Το άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ προκαλεί συζητήσεις και μεγάλες διαφωνίες

Το άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ προκαλεί συζητήσεις και μεγάλες διαφωνίες Facebook Twitter
Η επιτροπή περιβάλλοντος, βιωσιμότητας, πολιτισμού και αθλητισμού του συμβουλίου του Ρίτσμοντ ενέκρινε τα σχέδια για το άγαλμα, αλλά μια τοπική ομάδα είπε ότι φοβόταν ότι η τοποθέτησή του ήταν κακή, δεδομένης της φύσης του θανάτου της.
0

Σε έναν έλεγχο αγαλμάτων που έγινε στο Λονδίνο τον Οκτώβριο διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν περισσότερες απεικονίσεις ζώων παρά επώνυμες γυναίκες στους δρόμους της πρωτεύουσας. Μόνο το 4% από τα 1.500 μνημεία είναι αφιερωμένα στις γυναίκες.

Έτσι, αποφασίστηκε να τοποθετηθεί ένα άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ, στην όχθη του Τάμεση, με τη συγγραφέα να κάθεται σε ένα παγκάκι της όχθης.

Η τοποθέτηση σε αυτό το μέρος του αγάλματος θεωρείται μια πράξη που δεν έχει ευαισθησία αφού η Βιρτζίνια Γουλφ αυτοκτόνησε σε ποτάμι.

Στις 28 Μαρτίου 1941 η Γουλφ, σε ηλικία 59 ετών εγκατέλειψε το σπίτι της προς άγνωστη κατεύθυνση αφήνοντας δυο σημειώματα, ένα για την αδερφή της και ένα για τον σύζυγό της. Αν και στο σημείωμα έγραφε ότι είχε σκοπό να αυτοκτονήσει, ωστόσο αγνοούνταν για 3 εβδομάδες, μέχρι να βρεθεί πρώτα το καπέλο της και το μπαστούνι της σε μια όχθη του ποταμού Ουζ και αργότερα τρία μικρά παιδιά να ανακαλύψουν το πτώμα της στις 19 Απριλίου του 1941.

Το άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ προκαλεί συζητήσεις και μεγάλες διαφωνίες Facebook Twitter
H γλύπτρια Laury Dizengremel ενώ δουλεύει στο άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ. Φωτ.: Laury Dizengremel

Η θέση του αγάλματος με θέα στον ποταμό στην όχθη του ποταμού Richmond στο νοτιοδυτικό Λονδίνο, όπου έζησε για περίπου μια δεκαετία από το 1914 σχεδιάστηκε από την γλύπτρια Laury Dizengremel.

Η επιτροπή περιβάλλοντος, βιωσιμότητας, πολιτισμού και αθλητισμού του συμβουλίου του Ρίτσμοντ ενέκρινε τα σχέδια για το άγαλμα, αλλά μια τοπική ομάδα είπε ότι φοβόταν ότι η τοποθέτησή του ήταν κακή, δεδομένης της φύσης του θανάτου της. «Δεδομένου του τρόπου της ασθένειάς της και τελικά του τρόπου με τον οποίο πέθανε… μας φάνηκε λίγο αναίσθητο να έχουμε αυτό το άγαλμα και τη φιγούρα της Βιρτζίνια Γουλφ να κάθεται σε ένα παγκάκι και να κοιτάζει πάνω από το νερό», λένε στην ανακοίνωσή τους.

Το μόνο σημερινό μνημείο της Γουλφ στο Ρίτσμοντ είναι μια μπλε πινακίδα στο Hogarth House όπου αυτή και ο Leonard ίδρυσαν τον εκδοτικό τους οίκο. Αυτή και ο σύζυγός της, Λέοναρντ Γουλφ, ίδρυσαν την Hogarth Press το 1917, ως μέλη της ομάδας Bloomsbury.

Το άγαλμα της Βιρτζίνια Γουλφ προκαλεί συζητήσεις και μεγάλες διαφωνίες Facebook Twitter
Το μόνο σημερινό μνημείο της Γουλφ στο Ρίτσμοντ είναι μια μπλε πινακίδα στο Hogarth House όπου αυτή και ο Leonard ίδρυσαν τον εκδοτικό τους οίκο.

Σε όλη τη διάρκεια της ζωής της η Γουλφ βασανίστηκε από διανοητικές διαταραχές ωστόσο, οι λογοτεχνικές δυνατότητές της παρέμειναν άθικτες. Συνηθισμένα συμπτώματα της αρρώστιας της , ήταν οι βαριές ημικρανίες, οι αυπνίες και η έλλειψη όρεξης. Η ανορεξία ήταν το κυριότερο σύμπτωμα που κουβαλούσε από την παιδική της ηλικία. Η οικογένεια από την πλευρά του πατέρα της είχε ιστορικό ψυχικών ασθενειών, από σχιζοφρένεια μέχρι και βαριά κατάθλιψη. Ο ίδιος ο πατέρας της, ο Λέσλι Στίβεν είχε υποστεί κάποιου είδους νευρική κατάρρευση, καθώς προετοίμαζε το βιβλίο του Dictionary of National Biography. Το 1945, η ετεροθαλής της αδερφή, Λώρα, πέθανε στην ψυχιατρική κλινική όπου την έκλεισαν και ο ανιψιός του σερ Λέσλι, Τζεμ Στίβεν, ήταν επίσης ψυχικά διαταραγμένος.

Το Aurora Metro, ο εκδοτικός οίκος του νοτιοδυτικού Λονδίνου που διεξάγει εκστρατείες και συγκεντρώνει χρήματα για το άγαλμα, έλαβε μια σειρά από δωρεές μετά τα αμφιλεγόμενα αποκαλυπτήρια ενός αγάλματος προς τιμήν της Mary Wollstonecraft στο Newington Green, στο βόρειο Λονδίνο το 2020. Έχει συγκεντρώσει 35.000 £ από τις 50.000 £ χρειάζεται για το χάλκινο έργο από το 2017.

«Στόχος του αγάλματος είναι να τιμήσει διαφορετικές ζωές και να ενθαρρύνει συζητήσεις γύρω από την ψυχική υγεία, τον φεμινισμό, τη σεξουαλικότητα και το φύλο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αν το άγαλμα είναι κρυμμένο σε έναν οικιστικό δρόμο», λένε οι εκπρόσωποι της οργάνωσης.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τα κύματα» της Β. Γουλφ: Πόσοι άνθρωποι κατοικούν μέσα μας;

Λέσχη Ανάγνωσης: Φίλοι και παρέες / «Τα κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ: Πόσοι άνθρωποι κατοικούν μέσα μας;

Το άκρως πειραματικό και ποιητικό μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γουλφ αναδεικνύει τη θαυμαστή πολυπλοκότητα του ψυχισμού μας και την πολλαπλότητα που κατοικεί μέσα μας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η ταινία της ζωής μου: Η Φώφη Τσεσμελή για το «The Hours»

Η ταινία της ζωής μου / Η ταινία της ζωής μου: Η Φώφη Τσεσμελή για το «The Hours»

Η DJ και δημοσιογράφος Φώφη Τσεσμελή πήγε το 2003 στην πρεμιέρα της ταινίας του Στίβεν Ντάλντρι και την είδε τρεις φορές απανωτά: Μια συζήτηση για τις καταπληκτικές ερμηνείες του καστ, τις δύσκολες θεματικές και φυσικά για την προσθετική μύτη της Νικόλ Κίντμαν που, ως Βιρτζίνια Γουλφ, κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Άγνωστα αριστουργήματα και άφθονα δοκίμια

Fall Preview 2021 / Book Preview: Άγνωστα λογοτεχνικά αριστουργήματα και άφθονα δοκίμια

Σπάνια αριστουργήματα από την αμερικανική και την ισπανόφωνη λογοτεχνία, δοκίμια για τα σημεία των καιρών, ιστορικά βιβλία για τις σκοτεινές πτυχές του παγκόσμιου γίγνεσθαι, πολλή φιλοσοφία αλλά και η επιστροφή Ελλήνων συγγραφέων, όπως της Ζυράννας Ζατέλη και της Μαρίας Μήτσορα, είναι τα κεντρικά σημεία της προσεχούς εκδοτικής παραγωγής.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ