Θέατρο Προσκήνιο: Με Τσέχοφ και Εντουάρ Λουί η νέα θεατρική σεζόν

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Το Θέατρο Προσκήνιο μπαίνει αισίως στην τρίτη χρονιά του και συνεχίζει να αναρωτιέται για τη θεατρική λειτουργία, την εξέλιξη της αφήγησης, τη διεύρυνση των σκηνικών μέσων.

Σε μια εποχή ευαίσθητη για τις τέχνες και πολύ ρευστή για την ανθρωπότητα, η μόνη απάντηση είναι ακόμα πιο ριζοσπαστική έρευνα, ακόμα πιο αιχμηρή γλώσσα, ακόμα πιο μεγάλη εμβάθυνση σε ιδέες, ακόμα πιο κριτική ματιά.

Συνεχίζοντας τις ανοιχτές προσκλήσεις/συνεργασίες, το θέατρο Προσκήνιο ξεκινάει τη σεζόν με την παράσταση «Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» του Εντουάρ Λουί από την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων. Μια συναρπαστική σκηνική αφήγηση του αυτοβιογραφικού έργου του συγγραφέα, από τον σκηνοθέτη Χρήστο Θεοδωρίδη και τη χορογράφο Ξένια Θεμελή, με τους Γιώργο Κισσανδράκη και Ντένη Μακρή.

Μετά τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεών της, η παράσταση εντάσσεται στον προγραμματισμό του θεάτρου (και αποτελεί τη δεύτερη πρόσκληση του Προσκηνίου σε δημιουργούς, μετά τον Ακύλλα Καραζήση και την παράσταση "Ο Παγοπώλης έρχεται" του Ευγένιου Ο' Νιλ).

Πέρα από μια προσωπική εξομολόγηση του συγγραφέα προς τον πατέρα του, το έργο του σημαντικού Εντουάρ Λουί, αποτελεί μια προσπάθεια κατανόησης των κοινωνικών παραγόντων και πολιτικών αποφάσεων που διαμορφώνουν και αλλάζουν τις ζωές των ανθρώπων εκείνων, για τους οποίους «ορισμένες ζωές, ορισμένες εμπειρίες, ορισμένα όνειρα» είναι απροσπέλαστα.

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Η Νατάσα Εξηνταβελώνη θα συνεργαστεί για πρώτη φορά με το Θέατρο Προσκήνιο. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Στη συνέχεια του προγραμματισμού, «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχοφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.

Με παλιούς γνώριμους από την περσινή ενασχόληση με τον Τσέχοφ (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου) και νέους προσκεκλημένους (Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης, Νατάσα Εξηνταβελώνη), η έρευνα γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού συνεχίζεται. Η σκηνοθεσία αντιμετωπίζει όλο το έργο σαν μια παράσταση του Τρέπλιεφ, ανοίγει τη σκηνική δράση σε όλους τους χώρους του θεάτρου και αναρωτιέται, σε ένα νεκροταφείο θεάτρου πώς και αν θα γεννηθεί ένα «νέο» θέατρο. 

Δυο φαινομενικά ανοίκεια μεταξύ τους δραματουργικά υλικά, με πολλά κοινά στην ουσία τους. Και οι δύο παραστάσεις διερευνούν τα όρια της σκηνικής πράξης, ψάχνουν νέες μορφές και λειτουργούν σαν ένα πείραμα γύρω από την θεατρική τέχνη και τις φόρμες της.

Και τα δύο αυτά έργα (το ένα γραμμένο στη Γαλλία του 2018 από τον Εντουάρ Λουί, το άλλο στη Ρωσία του 1895 από τον Άντον Τσέχοφ) αποτελούν ενός είδους συναγερμού για την ανθρωπότητα που βουλιάζει. Και οι δύο συγγραφείς θέτουν στο επίκεντρο τους τον άνθρωπο, που προσπαθεί να βρει πώς εντάσσεται σε μια κοινωνία εχθρική και βαλτωμένη στο παρελθόν, σε μια κοινωνία με πολιτικές που σκοτώνουν τη ζωή. 

Το Θέατρο Προσκήνιο συνεχίζει να λειτουργεί χάρη στην εταιρεία «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ - Μάριος Τάγαρης, Γιαννούζος Δεμέστιχας» (Παραγωγοί του Θεάτρου Προσκήνιο), στην Όλγα Παυλάτου (Υπεύθυνη Επικοινωνίας), στην Κατερίνα Λιάτσου (Διεύθυνση Παραγωγής), στην Ευδοξία Ανδρουλιδάκη (Υπεύθυνη Θεάτρου), και στην Γκέλυ Καλαμπάκα (Υπεύθυνη Οπτικής Ταυτότητας & Επιμελήτρια Προγραμμάτων). 

«Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» του Εντουάρ Λουί

Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Τετάρτη 19:00 | Πέμπτη 20:00 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 & 21:00 | Κυριακή 19:00

Παίζουν: Γιώργος Κισσανδράκης, Διονύσης (Ντένης) Μακρής
Μετάφραση: Στέλα Ζουμπουλάκη
Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης
Δραματουργία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου – Χρήστος Θεοδωρίδης
Χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Σκηνικά - Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Φωτογραφίες - Video: Αναστασία Γιαννάκη

«Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ

Πρεμιέρα 12 Δεκεμβρίου
Τετάρτη 19:00 | Πέμπτη 20:00 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 & 21:15 | Κυριακή 19:00

Παίζουν: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Μανώλης Μαυροματάκης, Δρόσος Σκώτης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Μαρία Φιλίνη
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Κινησιολόγος: Τάσος Καραχάλιος
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτης Γκιζώτης

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Ο Δρόσος Σκώτης. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Προπώληση viva.gr

Για περισσότερα νέα και πληροφορίες επισκεφθείτε τις σελίδες του Θεάτρου Προσκήνιο στο Instagram και στο Facebook, καθώς και στην ιστοσελίδα www.theatroproskinio.gr.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ