Πολλοί χορηγοί έχουν εκφράσει ανησυχία στη FIFA ή έχουν εγείρει ζητήματα αναφορικά με τα συμβόλαιά τους για το Μουντιάλ του Κατάρ, σύμφωνα με τον Guardian.
Πρόκειται για έναν ακόμη πονοκέφαλο για την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, η οποία την Παρασκευή, στο «παρά πέντε» πριν από την έναρξη της διοργάνωσης την Κυριακή, υποχρεώθηκε από τις αρχές του Κατάρ να απαγορεύσει την πώληση αλκοόλ στα γήπεδα. Μια απόφαση που περιέπλεξε το συμβόλαιο ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων που έχει η FIFA με την Budweiser.
Εκπρόσωπος άλλου μεγάλου χορηγού, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, δήλωσε ότι πολλοί εταίροι ένιωσαν «ότι η FIFA τους απογοήτευσε, με πολλούς τρόπους». Επίσης ανέφερε ότι έχουν γίνει ανεπίσημες συζητήσεις σχετικά με πιθανές αθετήσεις συμβολαίων.
«Όλοι έχουν μια δυσαρέσκεια κάποιας μορφής ή με κάποιον τρόπο. Γίνεται πολλή “ανασυγκρότηση” για να καταλάβουμε ποιες είναι οι επιλογές, σε ό,τι αφορά τα συμβόλαια», επεσήμανε η ίδια πηγή.
Την Παρασκευή η FIFA ανακοίνωσε ότι έπειτα από συζητήσεις με τις αρχές του Κατάρ, αποφασίστηκε να απαγορευθεί η πώληση αλκοόλ από την περίμετρο των γηπέδων που θα φιλοξενήσουν τα ματς του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου. Σε αυτούς τους χώρους θα πωλείται μόνο μπίρα χωρίς αλκοόλ.
Όμως, σημειώνει ο Guardian, τώρα η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου θα είναι σε επιφυλακή για τυχόν νομικές ενέργειες της Budweiser, εκτός εάν συμφωνηθεί με το Κατάρ κάποιου είδους αποζημίωση.
Η πώληση αλκοόλ είναι υπό αυστηρό έλεγχο στο Κατάρ, αλλά οι διοργανωτές του Μουντιάλ είχαν υποσχεθεί ότι αλκοολούχα ποτά θα είναι διαθέσιμα στα γήπεδα και στις ζώνες των φιλάθλων, όπως και ότι αυτά θα πωλούνται σε λογικές τιμές. Όμως, πλέον αποφασίστηκε ότι θα διατίθεται αλκοόλ μόνο σε σουίτες- η φτηνότερη από τις οποίες κοστίζει σχεδόν 20.000 λίρες το ματς- και σε κάποιες ζώνες φιλάθλων μετά τις 19:00, όπου 500 ml μπίρας θα χρειάζονται σχεδόν 12 λίρες.
Σύμφωνα με τους New York Times, η αλλαγή αυτή προήλθε από τον σεΐχη Τζασίμ μπιν Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ-Θανί, τον αδελφό του εμίρη του Κατάρ και το μέλος της βασιλικής οικογένειας με τον πιο ενεργό ρόλο στον σχεδιασμό του Μουντιάλ.
Ο λόγος αφορούσε ζητήματα ασφαλείας, αλλά και το γεγονός ότι θα παρακολουθήσουν τη διοργάνωση πολλοί φίλαθλοι από τις χώρες του Κόλπου και της Ασίας, όπου η κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι κομμάτι της κουλτούρας, σύμφωνα με πληροφορίες των New York Times και του Guardian.