Ένας καλλιτέχνης κοιμάται για ένα μήνα στο κέντρο μιας γκαλερί της Νέας Υόρκης

Ένας καλλιτέχνης κοιμάται για ένα μήνα στο κέντρο μιας γκαλερί της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Ο Adam Himebauch διαλογίζεται ή κοιμάται στην περφόρμανς του. Φωτογραφία Adam Schrader
0

Το 2013, η Τίλντα Σουίντον έκανε μια περφόρμανς ως γυναίκα που κοιμάται σε γυάλινο κουτί. Το κομμάτι με τίτλο The Maybe εντυπωσίαζε τους επισκέπτες του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης και η Σουίντον παρέμενε εκεί για εξίμιση ώρες. Η περφόρμανς δεν είχε ανακοινωθεί, τυχαία ένας επισκέπτης την έβλεπε, άλλοτε γινόταν και άλλοτε όχι.  Ήταν κάτι που είχε ξανακάνει παλιότερα σε συνεργασία με τη εικαστικό Cornelia Parker - στη Serpentine Gallery στο Hyde Park του Λονδίνου το 1995.

Ο καλλιτέχνης Adam Himebauch στη γκαλερί Ceysson & Bénétière της Νέας Υόρκης ανεβάζει ένα ζωντανό έργο τέχνης διάρκειας 30 ημερών.  Όπως γράφει το δελτίο τύπου της γκαλερί «η πρωτοποριακή εξερεύνηση αμφισβητεί τους παραδοσιακούς κανόνες ωθώντας τον καλλιτέχνη σε μια διαρκή κατάσταση εμβυθιστικής δημιουργικότητας».

Ο καλλιτέχνης επέλεξε να «κατοικήσει» στη γκαλερί και να καταλάβει το κέντρο της ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι- βωμό, με ένα μικρό μαξιλάρι, τα μάτια κλειστά σαν να κοιμάται διαρκώς, ενώ στους τοίχους γύρω του υπάρχουν έργα του και κολάζ. Οι καμβάδες γύρω του συνδέονται με τον ίδιο, είναι τοπία είναι μια αφηρημένη ανάμνηση ή ονειροπόληση από το παρελθόν του.

Ένας καλλιτέχνης κοιμάται για ένα μήνα στο κέντρο μιας γκαλερί της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Ο Adam Himebauch θα μείνει στη γκαλερί για τριάντα ημέρες. Φωτογραφία Adam Schrader

Φιλοδοξεί να σηματοδοτήσει «μια αλλαγή παραδείγματος στη σφαίρα της μακροπρόθεσμης performance art». Η προσεκτικά ενορχηστρωμένη οπτική αφήγηση επικαλείται βαθιά θέματα θνητότητας, ενταφιασμού, θυσίας και μνημειακότητας, ξεπερνώντας τα συμβατικά καλλιτεχνικά όρια.

Η avant-garde φύση αυτής της παράστασης επεκτείνεται στο πρωτοποριακό στοιχείο της ζωντανής ροής, που δίνει σε κάθε θεατή που το επιθυμεί από κάθε μέρος του κόσμου ένα πρωτόγνωρο παράθυρο στην πιο ευάλωτη και ιδιωτική κατάσταση του καλλιτέχνη. Αυτή η συνεχής και απεριόριστη μετάδοση, που διευκολύνεται μέσω μιας ειδικής ιστοσελίδας, επαναπροσδιορίζει τη σχέση μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού, αναδεικνύοντας το έργο του Himebauch στο προσκήνιο της σύγχρονης καλλιτεχνικής καινοτομίας.

Η περφόρμανς θυμίζει αυτές της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, όταν ξενυχτούσε σε γκαλερί της Νέας Υόρκης, εγκλωβισμένη πάνω από μια σκάλα με μαχαίρια, αλλά φερμένη στην ψηφιακή εποχή.  Ο Himebauch προσκαλεί τους θεατές του να τον παρατηρήσουν, σωματικά και εικονικά, στην πιο εκτεθειμένη του κατάσταση. Τα κρεβάτια είναι τα αντικείμενα στα οποία περνάμε τις πιο ιδιωτικές, ευάλωτες και σημαντικές στιγμές μας. Κοιμόμαστε και ονειρευόμαστε σε κρεβάτια, κυοφορούμε και γεννάμε μέσα σε αυτά, αρρωσταίνουμε σε αυτά, χαλαρώνουμε σε αυτά, γεννιόμαστε μέσα σε αυτά και τελικά πεθαίνουμε σε αυτά. Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο αυτών των δραστηριοτήτων και των συνειδητών ή ασυνείδητων καταστάσεων, το κρεβάτι κρατά τον φυσικό και πνευματικό μας εαυτό για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας.

Ένας καλλιτέχνης κοιμάται για ένα μήνα στο κέντρο μιας γκαλερί της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Ισοτονικό ποτό από την επιμελήτρια της έκθεσης. Φωτογραφία Adam Schrader

Στο «παιδικό» κρεβάτι του ο  Himebauch θα μείνει 30 συνεχόμενες ημέρες, ενώ οι οι ψηφιακοί θεατές στη συνέχεια θα γίνουν οι παρατηρητές του. Υπάρχει κάτι βαθιά ηδονοβλεπτκό σε αυτό και πολλοί απορούν: Είναι όντως ο Himebauch στο κρεβάτι, κοιμάται και βρίσκεται εκεί σε πραγματικό χρόνο ή το βίντεο είναι προκατασκευασμένο και τον βλέπουμε σε λούπα; Και μόνο το γεγονός ότι μπορούμε να τον αμφισβητήσουμε, μεταμορφώνει την παραδοσιακή περφόρμανς. Πώς μπορούμε να πιστέψουμε σε αυτό που βλέπουμε, ενώ μεσολαβεί το διαδίκτυο;

Όσο για  τον καλλιτέχνη, έχει σημασία να είναι ξαπλωμένος εκεί όλο το 24ωρο; Ή και μόνο η ιδέα αυτή κινητοποιεί διαφορετικά τον θεατή; Και αν κάποιες ώρες σηκώνεται και φεύγει ενώ το βίντεο, θεωρητικά, παίζει σε λούπα, είναι ένα μέρος του συστήματος και του προβλήματος της διασποράς των ψευδών ειδήσεων, στο μέσο που επέλεξε να δείξει την «αλήθεια του».

Ο Himebauch είναι διάσημος ως Hanksy, είναι αναγνωρισμένος καλλιτέχνης του δρόμου με πολλά έργα του της ποπ κουλτούρας να έχουν συζητηθεί και δημοσιευθεί. Το ψευδώνυμό του προκύπτει από το σώμα του κλασικού αρουραίου του Banksy με μια καρικατούρα του Τομ Χανκς. Η εικόνα αυτή έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και στη συνέχεια ο Hanksy δημιούργησε εκατοντάδες εικόνες που τις κόλλησε στους δρόμους και ζωγράφισε σε καμβάδες που εκτέθηκαν σε όλη τη χώρα. Μάλιστα ο Τομ Χανκς στο λογαριασμό του στο Twitter μοιράστηκε μια φωτογραφία που ποζάρει δίπλα στον Hanksy. Η περσόνα Hanksy καταργήθηκε το 2021.

Το "Never Ever Land" μεταδίδεται ζωντανά και μπορείτε να το δείτε εδώ

Με πληροφορίες από Ceysson & Bénétière

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ