Για τα περιοδικά παλιότερων δεκαετιών τα εξώφυλλα δεν ήταν μόνο το μήνυμα αλλά και η αντανάκλαση του λαϊκού αισθήματος. Εκείνα που ήταν μεγαλύτερης κυκλοφορίας, με ποικίλη και ανάλαφρη ύλη –όσα θα λέγαμε «λαϊκά περιοδικά»–, που επιστράτευαν πρόσωπα αγαπητά και δημοφιλή από τον κινηματογράφο, το θέατρο και αργότερα από την τηλεόραση, πολύ νωρίτερα και με αφορμή τις μεγάλες θρησκευτικές και εθνικές γιορτές κατέφευγαν σε εικονογραφήσεις που συνδέονταν με αυτές.
Έτσι, κάθε χρόνο ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου είχε την τιμητική του. Στην περίοδο 1967-1973, εν μέσω δικτατορίας, όπου όχι απλώς καλλιεργούταν το εθνοπατριωτικό φρόνημα αλλά επιβαλλόταν με τις πιο κωμικοτραγικές διαστάσεις του, ο Τύπος δεν είχε άλλη επιλογή παρά να υποταχθεί στις απαιτήσεις της εξουσίας. Η επέτειος των 150 χρόνων της Επανάστασης του 1821 συνέπεσε με το διδακτορικό καθεστώς οπότε οι εορτασμοί μεγιστοποιήθηκαν και η κακογουστιά του εθνικιστικού κιτς εκτινάχτηκε στα ύψη.
Εδώ μια σειρά από εξώφυλλα περιοδικών από τη δεκαετία του 1930 μέχρι το 1999, που μας παραχώρησε από το αρχείο του ο Νίκος Χαρλαύτης, αποτυπώνουν θαυμάσια μια ολόκληρη αντίληψη όπως και την αισθητική των διαφορετικών δεκαετιών.
Χαρακτηριστικά, το Μπουκέτο, το πιο δημοφιλές περιοδικό της εποχής του, με πλήθος αναγνωσμάτων, στο αφιερωματικό τεύχος για την 25η Μαρτίου του 1931 επέλεξε την όμορφη Ρόζα Μπότσαρη με στολή βασίλισσας Αμαλίας, πρώτη κυρία των τιμών, άλλωστε, της πρώτης βασίλισσας της νεότερης Ελλάδας, ενώ την ίδια περίοδο, το περίφημο γραφιστικά εξώφυλλο του περιοδικού ΑΘΗΝΑΙ που εξέδιδε κάθε μήνα η εφημερίδα «Ελληνικόν Μέλλον» προβάλλει τη μορφή του Ρήγα Φεραίου ενώ στο φόντο διαδραματίζεται μια μάχη.
Μεγάλο εθνικό ήρωα επέλεξε και το λαϊκό περιοδικό Θησαυρός, το οποίο έκανε θραύση τις δεκαετίες ’60-’70, σε ένα από τα πιο καλαίσθητα εξώφυλλα του, με τη μορφή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Στο ίδιο μοτίβο και το εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα περιοδικό Ήλιος της δεκαετίας του ΄50 όπως και τα Κλασσικά Εικονογραφημένα, για παιδιά εφηβικής ηλικίας, που βάζον στο εξώφυλλο τους τη νεαρή μορφή του Λόρδου Βύρωνα, ενώ το λογοτεχνικό Νέα Εστία χρησιμοποιεί χαρακτικό του Τάσσου.
Το γυναικείο περιοδικό Γυναίκα του Ευάγγελου Τερζόπουλου, ίσως η αρτιότερη έκδοση της εποχής του, με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων κάνει τον Μάρτη του 1971 ένα αφιέρωμα στον ρόλο των γυναικών στην Επανάσταση και την ίδια χρονιά η Μαίρη Χρονοπούλου φωτογραφίζεται για το εξώφυλλο του Φαντάζιο ως βασίλισσα Αμαλία.
Το περιοδικό Φαντασία γίνεται μέσο προώθησης για την ταινία «Μπουμπουλίνα» του 1959 με την Ειρήνη Παπά στον ομώνυμο ρόλο, όπως και το Ρομάντσο για τους «Σουλιώτες» του 1972 με πρωταγωνιστές του νεότατους τότε Χρήστο Πολίτη και Κάτια Δανδουλάκη.
Μέσω της Ραδιοτηλεόρασης του 1976 προωθήθηκε με ρεπορτάζ από τα γυρίσματα το σίριαλ «Ο μεγάλος ξεσηκωμός» του 1976, χρονικό βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μιχάλη Περάνθη «Ο δαίμονας» σχετικά με τη ζωή του αντιήρωα Οδυσσέα Ανδρούτσου, με πρωταγωνιστή τον Κώστα Καζάκο και πολλούς άλλους γνωστούς ηθοποιούς.
Το ίδιο έκανε και η Μιμή Ντενίση για να προωθήσει την παράσταση της, όπου υποδύθηκε την Μπουμπουλίνα το 1999, με εξώφυλλο στο Down Town, φωτογραφημένη από τον Ντίνο Διαμαντόπουλο, με συνέντευξη στη Νάνσυ Ζαμπέτογλου.
Ο Ταχυδρόμος, τέλος, το πλέον δημοφιλές και επιδραστικό περιοδικό της δεκαετίας του ’80, επέλεξε για το εξώφυλλο του τεύχους που κυκλοφόρησε στις 20 Μαρτίου του 1984 τον νεαρό τότε πρωταγωνιστή της επιθεώρησης, και μετέπειτα σταρ της ελληνικής δημόσιας ζωής, Λάκη Λαζόπουλο ντυμένο τσολιά, με συνέντευξή του στη Φρίντα Μπιούμπι στις σελίδες του.