Σίγουρα δεν μας λείπουν τα όμορφα pixel-art παιχνίδια, ούτα στα PC ούτε στις κονσόλες, αλλά πιστέψτε με, μπορείτε να προσθέσετε και το Dandara σε αυτήν τη λίστα. Μια εξαιρετική περιπέτεια από την εταιρεία Long Hat House με έδρα το Belo Horizonte, η οποία γοητεύει με την ιστορία της αγωνίστριας Dandara, σε μπόλικα ρετρό-βραζιλιάνικα χρώματα ενός μη "κατευθυνόμενου κόσμου". Ένα παιχνίδι το οποίο ενώ το ξεκίνησα λόγω των απίστευτων γραφικών του και της ιστορίας του, συνεχίζω να παίζω λόγω της κινητικής του αίσθησης, των μαχών μιας γενναίας φιγούρας και της σταθερής εξέλιξης σε μια πανέξυπνη ιστορία, που συνδέει την ιστορία με το σήμερα.
Το Dandara αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί για PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One και iOS στην ίδια τιμή των 16,99 ευρώ. Είναι ένα ακόμη παράδειγμα μιας πρόσφατης τάσης όπου οι ανεξάρτητοι προγραμματιστές δημιουργούν κάτι (αρχικά) για κινητά πρώτα, αλλά στη συνέχεια κυκλοφορούν τον ίδιο τίτλο και σε άλλες συσκευές την ταυτόχρονα (βλέπε παιχνίδια όπως το Inside και το Never Stop Sneakin'), μόνο που στο Dandara, όλη η κίνηση κρύβεται στην αίσθηση να πηδάς από τοίχο σε τοίχο, από σημείο σε σημείο.
Πρόκειται για έναν ευφυή συνδυασμό action και platform παιχνιδιού που θυμίζει και πιο κλασικούς τίτλους, αλλά και την πιο σύγχρονη τάση των προγραμματιστών να ενσωματώνουν μια ολοκληρωμένη ιστορία σε ένα ανελέητο κυνηγητό, το οποίο βέβαια συμβαίνει μέσα πανέμορφα περιβάλλοντα. Εδώ, δεν τρέχετε και πηδάτε. Αντίθετα, δείχνετε προς μια κατεύθυνση και στη συνέχεια πατάτε το κουμπί για το jump, για να πηδήσετε σε μια αντίθετη επιφάνεια. Αυτό μπορεί να ακούγεται περιοριστικό, και είναι, αλλά είναι και κάτι πολύ καλό, ειδικά για εκείνους που «φοβούνται» να ασχοληθούν με τα platform παιχνίδια. Επίσης, το Dandara μπορεί (συχνά) να προβλέψει πού θέλετε να πάτε, οπότε χρειάζεται μόνο να δείξετε προς μια γενική κατεύθυνση.
Μπορείτε επίσης να μεταβείτε γρήγορα από τη μια επιφάνεια στην άλλη και να περάσετε μέσα από περιοχές σε μερικά δευτερόλεπτα. Αυτή η κίνηση παίζει έναν από τον πιο σημαντικό ρόλο που με τράβηξε (και με κράτησε) το παιχνίδι, γιατί αυτή η κίνηση κάνει τις μάχες με τα "αφεντικά" τόσο διασκεδαστικές. Δηλαδή, δεν μπορείς να πηδάς και να χτυπάς. Πρέπει να πατήσεις πρώτα στο έδαφος και μετά να χτυπήσεις. Το όπλο σας δεν λειτουργεί όταν πηδάτε, και πρέπει να το γεμίσετε για να ρίξει.
Το γέμισμα απαιτεί μόνο ένα δευτερόλεπτο ή δύο, αλλά αυτό αρκεί για να σας αναγκάσει να σκεφτείτε πότε πρέπει να αποφύγετε και πότε έχετε χρόνο να επιτεθείτε. Σε ένα δωμάτιο με πολλαπλούς εχθρούς, σημαίνει ότι δεν περιμένετε, γυρνάτε γύρω γύρω, μετακινείστε, πηδάτε, πατάτε σε μια επιφάνεια, γεμίζετε και ρίχνετε. Μπορεί να ακούγετε ζόρικο, αλλά δεν είναι! Απλά, μπορεί να σας φέρει σε μάχες που είναι ταυτόχρονα και ξέφρενες και αργές.
Αυτή η κίνηση παίζει έναν από τον πιο σημαντικό ρόλο που με τράβηξε (και με κράτησε) το παιχνίδι, γιατί αυτή η κίνηση κάνει τις μάχες με τα αφεντικά τόσο διασκεδαστικές. Δηλαδή, δεν μπορείς να πηδάς και να χτυπάς. Πρέπει να πατήσεις πρώτα στο έδαφος και μετά να χτυπήσεις. Το όπλο σας δεν λειτουργεί όταν πηδάτε, και πρέπει να το γεμίσετε για να ρίξει. Το γέμισμα απαιτεί μόνο ένα δευτερόλεπτο ή δύο, αλλά αυτό αρκεί για να σας αναγκάσει να σκεφτείτε πότε πρέπει να αποφύγετε και πότε έχετε χρόνο να επιτεθείτε.
Σε ένα δωμάτιο με πολλαπλούς εχθρούς, σημαίνει ότι δεν περιμένετε, γυρνάτε γύρω γύρω, μετακινείστε, πηδάτε, πατάτε σε μια επιφάνεια, γεμίζετε και ρίχνετε. Μπορεί να ακούγετε ζόρικο, αλλά δεν είναι! Απλά, μπορεί να σας φέρει σε μάχες που είναι ταυτόχρονα και ξέφρενες και αργές.
Ένας άλλος μεγάλος λόγος που δεν μπορώ να ξεκολλήσω από το Dandara είναι ότι κάνει μια φανταστική δουλειά στην εξέλιξη αυτών των παιχνιδιών. Γιατί, σε αφήνει να βλέπεις πώς χωράει ο χάρτης ενός παιχνιδιού στο μυαλό σου, και σου δίνει πάντα μια ιδέα για το που πρέπει να πας στη συνέχεια. Έτσι κι εγώ, θέλω να φτάσω σε όλα αυτά τα ανεξερεύνητα δωμάτια, επειδή περιέχουν κρυμμένες δυνάμεις και πολλά λεφτά που θα μου επιτρέψουν να αναβαθμίσω και να ξεκλειδώσω ακόμη περισσότερες νέες δυνάμεις. Και τότε θα μπορώ να ξεκλειδώσω ακόμη μεγαλύτερες περιοχές του χάρτη, που θα χωράνε κι αυτές στο μυαλό μου και θα κρύβουν ακόμη περισσότερες μυστικές δυνάμεις που θα τεντώσουν ακόμη περισσότερο την λούπα της διασκέδασης. Και πραγματικά, πρόκειται για μια λούπα, τόσο διασκεδαστική που αξίζει τον κόπο σας.