Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη: Το β' μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Το εργαστήριο του Πιέτ Μοντριάν στη Νέα Υόρκη, 2005-2006, κουτί από ξύλο, ακρυλικό τζάμι, ηλεκτρικό κύκλωμα, 97 x 47 x 62, ιδιωτική συλλογή.
0

Το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει στις 23 Νοεμβρίου το δεύτερο μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη Γιώργου Χατζημιχάλη στους χώρους του κτιρίου της Πειραιώς 138.

Το έργο του είναι πολύπλευρο και συχνά αποτελείται από μεγάλες ενότητες. Ερευνά τη μνήμη, τη σημασία του αρχείου και τη σχέση μεταξύ του παρελθόντος και της σύγχρονης εικαστικής πραγματικότητας. Για να φτιάξει ένα έργο συχνά χρησιμοποιεί πολλά και διαφορετικά μέσα παράλληλα με τη ζωγραφική, όπως video, φωτογραφίες, κείμενα, εκτυπώσεις κ.ά. Ο δισδιάστατος χώρος της ζωγραφικής εξαπλώνεται στην τρίτη διάσταση και οι χώροι που προκύπτουν επιτρέπουν στον θεατή να βιώσει την εικόνα όπως αυτή διαμορφώνεται από την εμπειρία της ζωής στη μεταμοντέρνα συνθήκη.

Η συνέχεια της έκθεσης, το πρώτο μέρος της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, θα καταλάβει ξανά όλους τους χώρους του κτιρίου, συμπληρώνοντας την καταγραφή της πενηνταεξάχρονης διαδρομής του καλλιτέχνη στην περιπέτεια της ζωγραφικής από το 1966 έως το 2022.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Ο ζωγράφος Α.Κ. Ένα μυθιστόρημα, [Αυτοπροσωπογραφία 1942], 2007-2011, λάδι σε μουσαμά 100 x 70 εκ., συλλογή του καλλιτέχνη | Eleftheria Tseliou Gallery.

Η αναδρομή στην πορεία του, που είχε ως σημείο εκκίνησης στο πρώτο μέρος το έτος 1966 και τα πρώτα έργα που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης σε ηλικία 12 ετών, ολοκληρώνεται χρονολογικά στο δεύτερο μέρος με το πρόσφατο έργο του «Μια έκθεση πορτραίτων αφιερωμένη στο έργο “Ο Άγιος Ιερώνυμος στο αναγνωστήριό του” (π. 1475) του Antonello da Messina», που παρουσίασε το 2022 στην Eleftheria Tseliou Gallery.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα που έχουν εκτεθεί τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και μεμονωμένα έργα και ενότητες που παρουσιάζονται στο κοινό για πρώτη φορά. Δεν ακολουθεί μια αυστηρή γραμμική χρονολογική σειρά, η οποία θα παρουσίαζε την εικόνα μιας συντελεσμένης πορείας, όπως ταιριάζει σε καλλιτέχνες από το έργο των οποίων μας χωρίζει μια στοιχειώδης χρονολογική απόσταση. Αντίθετα, στόχος της είναι να καλύψει μια συγκροτημένη διαδρομή που συνεχίζει να αναπτύσσει την ενεργό δυναμική της στο παρόν.

Σε όλη τη διάρκεια του δεύτερου μέρους της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν παράλληλες εκδηλώσεις, καθώς και εργαστήρια από το τμήμα εκπαίδευσης του Μουσείου Μπενάκη, στα οποία σύγχρονοι εικαστικοί θα προσκαλέσουν παιδιά σε μια συνομιλία με το έργο του καλλιτέχνη. Επίσης, προγραμματίζονται και συναντήσεις για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια, καθώς και για επισκέπτες με μερική ή ολική απώλεια όρασης.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Aρχείο σφραγίδων [ Οι Άνθρωποι], 1995 /1998-99, 1.132 ξύλινες σφραγίδες σε δύο μεταλλικές αρχειοθήκες, 147 x 71 x 71 η καθεμία, ιδιωτική συλλογή. Φωτογραφία: Μπόρις Κιρπότιν.

Το ειδικό εισιτήριο πολλαπλών επισκέψεων (€16) που δημιούργησε το Μουσείο Μπενάκη από την αρχή της έκθεσης επιτρέπει στους κατόχους του τη δυνατότητα να επισκεφθούν την έκθεση όσες φορές το επιθυμούν.

Μάλιστα, αυτό το Σαββατοκύριακο, 18 & 19 Νοεμβρίου, ο χώρος της έκθεσης θα παραμείνει ανοιχτός ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη μετάβαση και να ζήσει από κοντά τα παρασκήνια του στησίματος μιας έκθεσης πριν από τα εγκαίνια. Οι συμμετέχοντες θα περιηγηθούν στους χώρους της προετοιμασίας του Β’ Μέρους από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Μαζί του θα μάθουν για την προεργασία του αφηγήματος που απαιτεί μια τόσο μεγάλη έκθεση.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Νοσοκομείο, 2004-2005, εγκατάσταση μεταβλητών διαστάσεων, λεπτομέρεια από το εσωτερικό του κτιρίου, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Μικρό αρχείο εικόνων (001-100), 1986 /1996-97, ξύλινη αρχειοθήκη, εκατό συρτάρια με εικόνες μεικτής τεχνικής, ιδιωτική συλλογή. Φωτ.: Δημήτρης Ταμβίσκος.

Γιώργος Χατζημιχάλης. Έργα από το 1966 έως το 2022, Μέρος Β’
23/11/2023-14/1/2024
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM