Αντόνιο Μπαντέρας: «Η Μέλανι Γκρίφιθ με αποκαλούσε "μαυρούκο" στις τρυφερές μας στιγμές»

Αντόνιο Μπαντέρας: «Η Μέλανι Γκρίφιθ με αποκαλούσε "μαυρούκο" στις τρυφερές μας στιγμές» Facebook Twitter
Επιβεβαιώνει ότι κυριολεκτικά δεν ήξερε ούτε μια λέξη στα αγγλικά («εκτός από το fuck») και γύρισε την πρώτη του ταινία (το "Mambo Kings") «φωνητικά» και με χρήση διερμηνέα χωρίς να κατανοεί ακριβώς τους διαλόγους του.
0

Στη συνέντευξή του στο New York με αφορμή τον πρωταγωνιστικό (και βραβευμένο στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών) ρόλο του στην ταινία του Αλμοντοβάρ «Πόνος και δόξα», ο Αντόνιο Μπαντέρας μιλά για τις συνεργασίες του με τον Ισπανό σκηνοθέτη εδώ και σαράντα χρόνια, για τη σχέση του με την Μέλανι Γκρίφιθ η οποία τον αποκαλούσε «μαυρούκο» και για τις πρώτες του εμφανίσεις στο σινεμά όταν μέρος του ισπανικού κοινού τον αποκαλούσε «αδερφή».

Θα πρέπει να υπενθυμιστεί ίσως ότι όταν ξεκίνησε ο δεσμός της «παλιάς καραβάνας» Μέλανι Γκρίφιθ με τον «φρέσκο» και άπειρο στο Χόλιγουντ Αντόνιο Μπαντέρας, πολλοί τον έβλεπαν ως "boy toy" μιας ώριμης γυναίκας παρότι έχουν μόνο τρία χρόνια διαφορά (αυτός είναι 59 και εκείνη 62). Για τα δεδομένα του Χόλιγουντ πάντως, ο γάμος τους κράτησε «αιώνια» (από το 1996 ως το 2015) και έληξε με τους πιο φιλικούς όρους.

«Ήμασταν στο κόκκινο χαλί όταν είδα αυτή την ξανθιά και ενώ την είχα δει σε ταινίες, δεν θυμόμουν το όνομά της με τίποτα. Ρώτησα λοιπόν τον Πέντρο, "ποια είναι αυτή; πώς την λένε;". Ο Πέντρο με κοιτάει με ύφος απορίας και μου λέει 'Μα η Μέλανι Γκρίφιθ!'. Έξι χρόνια αργότερα, την είχα παντρευτεί».

Μιλώντας στο New York με αφορμή την ταινία «Πόνος και δόξα», την πιο πρόσφατη συνεργασία με τον Πέντρο Αλμοντοβάρ, τον σκηνοθέτη που τον ανέδειξε πριν κλείσει καν τα 20 του χρόνια, ο Μπαντέρας μίλησε και για τη σχέση του με την Γκρίφιθ, η οποία, όπως εξομολογείται ο ίδιος για πρώτη φορά, τον αποκαλούσε στις τρυφερές τους στιγμές «μαυρούκο» (negrito). Ο ίδιος την αποκαλούσε "rubia", δηλαδή ξανθιά στα ισπανικά.

Αντόνιο Μπαντέρας: «Η Μέλανι Γκρίφιθ με αποκαλούσε "μαυρούκο" στις τρυφερές μας στιγμές» Facebook Twitter
«Ήμασταν στο κόκκινο χαλί όταν είδα αυτή την ξαθιά και ενώ την είχα δει σε ταινίες, δεν θυμόμουν το όνομά της με τίποτα. Έξι χρόνια αργότερα, την είχα παντρευτεί»: Ο γάμος τους κράτησε 20 χρόνια, αιωνιότητα για τα μέτρα του Χόλιγουντ.

Λέει επίσης ότι την ερωτεύτηκε χωρίς να ξέρει ακριβώς ποια είναι, την πρώτη φορά που βρέθηκε στην απονομή των Όσκαρ με την ταινία του Αλμοντοβάρ, «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης»: «Ήμασταν στο κόκκινο χαλί όταν είδα αυτή την ξανθιά και ενώ την είχα δει σε ταινίες, δεν θυμόμουν το όνομά της με τίποτα. Ρώτησα λοιπόν τον Πέντρο, "ποια είναι αυτή; πώς την λένε;". Ο Πέντρο με κοιτάει με ύφος απορίας και μου λέει 'Μα η Μέλανι Γκρίφιθ!'. Έξι χρόνια αργότερα, την είχα παντρευτεί».

Όσο για τη ανέλπιστη μετάβασή του στο Χόλιγουντ, επιβεβαιώνει ότι κυριολεκτικά δεν ήξερε ούτε μια λέξη στα αγγλικά («εκτός από το fuck») και γύρισε την πρώτη του ταινία (το "Mambo Kings") «φωνητικά» και με χρήση διερμηνέα χωρίς να κατανοεί ακριβώς τους διαλόγους του.

Θυμάται επίσης τα πρώτα του βήματα στο σινεμά στις ταινίες του Πέντρο Αλμοντοβάρ «Λαβύρινθος του πάθους» (όπου δεν είχε κλείσει καν τα είκοσι), «Ματαντόρ» και «Ο νόμος του πόθου», ταινίες που είχαν συναντήσει έντονες αντιδράσεις στην Ισπανία, που ακόμα προσπαθούσε να απαλλαγεί από το συντηρητικό πέπλο του φρανκισμού.

Αντόνιο Μπαντέρας: «Η Μέλανι Γκρίφιθ με αποκαλούσε "μαυρούκο" στις τρυφερές μας στιγμές» Facebook Twitter
«Με έκραζαν στο δρόμο – 'αδελφή' και τέτοια. Δεν με ένοιαζε καθόλου όμως. Ένιωθα σα να είμαι ροκ σταρ»: Με τον Πέντρο Αλμοντοβάρ στο γύρισμα της ταινίας «Ο νόμος του πόθου» (1987).

«Μετά το 'Νόμο του πόθου' με έκραζαν στο δρόμο – 'αδελφή' και τέτοια. Δεν με ένοιαζε καθόλου όμως. Ένιωθα σα να είμαι ροκ σταρ, σα να είμαι στους Rolling Stones. Ένιωθα πιο έντονα την υποστήριξη παρά την απόρριψη. Έτσι είναι όταν κάνεις κάτι πρωτοποριακό και δημιουργείς χώρο για καινούρια πράγματα. Νιώθαμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο αλλά ήμασταν πεπεισμένοι ότι θα νικήσουμε...».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξαναβλέποντας τις 29 ταινίες του Μπράιαν ντε Πάλμα

Σαν Σήμερα / Ξαναβλέποντας τις 29 ταινίες του Μπράιαν ντε Πάλμα

Ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σκηνοθέτες των τελευταίων δεκαετιών κλείνει σήμερα τα 80 του. Ξαναβλέπουμε μία-μία όλες τις ταινίες της φιλμογραφίας του.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

Πολιτισμός / Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

«Δεν γίνεται κάθε φορά να βάζουμε μια ταυτότητα στην Ακρόπολη ανάλογα με το τι θέλουμε» ξεκαθάρισε ο γνωστός σκηνοθέτης και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
LIFO NEWSROOM
Μεγάλη συναυλία στη μνήμη του Βασίλη Καρρά στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Μεγάλη συναυλία στη μνήμη του Βασίλη Καρρά στο Καλλιμάρμαρο

Κωνσταντίνος Αργυρός, Μίλτος Πασχαλίδης, Δέσποινα Βανδή, Αντώνης Ρέμος, Γιάννης Πλούταρχος, Έλενα Παπαρίζου, Πυξ Λαξ και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες, θα τραγουδήσουν στη μνήμη του Βασίλη Καρρά
LIFO NEWSROOM
Επιστολή καλλιτεχνών προς την Εθνική Πινακοθήκη: «Αποσύρετε τα έργα μας, αν δεν επιστρέψουν τα βανδαλισμένα»

Πολιτισμός / Επιστολή καλλιτεχνών προς την Εθνική Πινακοθήκη: «Αποσύρετε τα έργα μας, αν δεν επιστρέψουν τα βανδαλισμένα»

«Η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης προστατεύεται συνταγματικά από το άρθρο 16» αναφέρουν, κατηγορώντας ευθέως την Πινακοθήκη και το υπουργείο Πολιτισμού για αδράνεια και προσβολή της συνταγματικής τάξης
THE LIFO TEAM
Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού

Πολιτισμός / «Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού»: Το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο ανεβαίνει το φθινόπωρο στην Ελλάδα

Θεωρήθηκε «επαναστατικό» σαν έργο, καθώς ανέτρεψε τα ταμπού και τις προκαταλήψεις γύρω από τα άτομα με κώφωση, φέρνοντας στην επιφάνεια τη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων.
LIFO NEWSROOM
Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου εναντίον ΚΑΣ για την απόρριψη Λάνθιμου

Πολιτισμός / Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου εναντίον ΚΑΣ για την απόρριψη Λάνθιμου

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δηλώνει τον έντονο προβληματισμό της για την πρόσφατη άρνηση έκδοσης άδειας γυρισμάτων στην Ακρόπολη για την ταινία Bugonia του Γιώργου Λάνθιμου
LIFO NEWSROOM
Ο Ράμι Μάλεκ, ο Βloody Hawk και η Ιζαμπέλ Ιπέρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Ράμι Μάλεκ, ο Βloody Hawk και η Ιζαμπέλ Ιπέρ από αύριο στους κινηματογράφους

To κατασκοπικό θρίλερ «The Amateur» και το ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή της εβδομαδιαίας κινηματογραφικής σοδειάς, η οποία αυτή τη φορά διαθέτει και κάποιες ενδιαφέρουσες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: 70 χρόνια, 103 εκδηλώσεις με Μνουσκίν, Κέντριτζ, Τρίφονοφ και φωνές νέων δημιουργών

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Μνουσκίν, Κέντριτζ, Τρίφονοφ και φωνές νέων δημιουργών

Σε αυτήν την επετειακή χρονιά του φεστιβάλ, εκτός από ένα πλούσιο πρόγραμμα, θα δούμε νέες και σημαντικές συμπράξεις -όσα έρχονται στο Ηρώδειο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πειραιώς 260 και τον Λυκαβηττό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ