«Αστυνομική βία και ψυχικό τραύμα» στον Μικρόκοσμο

«Αστυνομική βία και ψυχικό τραύμα» Facebook Twitter
Τα στιγμιότυπα από άγριες αστυνομικές επιθέσεις σε πορείες επιβεβαιώνουν ότι όλη αυτή η ακραία θεσμική βία δεν έχει καμία σχέση με την αστυνόμευση έστω στην αυστηρή της εκδοχή.
0

Η υπέρμετρη, ανεξέλεγκτη, εγκληματική σε πολλές περιπτώσεις και κατά κανόνα ατιμώρητη αστυνομική βία και καταστολή εξελίσσεται σε διεθνές φαινόμενο που δεν απαντάται μόνο σε αυταρχικά καθεστώτα αλλά και σε φιλελεύθερες, Δυτικού τύπου δημοκρατίες.

Συμβαίνει στο Ιράν των μουλάδων, συμβαίνει και στην Αμερική του Black Lives Matter, συμβαίνει στην πουτινική Ρωσία, συμβαίνει και στη Γαλλία του Μακρόν, συμβαίνει στην Τουρκία του «σουλτάνου» Ερντογάν, συμβαίνει και στην Ελλάδα που έχει μακρά «παράδοση» στο γκλομπ του χωροφύλακα. 

ΛΥΚΟΥ
Χρύσα Λύκου

Η Χρύσα Λύκου γνώρισε από κοντά την αστυνομική βαρβαρότητα ως ρεπόρτερ και ακτιβίστρια, συνάντησε πολλά από τα επιζώντα θύματά της καθώς επίσης φίλους και συγγενείς θυμάτων λιγότερο τυχερών.

Κάπως έτσι προέκυψε το ντοκιμαντέρ «Αστυνομική βία και ψυχικό τραύμα» με μαρτυρίες ανθρώπων όπως οι χαροκαμένες Ρομά οικογένειες των Κώστα Φραγκούλη και Νίκου Σαμπάνη, ο τραγικός πατέρας του Βασίλη Μάγγου, οι φωτορεπόρτερ Μάριος Λώλος και Τατιάνα Μπόλαρη, ο πολιτικός ακτιβιστής Άρης Παπαζαχαρουδάκης και άλλοι, ζήτησε επίσης τη συνδρομή επιστημόνων όπως ο διευθυντής του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς Κωστής Παπαϊωάννου, η δικηγόρος Άννυ Παπαρρούσου, γνωστή και ως μια εκ των συνηγόρων Πολιτικής Αγωγής στη δίκη των δολοφόνων του Ζακ Κωστόπουλου, η ομότιμη καθηγήτρια Εγκληματολογίας στο Université Paris-Saclay Νατάσα Τσουκαλά και η επιστημονική υπεύθυνη του Orlando LGBT Έλενα-Όλγα Χρηστίδη

Ερωτήματα που τίθενται στην ταινία όπως το γιατί οι αστυνομικοί χρειάστηκαν 38 (!) σφαίρες για να σταματήσουν ένα 18χρονο παιδί (τον Νίκο Σαμπάνη) που παρανόμησε μεν αλλά δεν εγκλημάτησε, για το αν κάποια από τις κυβερνήσεις αυτής της χώρας θέλει πραγματικά να κάνει κάτι γι' αυτή την «κοινοτοπία του κακού» ή προτιμά να σφυρίζει αδιάφορα όταν δεν επικροτεί κιόλας παραμένουν μετέωρα, τα στιγμιότυπα ωστόσο από άγριες αστυνομικές επιθέσεις σε πορείες επιβεβαιώνουν ότι όλη αυτή η ακραία θεσμική βία δεν έχει καμία σχέση με την αστυνόμευση έστω στην αυστηρή της εκδοχή: είναι εκδικητική, αρρωστημένη και συνιστά δημόσιο κίνδυνο για τον οποίο πρέπει κάτι να γίνει από πλευράς κοινωνίας πολιτών ώστε να μην κινδυνεύσουν, να μη μακελευτούν άδικα άλλες ζωές από εκείνους ακριβώς τους κρατικούς υπάλληλους που έχουν υποτίθεται ταχθεί να τις προστατεύουν. 

Η αποψινή α’ αθηναϊκή προβολή στο σινέ Μικρόκοσμος είναι ήδη sold out, σύντομα όμως θα ακολουθήσουν κι άλλες ενώ η ταινία θα ανέβει και στο Διαδίκτυο.

13/6 «Αστυνομική βία και ψυχικό τραύμα» από τη Χρύσα Λύκου και τη Radcast, σινέ Μικρόκοσμος, Συγγρού 106 Κουκάκι, ώρα έναρξης 20:00

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ