρώτο Θέμα» και «Real News», ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.

Για τον ΕΝΦΙΑ λέει στη «Real News» ότι η κυβέρνηση πρέπει να κάνει «ό,τι είναι δυνατόν» ώστε ο φόρος να είναι πιο δίκαιος και πιο αναλογικός. «Αυτή την πρόταση καταθέσαμε στους θεσμούς και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο διάλογος» προσθέτει, ενώ αφήνει ανοιχτή την ημερομηνία κατά την οποία οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα κληθούν να καταβάλουν την πρώτη δόση του φόρου, δηλώνοντας πως «η πρώτη δόση θα εξαρτηθεί από τη συμφωνία με τους θεσμούς».

Αναφερόμενος στην ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, ο κ. Αλεξιάδης λέει στην ίδια εφημερίδα ότι το υπουργείο εξετάζει μία σειρά από μέτρα, όπως το να κλείνουν οι εφορίες κάποιες ημέρες την εβδομάδα.

«Θα είναι στις εφορίες οι εφοριακοί, θα εξυπηρετούν το κοινό σε ειδικές περιπτώσεις αλλά δεν θα είναι ανοιχτές για όλο το κοινό» εξηγεί ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών. Προσθέτει επίσης ότι εξετάζονται μετατάξεις υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες στον χώρο των εφοριών για να ενισχυθούν, ότι θα επιταχυνθούν οι προσλήψεις που είναι σε εκκρεμότητα αλλά και ότι θα εφαρμοστεί δέσμη από μέτρα για να γίνει εξοικονόμηση προσωπικού.

Στη συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα και ερωτηθείς σχετικά με τη ρύθμιση των 100 δόσεων, ο αναπληρωτής υπουργός επισημαίνει ότι «πρέπει να δούμε παρεμβάσεις που ίσως το προηγούμενο διάστημα δεν είδαμε. Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το χρέος του σε λιγότερο από τις 100 δόσεις, για ποιον λόγο να υπαχθεί σε αυτές;».

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, διεξάγονται συζητήσεις με τους θεσμούς για το «πώς θα υπάρξουν έλεγχοι ώστε να δούμε ποιοι πρέπει να εντάσσονται και ποιοι όχι» με στόχο να επιβληθεί μια πιο αυτοματοποιημένη διαδικασία μέσω συγκεκριμένων κριτηρίων. Απαντώντας για το ίδιο θέμα στη «Real News» ξεκαθαρίζει ότι δεν θα ξαναδοθεί η ευκαιρία στους οφειλέτες για ρύθμιση χρεών σε 100 δόσεις.

Ο Τρύφων Αλεξιάδης αποκαλύπτει σε άλλο σημείο της συνέντευξής του στο «Πρώτο Θέμα» ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η μεγάλη διασταύρωση που γίνεται με τους τραπεζικούς λογαριασμούς. «Ήδη από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας προκύπτουν χιλιάδες περιπτώσεις ανακόλουθων καταθέσεων σε σχέση με τις φορολογικές δηλώσεις το διάστημα 2000-2012. Βρέθηκαν δηλαδή φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις με καταθέσεις εκατομμυρίων, ενώ δήλωναν 60.000 ή 70.000 ετήσιο εισόδημα. Άπαντες με αυτόματο τρόπο θα κληθούν να δικαιολογήσουν πού βρήκαν αυτά τα χρήματα. Μιλάω για εκατοντάδες χιλιάδες φυσικά πρόσωπα και λογαριασμούς» προειδοποιεί.

Απαντώντας σε ερώτηση του «Πρώτου Θέματος» σχετικά με τις αλλαγές στη φορολογία των εφοπλιστών, ο κ. Αλεξιάδης σημειώνει: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν αποδείξει σε κρίσιμες στιγμές τα πατριωτικά τους αισθήματα θα πρέπει για ακόμα μία φορά να αποδείξουν ότι αγαπάνε τη χώρα. Αν όμως εμείς πάμε να επιβαρύνουμε τη ναυτιλία περισσότερο από όσο πρέπει, αυτό θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά υπέρ της ναυτιλίας άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Παράλληλα, εμείς θα χάσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, αλλά και πολύτιμα έσοδα».

«Το ερώτημα είναι, λοιπόν, είναι αν θα επιβαρύνουμε τη ναυτιλία και θα την πιέσουμε να μεταφερθεί αλλού -και θα χάσουμε έτσι σε ανταγωνιστικότητα- ή αντιθέτως αν θα δώσουμε και κίνητρα να φέρουν οι εφοπλιστές πλοία να επισκευάζονται στη Σύρο, στη Χαλκίδα και το Πέραμα και να λύσουμε κι άλλου είδους προβλήματα».

Ο κ. Αλεξιάδης επισημαίνει ότι στη συνάντηση που είχε με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μαζί με τους συναδέλφους του υπουργούς Γ.Σταθάκη και Θ.Δρίτσα ξεκαθαρίστηκε ότι δεν υπάρχει λόγος φυγής στο εξωτερικό και πως «θα δούμε με ρεαλισμός και ευαισθησία τα προβλήματα αυτά. Επίσης, οι όποιες μετατροπές στα θέματα φορολογίας θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου».

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Οικονομία / Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Η ΕΚΤ επισήμανε «τα αυξημένα επίπεδα χρέους και τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα», καθώς και την υποτονική ανάπτυξη και τις αβεβαιότητες που προκαλούνται από τα πρόσφατα «εκλογικά αποτελέσματα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
@grayden http://www.ertopen.com/news/ellada/koinwnia/item/31705-to-2014-oi-naytiliakes-plhrwsan-foroys-80-ekat-enanti-152-ekat-poy-plhrwsan-oi-naytikoiΤο σχόλιο μου ηταν λιγο ειρωνικό ναι αλλα ισως και το δικό σου καπως άκομψο αν αναλογιστείς τους φορους που πληρώνουν αλλοι επιχειρηματικοί κλάδοι με πολυ λιγότερα κέρδη σε ενα τετοιο οικονομικό περιβάλλον. επιχειρηματολογω με όσα πιστευω οτι ξερω και οχι δεν ντρέπομαι(;) αν εχω καπου λαθος διόρθωσε με.(δες το σχετικό link) Συμφωνώ με καποια απο αυτα που λες αν και πολλα κίνητρα εχουν δωθει ηδη χωρις ομως τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Δεν ζω σε αγγελικά πλασμένη πραγματικοτητα και ξερω ποιος εχει το μαχαίρι και ποιος το καρπουζι. Η αύξηση των ηδη χαμηλών φόρων δεν θα επιφέρει καποια τραγική απώλεια κερδών στην ναυτιλία αλλα ισως κλείσει κάποιες τρυπες στον προϋπολογισμό καταργώντας (!!!!!) ή μειώνοντας φορους απο άλλες επιχειρηματικές ομάδες. Οπως και να εχει σε μια περίοδο που πλητωνται ολο και περισσότεροι απο τις εφαρμοζόμενες φοροκαταιγιδες, ειναι λιγο εριστικο να διαβάζεις για μείωση φόρων στους λιγους μεγαλοκεφαλαιουχους. Το αν θα φύγει λοιπον εν μια νυκτι η οποια ναυτιλιακή επιχείρηση απο την ελλαδα πιστευω οτι ειναι καθαρα θεμα τακτικής ή και γοήτρου ή οτι αλλο εκτος της μείωσης κερδών. Αν δεν κανω λαθος και αυτη ειναι η πραγματικοτητα,αν το κράτος εξαρτάται απο τη ναυτιλία τοσο ώστε απλα να συμμορφώνεται με τις επιθυμίες των ιδιοκτητών αυτών ας ειναι. Επέτρεψε μου ομως να θεωρώ τραγικό καθε σχόλιο που αποσιωπά αυτη την πραγματικοτητα παρουσιάζοντας τον κλάδο της ναυτιλίας ως τον "ριγμένο" ως προς την φορολογική του αντιμετώπιση. Φιλικά
@Peacock Τα ποσά που πληρώνουν οι ναυτιλιακές σε φόρους είναι γνωστά χρόνια τώρα. Το link που έβαλες δεν μου λέει κάτι αλλά θα έπρεπε να λέει σε σένα. Τα λεφτά αυτά είναι ουσιαστικά ψίχουλα. Για να φτάσουν οι φόροι στα επίπεδα άλλων κλάδων (δεν γίνεται έτσι η σύγκριση βέβαια αλλά τέλος πάντων) θα πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές που δεν πρόκειται να περάσουν με τίποτα.Το θέμα δεν είναι αν θα μειωθούν λίγο ή πολύ τα κέρδη των ναυτιλιακών (δεν μ' ενδιαφέρει κιόλας καθώς δεν είμαι του κλάδου και ούτε καράβια έχω) αλλά ο τρόπος που γίνεται η αλλαγή σ' ένα κλάδο που λειτουργεί υπό συγκεκριμένο καθεστώς σε όλο τον πλανήτη και οι ξαφνικές και απότομες αλλαγές χωρίς ταυτόχρονη παροχή άλλων κινήτρων δημιουργούν κακή εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο και αλλαγές στους σχεδιασμούς των εταιριών αυτών.Αν ας πούμε η φορολογία πάει στο διπλάσιο και πάρει το κράτος άλλα 80-100 εκατομμύρια νομίζεις ότι θ' αλλάξει κάτι ουσιαστικό; Ενημερωτικά, το κράτος δίνει 1-2 δις τον μήνα για μισθούς δημοσίων υπαλλήλων.Αντιθέτως θα μπορούσε, αντί να εισπράξει αυτά τα χρήματα ως φόρο, να τα δώσει πχ ως κίνητρα ή επιδοτήσεις έτσι ώστε να προσληφθούν παραπάνω Έλληνες στα πλοία τους (οπότε το κράτος γλιτώνει επιδόματα, μειώνει την ανεργία και εισπράττει εισφορές).Ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι απόψεις μου.Κλείνοντας να πω πως θεωρώ πραγματικά ηλίθιο όποιον νομίζει ότι θα πάει να "φορολογήσει τους εφοπλιστές" και αυτοί θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια. Αυτό το τσιτάτο είναι για να το λέει μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων σε κάποια άλλη συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων αλλά στην πράξη κανένας δεν μπορεί να το εφαρμόσει για προφανείς λόγους. Αν θες μπορείς να δεις και τι έγινε παλιότερα όταν πολλοί έφυγαν από το Λονδίνο λόγο φορολογίας.
@graydenΩς ηλίθιος, λοιπόν, θα σε ρωτήσω γιατί, ενώ μέχρι στιγμής ΔΕΝ φορογούνται οι εφοπλιστές, αναθέτουν σε ξένα ναυπηγεία την καθέλκυση των πλοίων τους, όπως αναφέρεις ο ίδιος. Που είναι τα έμμεσα κέρδη;Αντίθετα, με το να διατηρούν την ελληνική σημαία (και κατ'επέκταση των κρατών-μελών της ΕΕ), απολαμβάνουν οι ίδιοι σημαντικά προνόμια, όπως την προστασία κατά τον πλούν σε επικίνδυνες λόγω πειρατείας περιοχές, χαμηλότερα τέλη ελλιμενιμσού και άλλα πολλά. Αντιθέτως από την πλευρά τους προσπαθούν να διατηρούν τον ελάχιστο προβλεπόμενο αριθμό Ελλήνων ναυτικών στο πλήρωμα τους, ίσα-ίσα για να τηρούν το νόμο. Αν ήταν στο χέρι τους δεν θα υπηρετούσε ούτε ένας Έλληνας σε πλοίο τους.
Αν θεωρείς ότι είσαι ηλίθιος δεν μπορώ να σου κάνω κάτι.Το να βάλεις παραπάνω φόρους στους εφοπλιστές δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα γιατί χρειάζεται συνολική αλλαγή πολιτικής.Ναι μεν αυτή την στιγμή δίνουν από ελάχιστα έως όχι πολλά σε άμεσους φόρους αλλά αν απλά ανεβάσεις την άμεση φορολογία χωρίς μια νέα στρατηγική θα έχεις βγάλει μερικά εκατομμύρια παραπάνω και θα έχεις χάσει άλλα τόσα από τις αποχωρήσεις και το αρνητικό κλίμα.Ναυπήγηση πλοίων η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει (βασικά μπορεί αλλά είμαστε ανοργάνωτοι, ακριβοί και λαμόγια) και γι' αυτό αναφέρθηκα στην επισκευή κυρίως που έχουμε τους ανθρώπους και τα μέσα (λίγο-πολύ) αλλά η έλλειψη κινήτρων και οι λάθος πολιτικές τόσα χρόνια έχουν φέρει την κατάσταση στο απροχώρητο.Τα πλεονεκτήματα που αναφέρεις τα έχουν και άλλες χώρες κοντά μας αλλά το θέμα είναι ότι εμείς έχουμε και την θέση και την γνώση και τους χώρους για να τους ανταγωνιστούμε αλλά δεν το κάνουμε.
Με βάση λοιπόν τις δηλώσεις του κ. αναπληρωτή, ο σωστός τίτλος του άρθρου θα έπρεπε μάλλον να είναι "Τι ΔΕΝ αλλάζει στη φορολόγηση των εφοπλιστών". Επίσης καλό θα είναι να διευκρινιστεί με ακριβή αριθμητικά στοιχεία τόσο η αξία του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας όσο και των "πολύτιμων εσόδων" από τη μη φορολόγηση. Έλεος πια με την αοριστομπουρδολογία.
Πόσο δύσκολο νομίζεις είναι να κλείσουν τα γραφεία στην Ελλάδα και να μεταφερθούν σε άλλες χώρες τριγύρω;Μόνο ένας ηλίθιος ποντάρει στην άμεση φορολογία των εφοπλιστών. Στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που ζούμε η έξυπνη κίνηση είναι να έχεις χαμηλότερη άμεση φορολογία και να ποντάρεις στα έμμεσα κέρδη.Οι Τούρκοι πχ μαζεύουν στα ναυπηγία τους ελληνικά πλοία και οι δικοί μας εδώ βαράνε μύγες.Αντί να κοιτάμε να έχει δουλειά ο κόσμος ζητάμε ν' αυξηθούν οι φόροι για να πάρουμε μερικά ψίχουλα παραπάνω τα οποία θα δώσουμε μετέπειτα στο πολλαπλάσιο σε επιδόματα ανεργίας.
Θλιβερό σχόλιο. "Ζητάμε να αυξηθούν οι φόροι για να πάρουμε μερικά ψίχουλα ..." Αυτο ισχυει μονο για τους εφοπλιςτες. Να μην τους φορολογουμε καθολου! Αφου ειναι ψίχουλα... Θα τους εχουμε αφορολογητους για να μας δίνουν δουλεια και ετσι θα γλυτωσει το κράτος απο την χασούρα του να δίνει επιδόματα ανεργίας! Οι μισθοί θα πρεπει να ειναι και ανάλογοι του επιδόματος ανεργίας και για ενα χρόνο μονο, μετα θα δουλεύουμε τζάμπα και θα τους λεμε και ευχαριστω αφου θα μας δίνουν δουλεια!
@Peacock Δεν ξέρω από πότε έχεις χάσει την επαφή με την πραγματικότητα αλλά η αύξηση των φόρων από ένα σημείο και πέρα επιφέρει μόνο μειώσεις στα έσοδα του κράτους.Είναι προφανές ότι αυτό δεν ισχύει μόνο για τους εφοπλιστές αλλά για πλήθος επαγγελματικών κλάδων.Απλά, το πρόβλημα με τους εφοπλιστές είναι ότι αν θελήσουν μεταφέρονται σε κάποια χώρα τριγύρω εν μία νυκτί.Το παράδειγμα με τα επιδόματα είναι ακριβώς αυτό, παράδειγμα, και θα πρέπει να ντρέπεσαι για τον τρόπο που επιχειρηματολογείς.Πρέπει να καταλάβεις ότι όταν μιλάμε για ναυτιλία δεν εννοούμε έναν ματσωμένο τύπο με καράβια αλλά ένα ολόκληρο οικοσύστημα όπου εκατοντάδες εταιρίες μαζεύονται τριγύρω, εξυπηρετούν τις ανάγκες του κάθε καραβιού (από μια βίδα που θα χρειαστεί το καράβι μέχρι μεσιτείες και μεταφορές εμπορευμάτων) και ζουν χιλιάδες οικογένειες.Δεν διαφωνώ ότι το φορολογικό των εφοπλιστών θέλει γράψιμο από την αρχή αλλά η απλή αύξηση της φορολόγησης είναι μεγαλύτερη ηλιθιότητα και από την αύξηση του ΦΠΑ.Αν θες την γνώμη μου, το κράτος πρέπει να δώσει κίνητρα έτσι ώστε τα καράβια να είναι υπό Ελληνική σημαία, να πραγματοποιούν μέρος των επισκευών/συντηρήσεων στην Ελλάδα και σε κάθε καράβι να έχουν ένα ελάχιστο ποσοστό Ελλήνων στο πλήρωμα.Αν εσύ έχεις να προτείνεις κάτι καλύτερο ευχαρίστως να το συζητήσουμε. Αν όχι, κάτσε και διάβασε γιατί τα κίνητρα φέρνουν περισσότερα έσοδα από τους φόρους.