Μια τοποθέτηση του υπουργού Εξωτερικών Δημήτρη Δόλλη στη Βουλή για τη σημασία του έργου του Θόδωρου Αγγελόπουλου, έδωσε την ευκαιρία στον βουλευτή του ΛΑΟΣ Ηλία Πολατίδη να αμφισβητήσει την «οπτική της Ελλάδας» στο έργο του σκηνοθέτη. Ο κ. Δόλλης είχε χαρακτηρίσει τον Αγγελόπουλο ως το σκηνοθέτη που «αφηγήθηκε την πιο αληθινή Ελλάδα με ένστικτο και ευαισθησία».
Ο κύριος Πολατίδης απέρριψε αυτή την οπτική και έκανε λόγο για «οπτική της διεθνιστικής και κοσμοπολίτικης αριστεράς», στο έργο του διάσημου σκηνοθέτη.«Κάνατε μια αναφορά στο νυν αποθανόντα σκηνοθέτη, τον αείμνηστο Αγγελόπουλο. Έδωσε τη δική του οπτική. Δεν ήταν η οπτική της Ελλάδας. Ήταν η οπτική ενός συγκεκριμένου ακραίου τμήματος της διεθνιστικής και κοσμοπολίτικης αριστεράς, ειδικά μετά το 1990», είπε ο βουλευτής βάζοντας το δικό του λιθαράκι στο κινηματογραφικό στερέωμα και διαχωρίζοντας την οπτική και την αισθητική του σκηνοθέτη από τη δική του η οποία εκτυφλωτικά ακτινοβολεί στην παρακάτω φωτογραφία.
Ο κ. Πολατίδης συνέχισε την κριτική του, δίνοντας τελικά την ευκαιρία στην ιστορία να κρίνει το σκηνοθέτη: «Είδαμε άλλωστε χθες στην τηλεόραση αποσπάσματα: "η Ελλάδα πεθαίνει, ας τη βοηθήσουμε να πεθάνει γρήγορα", "το μετέωρο βήμα του Πελαργού", που ήταν στην ουσία η κατάργηση των συνόρων», είπε συμπληρώνοντας: «Ας μην υπερβάλλουμε τη στιγμή που έφυγε από κοντά μας. Άλλωστε και ο ίδιος προς το τέλος της ζωής του σε συνεντεύξεις που έδωσε τα τελευταία χρόνια κράτησε κάποιες αποστάσεις για το έργο του, το οποίο από ορισμένο τμήμα της ακραίας Αριστεράς υμνείται».
Όσο όμως κι αν πέρασαν τα χρόνια, το μετεμφυλιακό παρακράτος, αυτό που αριστουργηματικά "εικονογράφησε" στο "Θίασο" του ο Αγγελόπουλος, παραμένει μεταλλαγμένα ζωντανό-όπως φάνηκε με την αποκάλυψη του των συμμοριών τοκογλυφίας και προστασίας- μέσα από κυκλώματα, "φωτογραφικές" παρέες και συνθήματα. "Καθαρά χέρια, καθαρή Ελλάδα", όχι πια με τρίκυκλα αλλά με Μερσεντές.
Την ημέρα του θανάτου του Θ. Αγγελόπουλου το ΛΑΟΣ είχε δηλώσει συγκλονισμένο, συγκινημένο και προβληματισμένο βαθιά από το έργο του σκηνοθέτη που τον πήρε «το μετέωρο βήμα του Πλούτωνα»: «Ένας μεγάλος άνθρωπος της Έβδομης Τέχνης, πρωτοπόρος του ποιοτικού κινηματογράφου, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή. Ο αδόκητος θάνατός του συγκλονίζει τον καλλιτεχνικό κόσμο και όχι μόνο. Το "μετέωρο βήμα του Πλούτωνα" στη μέση της οδού, μας πήρε έναν άνθρωπο που μας είχε συγκλονίσει, συγκινήσει και προβληματίσει βαθιά». Μάλλον ο προβληματισμός εκφράστηκε σήμερα στη βουλή διά στόματος Πολατίδη.
σχόλια