Μιχαήλ Μαρμαρινός: Απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της 2023 Ελευσίς στον Χρήστο Δήμα

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της 2023 Ελευσίς στον Χρήστο Δήμα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
0

Ο γενικός καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Μιχαήλ Μαρμαρινός απαντά με επιστολή του, που δημοσιεύεται στο LIFO.gr, στη σχετική ανάρτηση του Ελευσίνιου σκηνοθέτη και συγγραφέα Χρήστου Δήμα στο Facebook, έπειτα και από την επίσημη ανακοίνωση της διοργάνωσης.

Υπενθυμίζεται ότι στην εν λόγω ανάρτηση ο κ. Δήμας κατήγγειλε στην ουσία τον αποκλεισμό από τη διοργάνωση, έπειτα από βέτο που, όπως υποστήριξε, άσκησε ο κ. Μαρμαρινός εναντίον της παράστασης «Στάχυα» που ετοίμαζε.

Ολόκληρη η απάντηση του Μιχαήλ Μαρμαρινού:

Αθήνα, 5/9/2023

Μια απάντηση από τον γενικό καλλιτεχνικό διευθυντή της 2023 Ελευσίς στον κ. Χρήστο Δήμα

Με την παρούσα επιστολή και σε συνέχεια της επίσημης Ανακοίνωσης της 2023 Ελευσίς, που εστάλη 1 Σεπτεμβρίου, θα ήθελα να αποκατασταθεί η ήδη τραυματισμένη αλήθεια αναφορικά με όσα αναφέρονται στην με ημερομηνία 31 Αυγούστου 2023 ανάρτηση σε Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης από τον κ. Χρήστο Δήμα. Ο κ. Δήμας αναφέρει μία σειρά από ψευδή γεγονότα, που αφού καταφέρεται κατηγορώντας ευθέως και συχνά με υβριστικό τρόπο την Εταιρεία 2023 Ελευσίς για μια ακόμη φορά, (τώρα τον ίδιο τον  Δήμαρχο Ελευσίνας, κ. Αργύρη Οικονόμου αλλά και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο, κ. Νανά Σπυροπούλου), καταφέρεται εναντίον μου ως Γενικού Καλλιτεχνικού Διευθυντή ψευδόμενος. Συγκεκριμένα, οι ακραία ψευδείς ισχυρισμοί αφορούν στα εξής:
Μετά το Πάσχα και μετά από δική μου γραπτή παραίνεση (μάλιστα μετά από μια κάπως ελαφρότερα υβριστική ανάρτησή του πάλι με υπαινιγμούς εναντίον μου), με πρωτοβουλία του Δημάρχου και εμού του ιδίου, ο κ. Δήμας προσεκλήθη στο γραφείο του πρώτου, προκειμένου να διερευνηθεί η πιθανότητα συνεργασίας με τον Ελευσίνιο αυτόν καλλιτέχνη στο πλαίσιο του προγράμματος της 2023 Ελευσίς. Μια συνάντηση την οποία προσπάθησαν όλοι να καταστήσουν εποικοδομητική.

Ουδέποτε υπήρξε απόφαση απόρριψης πρότασης του κ. Δήμα, καθώς ούτε εγώ ως Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής ούτε κανείς από τη Γενική Καλλιτεχνική Διεύθυνση λάβαμε ποτέ οποιαδήποτε γραπτή πρόταση του καλλιτέχνη μετά την εν λόγω συνάντηση. Άλλωστε ποτέ δεν κατατέθηκε πρόταση στο κεντρικό email της Πολιτιστικής ([email protected]) για να πρωτοκολληθεί - όπως ορίζεται από τη νόμιμη διαδικασία. Κατά συνέπεια, ποτέ δεν έφτασε στα χέρια μου προς έγκριση οποιαδήποτε  διατυπωμένη πρόταση. Ως εκ τούτου δεν έχουν διατυπωθεί ποτέ και πουθενά αντιρρήσεις. 

Ο κ. Δήμας με υβριστικό και αγοραίο τρόπο δημιουργεί εντυπώσεις και ψευδώς αναφέρει -και με τη γνωστή μέθοδο της αόριστης διαβολής και παραπλάνησης προς το κοινό του μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης- ότι η πρότασή του δεν προχώρησε κατόπιν σχετικής απόφασης/παρέμβασης του Γενικού Καλλιτεχνικού Διευθυντή, δηλαδή δικής μου. Αυτό, όπως σαφώς εμφαίνεται και από τα ανωτέρω, δεν συνέβη ποτέ.  

Σχετικά με την αναφορά του κ. Δήμα περί αμφίβολων διαδικασιών, η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης ως Δημοτική Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ιδιωτικού Δικαίου, όπως έχει ήδη απαντηθεί από το πρόσφατο σχετικό δελτίο Τύπου της εταιρείας,  οφείλει να δρα στα πλαίσια νομιμότητας και διαφάνειας και να ακολουθεί πιστά τις απαιτούμενες -συχνά χρονοβόρες- γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Αυτονοήτως, όπως επίσης έχει ήδη αναφερθεί, η εταιρεία ελέγχεται από ορκωτούς και εσωτερικούς ελεγκτές, το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε συνεργασία με τη 2023 Ελευσίς ακολουθεί νομικές και διοικητικές διαδικασίες, οι οποίες με κανέναν τρόπο δεν είναι δυνατόν να παρακαμφθούν. 

Βάσει των παραπάνω αδιαμφισβήτητων γεγονότων, ζητώ από τον κ. Δήμα να άρει την ανάρτησή του, να ανακαλέσει το περιεχόμενό της και να αποκαταστήσει την αλήθεια, ενώ από εδώ και πέρα επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμου δικαιώματός μου. 

Μιχαήλ Μαρμαρινός

Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής 

2023 Ελευσίς

ΥΓ. Σχετικά με το ανερυθρίαστο «δάνειο» στο τέλος της ανάρτησης του κ. Δήμα, του βαθιά συναισθηματικού τέλους του έργου «Αγέλαστος Πέτρα»  -που απροκάλυπτα προσπαθεί να εκμεταλλευτεί για ίδια σκοπιμότητα, εμπλέκοντας αθώους από το γεγονός Ελευσίνιους και στοχεύοντας στο συναίσθημά τους- θα θέλαμε να του υπενθυμίσουμε ότι στις τόσες συγγνώμες που καταγράφει, ξέχασε μία - ίσως τη σοβαρότερη: Συγγνώμη Φίλιππε,  για την κατάχρηση του βαθιά αληθινού και συναισθηματικού τέλους της ταινίας σου για λόγους προφανούς σκοπιμότητας.

Και κάτι τελευταίο: για τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο κ. Δήμας σε αυτή του την γεμάτη «πολιτισμό» ανάρτηση, δεν θα γίνει κανένα σχόλιο. Αφήνεται στην κρίση σας. 

Δική του η επιλογή, δικό του και το δηλητήριο. 

Ένα επίμετρο

Πέραν όλων αυτών, η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης διευκρινίζει ότι έχει αποτελέσει μέχρι σήμερα σταθερή προτεραιότητά της η υλοποίηση δράσεων από καλλιτέχνες, πολιτιστικές ομάδες, εταιρείες παραγωγής και πλείστους άλλους φορείς της τοπικής κοινότητας με στόχο την προβολή και προώθηση του καλλιτεχνικού, ερευνητικού και εκπαιδευτικού τους έργου, και ως εκ τούτου τη μέγιστη δυνατή προβολή της ιστορικής πόλης της Ελευσίνας. Γεγονός που έχει αποδείξει ποικιλοτρόπως με την υλοποίηση έργων από το 2017 έως σήμερα όπως «Φωνές στην Πόλη» με τη συμμετοχή των νέων της πόλης, όπου συστηματικά προβάλλεται και αξιοποιείται το νέο καλλιτεχνικό δυναμικό της περιοχής, δημιουργώντας έναν ανοιχτό χώρο συνάντησης, συν-δημιουργίας και παρουσίασης έργων, η θεατρική παράσταση «Συσκότιση στην Πρίγκηπο» του Συλλόγου Μικρασιατών, «Αποξένωση», η φωτογραφική έκθεση του Βαγγέλη Γκίνη, «Ανατομία μιας Μεταμόρφωσης»,  η έκθεση πρωτότυπων φωτογραφιών από τη Φωτογραφική Λέσχη που συνοδεύτηκε από έκδοση φωτογραφικού λευκώματος και παρουσίαση στο Vetzprem της Ουγγαρίας, Συγκροτήματα και DJs από την Ελευσίνα και τις γύρω περιοχές όπως οι Pot Purée, Ωμέγα μπάντα, XXX BAND, Μπάμπης Τζανιδάκης & band, Χρήστος Τσιούνης, Babuska, Αιμίλιος Μπάρτζης, Φώφη Τσεσμελή,  Ad Mark κ.ά., «Συμπόσια»  με εθνοτοπικούς συλλόγους και συγκεκριμένα με τους Ποντίους Ελευσίνας «Νέα Τραπεζούντα», τον Σύλλογο Ηπειρωτών Θριασίου Πεδίου, τον Σύλλογο Συμιακών Ελευσίνας «Ο Μιχαήλ Αρχάγγελος», την Κερκυραϊκή Ένωση Ελευσίνος Θριασίου Πεδίου και Μεγαρίδος «Ο Άγιος Σπυρίδων», τη Χιακή Ένωση Ελευσίνας «Αγία Μαρκέλλα», την Ένωση Κρητών Ελευσίνας «Η Μεγαλόνησος», την Ένωση Δωδεκανησίων Ελευσίνας «Ταξιάρχης ο Παερμιώτης»). 

Επιπλέον, έχει υλοποιηθεί μια σειρά από έργα με τη συμμετοχή κατοίκων της Ελευσίνας και της γύρω περιοχής όπως: η παράσταση της Ελένης Ευθυμίου «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» με τη συμμετοχή 70 και πλέον  Ελευσίνιων, η έκθεση «Ελευσίνα Ωμό Μουσείο» σε συνεργασία με συλλέκτες της τοπικής κοινωνίας, «Κατασκευάζοντας την Ουτοπία» σε συνεργασία με το Κέντρο Αγάπης Ελευσίνας, η εγκατάσταση «Φωτεινά Ξυστά»  που συνδημιουργήθηκε με Ελευσίνιους κ.ά.

Τέλος, η 2023 Ελευσίς συνεργάζεται συστηματικά με επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων που εδρεύουν στην πόλη. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Κληρονόμος, Καρυώτης, Παπαδάκης, Καλλιαντάς, MENTOR κ.ά. 

Η ανάρτηση του Χρήστου Δήμα στο Facebook:

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ