Τέλος εποχής: το Reuters μεταφέρει το σχολιασμό των ειδήσεων στα social media

Τέλος εποχής: το Reuters μεταφέρει το σχολιασμό των ειδήσεων στα social media Facebook Twitter
0

Σε μια κίνηση που εξέπληξε αρκετούς παρατηρητές του υπό διαμόρφωση τοπίου των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης, το Reuters, ανακοίνωσε μέσω του διευθυντή της ψηφιακής εκδοσής του ότι καταργεί τη δυνατότητα σχολιασμού των ειδήσεων απευθείας στο site.

Αντ' αυτού οι χρήστες που επιθυμούν να σχολιάζουν τις ειδήσεις του, μπορούν να πηγαίνουν στις σελίδες του στα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Twitter (@reuters), τα οποία όπως αναφέρει ο Dan Colarusso, διαθέτουν καλύτερα μέσα 'περιορισμού' και απόκρουσης εριστικών, επιθετικών ή troll – σχολιαστών, από τους ίδιους τους χρήστες.

Στο σημείωμά του το Reuters αναφέρει ότι η δυνατότητα σχολιασμού παραμένει ανέπαφη στα blog και στα άρθρα γνώμης που φιλοξενεί, αφού μέσω αυτών θα συνεχίσει να υπάρχει και να αναπτύσσεται ο εποικοδομητικός διάλογος για θέματα που αφορούν φλέγοντα ζητήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε παρόμοιες κινήσεις κατάργησης της δυνατότητας σχολιασμού, έχουν προβεί ήδη site όπως η Huffington Post, το Popular Science αλλά και άλλα site μικρότερου βεληνεκούς. Όλα τα site επικαλούνται την αυθαιρεσία που επικρατεί από ορισμένους σχολιαστές, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε χρόνο και σε χρήμα που έχει το moderation, η παρακολούθηση και 'αστυνόμευση' δηλαδή των σχολίων και των απόψεων –συχνά πυκνά ακραίων, ρατσιστικών, ομοφοβικών- που εμφανίζονται κάτω από τις ειδήσεις.

Με αυτή του την κίνηση, η οποία δέχτηκε ήδη κριτική για αποστασιοποίηση από το κοινό του, το Reuters θέλει να δείξει ότι οι δυναμικές στη δημοσιογραφία, η οποία βρίσκεται και τρέφεται για τα καλά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αλλάξει.

Μπορεί πλέον μια είδηση να παράγεται σε ένα ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας, αλλά troll και επιθετικοί σχολιαστές γίνονται πλέον πρόβλημα του Facebook και του Twitter. Όχι του πομπού, ο οποίος είναι υπεύθυνος μόνο για την μετάδοση μιας είδησης και όχι για την άποψη των αναγνωστών του, όπως μπορεί να εκφράζεται μέσω των σχολίων που αφήνουν κάτω από μια είδηση.

Εντέλει η κίνηση του Reuters, δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι το κόστος αυτής της 'αποστασιοποίησης' από τους αναγνώστες του, ακόμα και σε επισκεψιμότητα, να μήν ισοσκελίζεται αλλά να είναι αναγκαίο προκειμένου να διαφυλαχθεί η ακεραιότητά του. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι με την μεταφορά των σχολίων στο Faecebook και το Twitter, τους δίνει ακόμα μεγαλύτερη μετρήσιμη αξία.

-SPYROS VJ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

TV & Media / Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

«Θέλουμε παρουσιαστές που είναι ενθουσιώδεις για τον πολιτισμό, ευαίσθητοι και ικανοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες πολιτιστικές συζητήσεις», αναφέρουν
LIFO NEWSROOM
«Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

TV & Media / «Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, ο πλούσιος επιχειρηματίας Μπράιαν Τζόνσον θέτει το σώμα και την περιουσία του σε κίνδυνο για να παρατείνει τη ζωή του πέρα από όλα τα γνωστά όρια
LIFO NEWSROOM
Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για τη 3η σεζόν

TV & Media / Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για την 3η σεζόν

Η νέα σεζόν διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης, παρουσιάζοντας το πώς η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επηρεάζει τους νέους πρωταγωνιστές
LIFO NEWSROOM
Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM