Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Με πρώτες ύλες νερό και διοξείδιο του άνθρακα

Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Πρώτες ύλες από νερό και διοξείδιο του άνθρακα Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash / Αρχείου
0

Από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ θα χρησιμοποιούν καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες το νερό και διοξείδιο του άνθρακα.

Η απόφαση ήρθε στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της Ένωσης που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:

  • 55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
  • 100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035

Αξίζει να σημειωθεί ότι ουσιαστικά η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Πάντως, τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).

«Απόφαση ζωτικής σημασίας»

«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία - η χρήση συνθετικών καυσίμων - που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής "Vision 2025" που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY», δήλωσε στο ΑΠΕ η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα.

Σημειώνεται ότι τα λεγόμενα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Έπειτα, το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα.

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε συναγερμό επιστήμονες: 100 ηφαίστεια στην Ανταρκτική «έτοιμα να εκραγούν» - Ο φαύλος κύκλος

Περιβάλλον / Σε συναγερμό επιστήμονες: 100 ηφαίστεια στην Ανταρκτική «έτοιμα να εκραγούν» - Ο φαύλος κύκλος

Ακόμη και αν η ανθρωπογενής υπερθέρμανση σταματήσει αμέσως, οι επιπτώσεις της εκφόρτωσης μάζας πάγου στο Σύστρημα Ρηγμάτων της Δυτικής Ανταρκτικής θα εξακολουθούν να επηρεάζουν την ηφαιστειακή συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Πώς η Σαουδική Αραβία έγινε «η μεγαλύτερη cheerleader» του πλαστικού στον κόσμο

Περιβάλλον / Πώς η Σαουδική Αραβία έγινε «η μεγαλύτερη cheerleader» του πλαστικού στον κόσμο

Η βιομηχανία πλαστικών, αξίας 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και με αυξανόμενη ανάπτυξη, αναμένεται να γίνει βασικός παράγοντας της ζήτησης πετρελαίου - Οι αντιδράσεις της ΕΕ και οι επόμενες κινήσεις
LIFO NEWSROOM
«Αιώνια χημικά»: Το κόστος καθαρισμού τους στην Ευρώπη μπορεί να αγγίξει τα €2 τρισ.

Περιβάλλον / «Αιώνια χημικά»: Το κόστος καθαρισμού τους στην Ευρώπη μπορεί να αγγίξει τα €2 τρισ.

Τα PFAS (per- and polyfluoroalkyl substances) είναι μια οικογένεια πάνω από 10.000 συνθετικών χημικών που χρησιμοποιούνται σε προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως αντικολλητικά τηγάνια, αδιάβροχα υφάσματα, καλλυντικά, κουτιά πίτσας και αφρούς πυρόσβεσης
LIFO NEWSROOM
Το πλουσιότερο 1% του πλανήτη έχει ήδη εκπέμψει τον άνθρακα που του αναλογεί για όλο το 2025

Περιβάλλον / Το πλουσιότερο 1% του πλανήτη έχει ήδη εκπέμψει τον άνθρακα που του αναλογεί για όλο το 2025

Μόλις στις 10 Ιανουαρίου, οι πλουσιότεροι του πλανήτη είχαν εξαντλήσει τις ποσότητες CO2 που θα πρέπει να εκπέμψουν, ώστε να μην συνεχιστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη
LIFO NEWSROOM
H πιο θερμή χρονιά το 2024 - Πάνω από το όριο του 1,5°C για πρώτη φορά

Περιβάλλον / H πιο θερμή χρονιά το 2024 - Πάνω από το όριο του 1,5°C για πρώτη φορά

Το 2024 ανακηρύχθηκε η θερμότερη χρονιά από το 1850, όταν άρχισε η καταγραφή θερμοκρασιών, και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί το 2025, που ήδη προδιαγράφεται ως μία από τις τρεις θερμότερες χρονιές στην ιστορία
LIFO NEWSROOM