Ιδιαίτερο προβληματισμό για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και κατ' επέκταση στην ανθρώπινη υγεία προκαλούν στοιχεία έρευνας, σύμφωνα με τα οποία ο μόλυβδος από βενζίνη επιμένει στον αέρα του Λονδίνου, παρά το γεγονός ότι έχει απαγορευθεί από το 1999.
Τα επίπεδα στην ατμόσφαιρα της βρετανικής πρωτεύουσας έχουν μειωθεί δραστικά από τότε που τα πρόσθετα μέτρα μολύβδου άρχισαν να περιορίζονται έως ότου τελικά απαγορευθούν εντελώς για να τηρηθούν τα νέα πρότυπα ποιότητας του αέρα. Ωστόσο, έρευνα του Imperial College δείχνει ότι αερομεταφερόμενα σωματίδια εξακολουθούν να είναι πλούσια σε μόλυβδο σε σχέση με τα φυσικά επίπεδα. Έως και το 40% είναι αποτέλεσμα της κληρονομιάς που άφησε ο μόλυβδος στη βενζίνη, σύμφωνα με τους ερευνητές, όπως αναφέρει το BBC.
Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Δρ Eleonore Resongles πως ο μόλυβδος από βενζίνη που ανιχνεύτηκε στην ατμόσφαιρα παραμένει ένας σημαντικός ρύπος στο Λονδίνο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον επιστήμονα ο μόλυβδος «ζει» στην ατμόσφαιρα εδώ και δύο δεκαετίες.
Η είδηση αυτή έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία η ποιότητα της ατμόσφαιρας έχει ανέβει πολύ στην πολιτική ατζέντα. Tο σχήμα ULEZ- βάσει του οποίου τα πιο ρυπογόνα οχήματα θα πληρώσουν έξτρα για να ταξιδέψουν στο Λονδίνο- αναμένεται να επεκταθεί τον Οκτώβριο και σε άλλες περιοχές. Δεν πιστεύουν όμως όλοι ότι αυτό είναι απαραίτητο.
Ο μόλυβδος χρησιμοποιείτο με πολλούς τρόπους, από τη βενζίνη και τις μπαταρίες έως τις βαφές κτιρίων. Έως και το 1999 η βενζίνη με μόλυβδο παρέμενε η βασική πηγή εκπομπών μολύβδου στην ατμόσφαιρα της Βρετανίας. Αλλά η χρήση του στη βενζίνη έχει απαγορευθεί στις περισσότερες χώρες, αφού υπήρξαν αποδείξεις ότι η έκθεση σε μόλυβδο προκαλεί προβλήματα ανάπτυξης στα παιδιά, όπως και σειρά προβλημάτων υγείας σε ενήλικες.
Με πληροφορίες από BBC και moneyreview