Τι τιμή θα πιάσει μια χαμένη ακουαρέλα του Τέρνερ που αγοράστηκε για 100 λίρες;

Τι τιμή θα πιάσει μια χαμένη ακουαρέλα του Τέρνερ που πωλήθηκε για 100 λίρες; Facebook Twitter
Joseph Mallord William Turner, Caernarvon Castle, TATE
0

Πριν από τριάντα χρόνια, ένας ανώνυμος αγοραστής αγόρασε μια ακουαρέλα ενός ερειπωμένου παρεκκλησιού, μια αρχιτεκτονική απεικόνιση για 100 λίρες σε μια εκκαθάριση μιας έπαυλης στο Σάφολκ της Αγγλίας. Ο πίνακας αποδείχθηκε ότι ήταν ένα πρώιμο έργο του Ουίλιαμ Τέρνερ, όπως γράφει η Telegraph.

Ο αγοραστής που διάλεξε τον πίνακα χωρίς να γνωρίζει ποιος ήταν ο καλλιτέχνης τον κρέμασε στην τραπεζαρία του. Στο πίσω μέρος ήταν χαραγμένο το όνομα «W Turner». Η προέλευση του πίνακα πριν από τη γεωργιανή έπαυλη είναι άγνωστη.

Ο ιδιοκτήτης τελικά επαλήθευσε την υπογραφή κάνοντας διασταύρωση με το Κληροδότημα Turner της Tate που διαθέτει χιλιάδες πίνακες και σκίτσα που κληροδοτήθηκαν στο έθνος όταν ο καλλιτέχνης πέθανε το 1851.

Μια παλαιότερη επανάληψη του κομματιού βρέθηκε στο σκίτσο του Turner's South Wales. Εκεί, βρήκαν ένα παρόμοιο αλλά λιγότερο ανεπτυγμένο σχέδιο ενός παρεκκλησίου στον καθεδρικό ναό του St Davids στο Pembrokeshire. Ο Τέρνερ σκιαγράφησε το τοπίο ενώ βρισκόταν σε μια περιοδεία στην Ουαλία το 1795 σε ηλικία 20 ετών.

Επίσης σε αυτό το βιβλίο σκίτσων σημειώθηκαν τα ταξιδιωτικά του σχέδια από το Γουέλς στο Σόμερσετ και μια επίσκεψη στο Κάστρο Πίκτον. Ταξίδεψε, για παράδειγμα, «36 μίλια και πίσω» από το Haverfordwest, γράφοντας «no inn» και σημείωσε τις τοποθεσίες των καλών πανδοχείων με ένα «x».

Ο Τέρνερ είχε ήδη κάνει εκθέσεις στη Βασιλική Ακαδημία από την ηλικία των 15 ετών και η δουλειά του είχε μεγάλη ζήτηση. Πολλά από τα θέματά του απηχούσαν την εκπαίδευσή του ως αρχιτεκτονικού σχεδιαστή.

Άρχισε να κάνει περιοδείες στη Βρετανία το 1791 κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Μερικές φορές αυτά τα πρώιμα σκίτσα έγιναν ολοκληρωμένα κομμάτια για πελάτες που τον πλήρωναν.

Τι τιμή θα πιάσει μια χαμένη ακουαρέλα του Τέρνερ που πωλήθηκε για 100 λίρες; Facebook Twitter
Η ακουαρέλα που θα δημοπρατηθεί απεικονίζει ένα ερειπωμένο παρεκκλήσι. Φωτ.: Courtesy Cheffins

Αν και τα πρώιμα τοπογραφικά έργα του Τέρνερ δεν έχουν μεγάλη αξία σε δημοπρασία όσο οι μετέπειτα δουλειές του, που μπορεί να πωληθούν για εκατομμύρια, μερικά από τα προηγούμενα έργα όπως ένα από το Κάστρο του Κερνάρβον το 1798 έχουν πουληθεί για σχεδόν 500.000 λίρες.

Ο τοπικός δημοπράτης Cheffins στο Cambridge ζήτησε από τον Andrew Wilton, τον πρώτο επιμελητή της Clore Gallery για τη συλλογή Τέρνερ στο Tate Britain, να αξιολογήσει το έργο. Ο Wilton το αναγνώρισε ως ένα σχέδιο του καλλιτέχνη με υψηλό φινίρισμα επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή και οι σημειώσεις τοποθεσίας έγιναν με το χέρι του καλλιτέχνη. Ο Wilton πιστεύει ότι ο πίνακας θα ήταν παραγγελία για έναν θαμώνα ή φίλο του Τέρνερ.

Δεδομένου ότι η προέλευσή του παραμένει μη επαληθευμένη και το πρώιμο τοπίο δεν είναι χαρακτηριστικό του Τέρνερ, ο πίνακας αναμένεται να φτάσει μόνο 20.000-30.000 λίρες σε δημοπρασία του Cheffins στις 20 Μαρτίου.

Με πληροφορίες από Telegraph

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM