Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Ο Γιώργος Λάνθιμος εξήγησε πώς κατέληξε στον τίτλο της νέας ταινίας του «Βληχή», ενώ η Έμα Στόουν- η οποία πρωταγωνιστεί σε αυτή- δήλωσε πως είναι «μεγάλο δώρο» να συνεργάζεται με τον Έλληνα σκηνοθέτη. 

Ο βραβευμένος Έλληνας δημιουργός υπογράφει την παραγωγή, το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας, η οποία γυρίστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 στην Τήνο, με πρωταγωνιστές την Έμα Στόουν και τον Νταμιάν Μπονάρ. 

Η ταινία «Βληχή» θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα, συνοδεία μουσικών συνόλων, στις 6, 7 και 8 Μαΐου, στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το φιλμ αποτελεί τη δεύτερη ανάθεση του προγράμματος της ΕΛΣ και του ΝΕΟΝ «The Artist on the Composer». 

«Είναι μεγάλο δώρο να δουλεύω με τον Γιώργο. Παραδίδομαι στη δική του διαδικασία και δεν σκέφτομαι τίποτα άλλο», δήλωσε η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός σε συνέντευξη Τύπου για την ταινία. Η Στόουν συμμετείχε στην ταινία αφιλοκερδώς, σύμφωνα με τη διευθύντρια του ΝΕΟΝ, Ελίνα Κουντούρη. 

Το σενάριο του Γιώργου Λάνθιμου την ενέπνευσε για να δεχθεί την πρόταση, δήλωσε. «Φυσικά ήταν δέλεαρ το ότι είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω στην Ελλάδα και να δουλέψω εδώ. Δεν ξέρω αν είναι το πιο δύσκολο πρότζεκτ που έχω κάνει, αλλά σίγουρα ήταν μια πρόκληση. Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για τα πράγματα που μου αρέσουν στις συνεργασίες μου με τον Γιώργο. Τα πάμε πολύ καλά. Καλλιτεχνικά τον εμπιστεύομαι ολοκληρωτικά. Ποτέ δεν ανησυχώ για τίποτα. Προσέχει την κάθε λεπτομέρεια, δεν του ξεφεύγει τίποτα. Νιώθω ασφαλής και νιώθω την πρόκληση. Άλλωστε ποιο θα ήταν το νόημα να συνεχίσω να κάνω αυτή τη δουλειά, αν δεν έβρισκα μία πρόκληση όπως αυτές που μου προσφέρει ο Γιώργος;», συμπλήρωσε. 

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI

Αναφερόμενος στη συνεργασία τους, ο Γιώργος Λάνθιμος σημείωσε πως είναι πολύ σπάνιο να βρίσκεις συνεργάτες που τα πας τόσο καλά. «Είναι υπέροχο να δημιουργείς σχέσεις που μεγαλώνουν μέσα από τη δουλειά και να τις εξελίσσεις. Με την Έμα τώρα τελειώνουμε την τρίτη ταινία μαζί, είναι μία σχέση που μεγαλώνει», πρόσθεσε. 

«Το ενδιαφέρον για μένα, ώστε να κάνω αυτή την ταινία, ήταν να επιστρέψω σ' ένα πιο αρχικό στάδιο του κινηματογράφου και των τεχνών γενικότερα- τον βουβό- τον ασπρόμαυρο. Μου δινόταν η ευκαιρία να πω μια ιστορία χωρίς λόγια. Να ξεκινήσω από την αρχή και να ανακαλύψω πως αυτό μπορεί να συνδεθεί με άλλες τέχνες», εξήγησε αναφερόμενος στη δημιουργία της ταινίας. 

«Σκεφτόμουν την ιστορία και δεχόμουν τις μουσικές προτάσεις από τον Γιώργο Κουμεντάκη και συζητούσαμε πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν. Δεν ήταν μια διαδικασία λογική, περισσότερο ενστικτώδης θα έλεγα. Είχαμε διαφορετικές επιλογές, μέχρι που ολοκληρώθηκε. Όταν τελειώνεις μία ταινία παίρνει μία δική της μορφή από αυτή που είχες σκεφτεί. Οπότε πάντα αφήνω χώρο και χρόνο για να πάρω αποφάσεις», περιέγραψε και πρόσθεσε ότι πρόκειται για μια ταινία που μπορεί να παρουσιαστεί μόνο live με κοινό και πάντα με τη ζωντανή συνοδεία μουσικών συνόλων. 

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI

«Δεν είναι μία κινηματογραφική ταινία που μπορείς να δεις στον υπολογιστή. Είναι μία άλλη εμπειρία. Σήμερα υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γυρίσεις και να δεις μία ταινία. Αυτό το πρότζεκτ δημιουργήθηκε ξεκάθαρα για αίθουσα», συμπλήρωσε. 

Αναφερόμενος στον τίτλο της ταινίας, που σημαίνει βέλασμα, ο Γιώργος Λάνθιμος δήλωσε: «Δεν ξέρω πως φτάνω κάθε φορά στο να επιλέξω τον τίτλο μιας ταινίας. Είναι κάτι που επιλέγω με το ένστικτο. Δεν μου άρεσε η λέξη "βέλασμα". Το "Βληχή" όμως και ακούγεται, αλλά και γράφεται ωραία ως τίτλος. Εδώ σε μία ταινία που δεν έχει ήχο, όπου τα ζώα παίζουν σημαντικό ρόλο αλλά δεν ακούγονται, ταίριαζε να βάλεις για τίτλο έναν ήχο». 

Δεν πρόκειται για ταινία εποχής, εξήγησε. Η προσπάθεια, συνέχισε, ήταν να υπάρχει μία «μη εποχή». «Τα κοστούμια είναι εμπνευσμένα από παραδοσιακές ενδυμασίες, ενώ το αυτοκίνητο είναι σύγχρονο. Μεγαλώνοντας με γοητεύει η παράδοση και την βρίσκω όλο και πιο σημαντική με έναν τρόπο. Νομίζω είναι σημαντικό να έχουμε γνώσεις και να διατηρούμε κάποια πράγματα. Μπορούμε να εμπνευστούμε από την παράδοση χωρίς να είμαστε σκλάβοι της», συμπλήρωσε. 

Ερωτηθείς αν η «Βληχή» είναι επηρεασμένη από τους «Βοσκούς» του Νίκου Παπατάκη, είπε ότι αυτή είναι μία από τις αγαπημένες του ταινίες. «Σίγουρα θα υπήρχε υποσυνείδητα κι αυτή η επιρροή. Ωστόσο, η ταινία που με ενέπνευσε είναι ο "Μακεδονικός Γάμος" του Τάκη Κανελλόπουλου. Στη “Βληχή” χρησιμοποίησα πράγματα που είδα εκεί - τα έθιμα του γάμου, το χορό των γυναικών, το μαχαίρι... Όμως σίγουρα στο έργο μου, ο Παπατάκης έχει μια επίδραση συνολική».

Στην ταινία συμμετέχουν ηλικιωμένοι ντόπιοι. «Δεν χρειάστηκαν κάποια καθοδήγηση. Πολλές φορές στο σινεμά χρειάζεσαι απλώς τη βαρύτητα μιας παρουσίας μπροστά στο φακό. Οι ερασιτέχνες μπορεί να μην έχουν τεχνική, μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι ακριβώς κάνουμε, ή ότι τους κινηματογραφούμε. Δεν "παίζουν", απλά "είναι". Για να είμαι ειλικρινής, ούτε στην Έμα είπα πολλά. Αφέθηκε στη στιγμή. Όταν την έβαλα να κάτσει ανάμεσα στις ηλικιωμένες ντόπιες, με εντυπωσίασε πόσο γρήγορα συντονίστηκε με τις άλλες γυναίκες», ανέφερε ο Γιώργος Λάνθιμος. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ
 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ