Για πολλούς η τρομακτικότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ, για τους περισσότερους μέσα στις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών και για όλους μία από τις πιο επιδραστικές ταινίες είδους.
Ο Εξορκιστής του Γουίλιαμ Φρίντκιν, από τις θρυλικότερες δημιουργίες του σινεμά του φανταστικού, αποτέλεσε ταινία-φαινόμενο, μα δεν ευτύχησε στις συνέχειές του. Το Exorcist II το συναντάς συχνά σε λίστες με τις χειρότερες ταινίες όλων των εποχών –υπερβολή, αν με ρωτάς–, ενώ το Exorcist III είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ταινία που επλήγη από την επιμονή των παραγωγών να συνδεθεί πιο άμεσα με την πρώτη ταινία. Έχει, επίσης ένα ιδιοφυές και αποτελεσματικότατο jump scare που αντέγραψαν πολλοί στη συνέχεια.
Το 2004, λίγα χρόνια μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του director’s cut του Εξορκιστή στις αίθουσες, η παραγωγός εταιρεία επιχείρησε ένα prequel με θέμα την πρώτη συνάντηση του πατέρα Μέριν με τον δαίμονα Παζούζου, το οποίο ανέθεσε στον Πολ Σρέιντερ. Δυσαρεστημένη από το τελικό cut, που δεν ήταν αρκετά τρομακτικό, η παραγωγή ανέθεσε στον Ρένι Χάρλιν να γυρίσει ξανά το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας και το αποτέλεσμα ήταν το Exorcist:Τhe Beginning, όπου το μόνο τρομακτικό ήταν το πόσο κακό είναι.
Μετά την αποτυχία της ταινίας μπορέσαμε να δούμε και το cut του Πολ Σρέιντερ. Το Dominion: Prequel to the Exorcist έχει τα προβλήματα του, αλλά μπροστά στην εκδοχή του Χάρλιν είναι αριστούργημα. Κι εκείνο, πάντως, πέρασε απαρατήρητο.
Κι ερχόμαστε στο σήμερα, όπου μαθαίνουμε ότι ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, μετά την επιτυχημένη αναβίωση του Halloween, θα αναλάβει να αναστήσει το franchise του Εξορκιστή και μάλιστα όχι με μια ταινία, αλλά με ολόκληρη τριλογία.
Το σίγουρο είναι ότι η νέα τριλογία θα σχετίζεται άμεσα με την original ταινία, καθώς θα συμμετέχει σε αυτή η πρωταγωνίστριά της Έλεν Μπέρστιν. Ακούγεται ότι η Μπέρστιν θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στο φιλμ, ότι θα βοηθά τον πατέρα ενός παιδιού που δαιμονίστηκε, μα οι πληροφορίες για την πλοκή είναι λίγες και συγκεχυμένες.
Δεν είμαστε μεγάλοι φαν της δουλειάς του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν στο Halloween, πιστεύουμε ότι υποβιβάζει τον Μάικλ Μάγερς από τον Μπαμπούλα του Κάρπεντερ σε έναν κοινό σίριαλ κίλερ και ότι δεν έχει τίποτα από τη μεταφυσική αύρα εκείνης της ταινίας. Αναγνωρίζουμε, όμως, ότι ο Γκόρντον Γκριν ξέρει τους κώδικες του είδους, πιστεύουμε ότι ο Εξορκιστής είναι ένα franchise πιο κοντά στο ανθρωποκεντρικό σινεμά που έκανε στην αρχή της καριέρας του και ότι ταιριάζει περισσότερο στις ευαισθησίες του, οπότε ο δείκτης προσμονής μας έχει χτυπήσει κόκκινο.