Η Louis Vuitton προσφέρει στο Μουσείο του Λούβρου 16 εκατ. δολάρια - Ο λόγος

Η Louis Vuitton προσφέρει στο Μουσείο του Λούβρου 16 εκατ. δολάρια - Ο λόγος Facebook Twitter
Jean Siméon Chardin ‘s Basket of Wild Strawberries, (1761). Φωτ: Courtesy Louvre
0

Τον περασμένο Μάρτιο το αριστουργηματικό έργο του Σαρντέν «Καλάθι με άγριες φράουλες» του 1761, σημείωσε ρεκόρ πώλησης σε δημοπρασία του παριζιάνικου οίκου δημοπρασιών Artcurial  φτάνοντας τη τιμή των 24,4 εκατομμυρίων ευρώ (26 εκατομμύρια δολάρια). Τώρα, μια δωρεά της Louis Vuitton (LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton)  θα καλύψει  ένα μέρος της τιμής αγοράς του, ώστε να καταλήξει στο Μουσίου του Λούβρου.

Το έργο  αγοράστηκε στην τιμή ρεκόρ από το Μουσείο Τέχνης Kimbell στο Fort Worth του Τέξας, αλλά μια δήλωση του Μουσείου του Λούβρου ότι το έργο πρέπει να χαρακτηριστεί «εθνικός θησαυρός» πάγωσε την εξαγωγή του από τη Γαλλία. Όπως είπε η  Laurence des Cars, πρόεδρος και διευθύντρια του μουσείου, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Le Figaro «έχουμε κινητοποιηθεί και προβεί σε κάθε δυνατή ενέργεια ώστε να εντάξουμε τον πίνακα στις εθνικές συλλογές».

Σύμφωνα με τη νέα κατηγοριοποίηση του πίνακα ως «εθνικός θησαυρός», το Λούβρο έχει στη διάθεσή του δυόμισι χρόνια έως ότου εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την απόκτησή του. Ένα μέρος των χρημάτων πρόκειται να συγκεντρωθεί μέσω του «All Patrons»,  μιας  ετήσιας εκστρατείας που συγκεντρώνει χρήματα για το Λούβρο και η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024. Η εκστρατεία «τρέχει» από το 2010 και απευθύνεται στο κοινό ώστε όποιος μπορεί, να συνεισφέρει για έργα που προορίζονται για άμεση αγορά τους για το μουσείο.

Το Λούβρο θα εκθέτει το έργο του Σαρντέν καθ' όλη τη διάρκεια της εκστρατείας, κατά την οποία ελπίζει να συγκεντρώσει 1,3 εκατομμύρια ευρώ από τις συνεισφορές του κοινού,  ενώ το υπόλοιπο της τιμής αγοράς του θα καταβληθεί από εταιρικές δωρεές και κεφάλαια του  προϋπολογισμού του μουσείου.

Η LVMH καλύπτει οικονομικά τα δύο τρίτα του κόστους, ενώ μια άλλη ιδιωτική εταιρεία δωρίζει 1 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. δολάρια). Επίσης  η ομάδα υποστηρικτών Société des Amis du Louvre θα διαθέσει 500.000 ευρώ (535.000 δολάρια).

«Ο Σαρντέν είναι ο Γάλλος Βερμέερ και το Καλάθι με τις Άγριες Φράουλες είναι ίσως το τελευταίο έργο αυτής της ποιότητας που βρίσκεται ακόμη σε ιδιωτικά χέρια», δήλωσε στον Observer ο Ζαν-Πολ Κλαβέρι, σύμβουλος του Αρνό, προσθέτοντας: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε την απόκτησή του από το Λούβρο».

Ο Αρνό εδώ και αρκετά χρόνια αποτελεί βασικό παράγοντα του καλλιτεχνικού γίγνεσθαι της Γαλλίας. Συλλέκτης έργων τέχνης ο ίδιος , η συλλογή του εκτιμάται στα 186,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ως διευθύνων σύμβουλος της LVMH ίδρυσε το 2014 το Fondation Louis Vuitton, ένα ιδιωτικό μουσείο τέχνης, το οποίο στεγάζει τόσο την προσωπική του συλλογή όσο και εκείνη της LVMH ενώ αυτό το διάστημα φιλοξενεί μια σημαντική αναδρομική έκθεση του Mark Rothko.

Η εταιρεία του δισεκατομμυριούχου Γάλλου έχει επίσης υποστηρίξει περισσότερες από 60 μεγάλες εκθέσεις τέχνης στη Γαλλία και σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως και μια σειρά ανακαινίσεων των Βερσαλλιών. Η LVMH συμμετέχει εδώ και καιρό στους ετήσιους δημόσιους εράνους του Λούβρου, συμβάλλοντας σε σκοπούς όπως η αποκατάσταση του κήπου Tuileries το 2011.

Η σημαντικότερη όμως εμπλοκή της LVMH στον τομέα των σημαντικών πρωτοβουλιών της τέχνης έχει επικεντρωθεί στην απόκτηση εθνικών θησαυρών. «Αυτός είναι ο 7ος εθνικός θησαυρός που συμβάλλουμε στην αγορά του για τις  συλλογές», δήλωσε ο Claverie. Σημειώνεται ότι μια τέτοια υποστήριξη είναι  επωφελής λύση τόσο για τα μουσεία όσο και για την εταιρεία, η οποία δικαιούται έως και 90% φοροαπαλλαγή επί των τιμών αγοράς σύμφωνα με τους νόμους περί χορηγιών της Γαλλίας.

Ο όμιλος έγινε πρώτη είδηση λίγους μήνες πριν μέσα στο 2023 όταν διέθεσε 43 εκατομμύρια ευρώ  για την απόκτηση του πίνακα A Boating Party του Gustave Caillebotte του 1877 για το Μουσείο Ορσέ. Ο λόγος για έναν πίνακα, ο οποίος είχε επίσης χαρακτηριστεί  «εθνικός θησαυρός» από το 2020. Όσο δε για το Λούβρο, η LVMH συνέβαλε στην απόκτηση το 1998 και το 2017 αντίστοιχα ενός πορτρέτου του Ζακ Λουί Νταβίντ και του Βιβλίου των Ωρών του Φραγκίσκου Α΄. Μεταξύ 2000 και 2013, βοήθησε επίσης στην αγορά «εθνικών θησαυρών» για το Μουσείο Guimet και για τις Βερσαλλίες.

Με στοιχεία από τον Observer

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μουσείο Getty και η Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων του Λονδίνου συμπράττουν για ένα αριστούργημα

Πολιτισμός / Το μουσείο Getty και η Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων του Λονδίνου συμπράττουν για ένα αριστούργημα

Ένα από τα σημαντικότερα πρώιμα πορτρέτα μη λευκού προσώπου στη Βρετανία, το έργο του Joshua Reynolds «Portrait of Mai (Omai)», φέρνει σε συμφωνία αγοράς δυο μεγάλα μουσεία.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ