Για εικονική πραγματικότητα και μύθους κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, σχετικά με στατικές μελέτες για το Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Ανάμεσα στους μύθους που διακινούσαν όσοι θέλουν να φτιάξουν μια εικονική πραγματικότητα που καταδικάζει τελικά τη Θεσσαλονίκη να μην έχει Μετρό, ήταν και ότι δήθεν για τη μέθοδο που απορρίψαμε υπήρχαν έτοιμες μελέτες», δήλωσε στην εφημερίδα «Μακεδονία».
Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, η οριστική μελέτη στατικών για το υπόγειο τμήμα της λύσης με την in situ παραμονή των αρχαίων, απορρίφθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό. Το κόστος της συγκεκριμένης λύσης εκτιμάται σε πρώτη φάση περίπου στα 35 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, χωρίς τις πρόσθετες αρχαιολογικές εργασίες και με μεγάλη αβεβαιότητα για το χρόνο ολοκλήρωσης.
«Στη λύση που επιλέγουμε, ο σταθμός προσαρμόζεται όσο το δυνατόν καλύτερα στα πλαίσια της αρχικής λύσης που υπάρχει στη σύμβαση, με μικρές αποκλίσεις από την αρχική προσφορά. Η μελέτη του είναι βατή, πολύ κοντά στις μελέτες των υπολοίπων σταθμών του έργου. Συνεπώς γρήγορα θα έχουμε την οριστική μελέτη και τη μελέτη εφαρμογής, ώστε με το πέρας της αρχαιολογικής εκσκαφής να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής».
Ο κ. Καραγιάννης υποστηρίζει ότι αυτή είναι η «μόνη λύση» που εξασφαλίζει ότι και το Μετρό θα ολοκληρωθεί και τα αρχαία θα προστατευτούν και θα αναδειχτούν αποτελεσματικότερο και σημειώνει ότι με το σχεδιασμό του υπουργείου το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο το αργότερο τον Απρίλιο του 2023.
«Χωρίς το σταθμό Βενιζέλου (...) το έργο θα ήταν "κολοβό". Αν το Μετρό ξεκινούσε να λειτουργεί χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, σύντομα θα έπρεπε να κλείσουν και οι σταθμοί ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Αγία Σοφία, για διάστημα έως 18 μήνες. Δηλαδή θα είχαμε δήθεν "Μετρό"- κοροϊδία, χωρίς τους 4 κεντρικότερους σταθμούς».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια